"ŚBKowe sposoby na upały"


posted by Sardegna on

2 comments

Nie ma innej opcji. W czerwcu trzeba napisać coś o upałach. Ludziom trudno dogodzić. Zimno - źle. Ciepło - jeszcze gorzej. Za gorąco! Za duszno! Kiedy się ochłodzi? Ale ja się w to nie bawię. Dla mnie lato może trwać cały rok! 

Nie przejmuję się upałami, wręcz przeciwnie, staram się z nich korzystać, ile jestem w stanie. Wiadomo, że nie czuję się super komfortowo w momencie, kiedy muszę siedzieć w pracy, a za oknem jest piękna pogoda, albo co gorsze, duchota przenosi się do pomieszczeń, ale zawsze staram się szukać pozytywów. Zdecydowanie wolę, kiedy za oknem świeci słońce, niż pada śnieg, biorę więc lato z całym dobrodziejstwem inwentarza, nawet jeśli są to uciążliwe upały.

Okres letni to czas mojego wyczekiwanego urlopu, czasu, kiedy mogę odpocząć, czytać do upadłego, nie muszę martwić się o domowe i szkolne obowiązki. Stąd też, kiedy tylko pojawiają się upalne dni, nawet wtedy, gdy ja nie mam jeszcze wolnego, podskórnie czuję już zbliżające się wakacje. uwielbiam to uczucie!

Oczywiście, kiedy temperatura przekracza już moją wewnętrzną, dozwoloną normę, mam parę sposobów, dzięki którym zostaję przy zdrowych zmysłach:
  • nigdy się nie opalam, nie dla mnie leżenie na leżaku, na plaży, nigdy nie siedzę nawet w słońcu
  • mrożona kawa czy herbata to zawsze jest dobry pomysł, podobnie, woda z miętą i kostkami lodu
  • jeżeli  jest możliwość, wskakuję do basenu/jeziora/rzeki, albo przynajmniej pod zraszacz
  • spędzam czas w cieniu, z książką oczywiście
  • zostaję w domu - wbrew pozorom to nie jest zły pomysł, gdyż często w momentach kryzysowych w naszym mieszkaniu jest chłodniej, niż na zewnątrz

Mimo niedogodności, upalne lato trzeba jednak doceniać bo:
  • przy aktualnej globalnej zmianie klimatu nigdy nie wiadomo, jak będzie wyglądał następny rok. Czy aby dane nam będzie choć przez chwilę cieszyć się latem? A może mroźna zima będzie trzymała pół roku? Cieszmy się tym, co jest!
  • spędzanie czasu na świeżym powietrzu, niż w pomieszczeniu zawsze jest lepszą opcją
  • upalne dni skłaniają do rodzinnych wyjazdów

Jakie są Wasze sposoby na upalne dni?

Sardegna

2 komentarze:

  1. Mam takie same pomysły na przetrwanie upałów:)i nie narzekam!!bo kocham lato !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Nigdy nie wiadomo, co nam los przyniesie w kolejnych latach, trzeba się cieszyć, tym co mamy :D

      Usuń