Trojka e-pik - styczen 2013. Podsumowanie grudnia


posted by Sardegna on ,

325 comments

Witam wszystkich uczestników. I stałych bywalców i tych, którzy zerknęli do mnie po raz pierwszy. Z nową energią i nowymi pomysłami zaczynamy Nowy Rok 2013

Jako że cały grudzień stali uczestnicy wyzwania bawili się i angażowali w zabawę Trójki e-pik, na początek podsumowanie zeszłego miesiąca:

GRUDZIEŃ:

W wyzwaniu wzięło udział 37 osób. 22 osoby zrealizowały plan w 100%, 12 osób wykonało plan w 2/3 a 3 osoby wyrobiły się tylko z jedną lekturą.
W pierwszej trójce znalazły się takie oto osoby z następującymi książkami:
 
guciamal - Moje podróż
ejotek- Ejotkowe postrzeganie świata
Imani - Myśli czytelnika
Następne w kolejności były:

Agnesto - Agnestariusz
 Nutinka - U Nutinki
Gosia B - Cząstka mnie
  • powieść z motywem Świąt Bożego Narodzenia -  "Doskonały dzień" Richard Paul Evans
  • powieść, która była planem na rok 2012 - Charlotte Link-"Obserwator"
  • zagraniczna powieść z dreszczykiem- "Podpalaczka"- Stephen King
anetapzn - Pasje i fascynacje mola książkowego
Dosiak - Dosiakowe królestwo
Nina X - Czytaj i myśl
Magda K-ska - Stulecie literatury
Lena S - Z nosem w książce

Ktrya - Moje recenzje książek
ZaczytAnia
zorija - nie prowadzi bloga
  • książka z motywem Świąt Bożego Narodzenia - Glenn Beck "Świąteczny sweter" oraz Camilla Läckberg "Zamieć śnieżna i woń migdałów"
  •  książka, która była Twoim planem na rok 2012 - Vincent V. Severski "Nielegalni"
  •  zagraniczna powieść z dreszczykiem- Stephen King "Sklepik z marzeniami"
Agata P - Różności książkowe
Viv - Krakowskie czytanie
Halinka - Zapiski prowincjonalnej marzycielki
AnnaRK - Myśli i słowa wiatrem
natanna - Moje zaczytanie
anek7 - Lektury wiejskiej nauczycielki
Ania - Ania przy kawie
Silwercross - Moje czytanie
Wyzwanie w 2/3 zrealizowały:

Anne18 - Książki warte przeczytania
  • powieść z motywem Świąt Bożego Narodzenia -  Richard Paul Evans "Obiecaj mi"
  • powieść, która była planem na rok 2012 ---
  • zagraniczna powieść z dreszczykiem - Stephen King "Misery" - przeczytana nie opisana
Ailis - Ogród w kieszeni
Melania - Biblioteka Melanii
  • powieść z motywem Świąt Bożego Narodzenia -  "Podarunek" - Cecelia Ahern
  • powieść, która była planem na rok 2012 ---
  • zagraniczna powieść z dreszczykiem- "Fabrykantka aniołków" - Camilla Lackberg
Koczowniczka - Koczowniczka o książkach
magdalenardo - Moje czytanie
  • powieść z motywem Świąt Bożego Narodzenia -  Dorothea Benton Frank "Czar miłości"
  • powieść, która była planem na rok 2012 ---
  • zagraniczna powieść z dreszczykiem- Nora Roberts "Lasy w płomieniach"
Monotema - 52 tygodnie czytania
  • powieść z motywem Świąt Bożego Narodzenia -  "Opowieści wigilijne" - Olga Tokarczuk, Jerzy Pilch, Andrzej Stasiuk 
  • powieść, która była planem na rok 2012- "W klinczu" Stanisław Sygnarski
  • zagraniczna powieść z dreszczykiem ---
Bezrobotna.pl
  • powieść z motywem Świąt Bożego Narodzenia -  "Opowieść wigilijna" Charles Dickens
  • powieść, która była planem na rok 2012 -   "Krabat" Otfried Preussler
  • zagraniczna powieść z dreszczykiem---
Skrzat - Skrzatowisko
  • powieść z motywem Świąt Bożego Narodzenia ---
  • powieść, która była planem na rok 2012 - "Starcie królów" - George R. R. Martin
  • zagraniczna powieść z dreszczykiem- "Taniec z aniołem" - Åke Edwardson
viv - Która lektura?
  • powieść z motywem Świąt Bożego Narodzenia ---  
  • powieść, która była planem na rok 2012 - "Handlarz śmiercią" S.Blaedel 
  • zagraniczna powieść z dreszczykiem- "Drood" D.Simmons,  "Operacja ARGO" A.Mendez i M.Bagglio
Agnieszka - Krimifantamania
Flouube - Wspaniałość lektury
 Maniaczytania
Z jedną powieścią wyrobiły się:

Agnieszka - Szepty duszy
  • powieść, która była planem na rok 2012 - "Europejka" Manuela Gretkowska
Antyśka - Recenzje Antyśki
molesław - Moleslaw@Blog
Zaległości nadrobiły: 

Agnieszka - listopadowa powieść sprzed 2000 roku: Phil Rickman "Frucht der Sünde" (The Wine of Angels)
Viv - listopadowa powieść s-f - "Nowy straszny świat" A. Huxley
Lemonetka - listopadowa powieść wydana przed 2000 rokiem - "Pustelnia parmeńska" Stendhal

Na moje wyzwanie grudniowe składały się:
Uff...nazbierało się całkiem sporo linków i uczestników, ale bardzo mnie to cieszy. Dziękuję jeszcze raz wszystkim uczestnikom. Zwróćcie uwagę, że niektóre osoby przeczytały po kilka powieści z danego gatunku, więc należą się im dodatkowe gratulacje
Mam nadzieję, że nikogo nie pominęłam, ani nie pomieszałam linków. Jeżeli znajdziecie jakiś błąd, dajcie znać w komentarzach.

A teraz nowa Trójka. Przypominam zasady. Zwróćcie uwagę na nowy punkt odnośnie wyboru 3 gatunku.
 
Zasady:
*  wyzwanie trwa miesiąc kalendarzowy
*  w zabawie wziąć udział może każdy bloger oraz każda osoba nie posiadająca bloga, która ma ochotę przyłączyć się do zabawy. Przyłączyć się można w dowolnym momencie
*  wyzwanie będzie polegało na przeczytaniu trzech zaproponowanych przeze mnie gatunków powieści
dwa z tych gatunków zostaną zaproponowane przeze mnie, wybór trzeciego będzie zależał od Was
*  w pierwszym tygodniu miesiąca umieszczę post, pod którym będziecie mogli zaproponować dowolne gatunki czy kategorie lektur. Najlepiej, żeby nie powtarzały się z tymi, które już do tej pory były. Mogą być podobne, ale nie takie same.  
*  dziesięć pierwszych zaproponowanych kategorii będzie brane pod uwagę, na zasadzie, kto pierwszy ten lepszy. W ankiecie będziecie mogli wybrać interesujący Was gatunek
*  wybór książki, kwalifikującej się do podanego gatunku, jest zupełnie dowolny i zależeć będzie tylko od Was
* osoby posiadające bloga, po napisaniu opinii, na temat wybranej książki, proszone są o wpisanie informacji, że książka została przeczytana w ramach wyzwania "Trójka e-pik" i podanie linka do tego posta
*  w podsumowaniu, które nastąpi pod koniec miesiąca wystarczy, aby osoby które wzięły udział w wyzwaniu, w komentarzach pod postem tematycznym, podały trzy linki do swoich opinii.
W styczniu nowe zasady jeszcze nie obowiązują, dlatego wybrałam dla Was osobiście trzy kategorie. Są to:

książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach
powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście
książka, która jest częścią serii (może być to część pierwsza, albo kolejna)

Jak zapatrujecie się na styczniową Trójkę? Jeżeli nie jesteście pewni lektur z kategorii drugiej, nie musicie dzisiaj nic deklarować. Linki do przeczytanych powieści mogą pojawić się w trakcie miesiąca.
Prosiłabym o podmienienie banera na aktualny. Zapraszam do zabawy i życzę przyjemnej lektury

Sardegna

325 komentarzy:

  1. Oczywiscie zglaszam sie :D
    Kategorie bardzo mi sie podobaja.

    Po raz pierwszy zajelam miejsce w pierwszej trojce:), bardzo mnie to cieszy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Imani w Nowym Roku! Osiągnęłaś w grudniu piękny wynik. No i oczywiście cieszy mnie, że znowu będziesz się z nami bawić :)

      Usuń
    2. powiesc, ktorej akcja dzieje sie w polskim miescie

      "Kwiat Kalafiora" Małgorzata Musierowicz (Poznan :D)

      http://mysliczytelnika.blogspot.com/2013/01/kwiat-kalafiora-magorzata-musierowicz.html

      Usuń
    3. książka, która jest częścią serii

      "Ida sierpniowa" Małgorzata Musierowicz

      http://mysliczytelnika.blogspot.com/2013/01/ida-sierpniowa-magorzata-musierowicz.html

      Usuń
    4. Ależ ostro zaczęłaś! Dzięki linki wpisane :)

      Usuń
    5. To ostro koncze:D:
      książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach
      "Nanda Devi" Janusz Klarner
      http://mysliczytelnika.blogspot.com/2013/01/nanda-devi-janusz-klarner.html

      Usuń
    6. książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach:

      "Dziennik" Anne Frank

      http://www.mysliczytelnika.blogspot.com/2013/01/dziennik-anne-frank.html

      Usuń
    7. Dzięki Imani. W tym miesiącu jesteś w ścisłej czołówce!

      Usuń
    8. :)
      Tematy bardzo mi podeszlu :)

      Książka, która jest częścią serii:

      "Rzeki Hadesu" Marek Krajewski

      http://mysliczytelnika.blogspot.com/2013/01/rzeki-hadesu-marek-krajewski.html

      Usuń
    9. Fajnie ;) wszystko notuję, dzięki :)

      Usuń
  2. Sardegna ja Ci pomnik postawię:) znowu dwie kategorie mi pasują do planów książkowych:) będzie cykl Zew Nocy, pierwsze trzy tomy, z polskim miastem będą dwie książki Kursy i jedna Mejzel, a autentyczne wydarzenia to jeszcze pomyślę. Ale wygląda na to, że pobije swój rekord trójki i tak na początek roku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oo wiem autentyczne wydarzenia to może coś z Philippy Gregory:)

      Usuń
    2. No to ciszę się bardzo, że nie odpuszczasz :) Będę kibicować Twojemu "rekordowi" :) pozdrawiam noworocznie

      Usuń
    3. Kolejna książka akcja w polskim mieście Małgorzata J. Kursa "Babska misja" http://stulecieliteratury.blogspot.com/2013/01/babska-misja-czyi-gdzie-diabe-nie-moze.html

      Usuń
    4. Magdo, a miasto do "Wszystkie grzechy nieboszczyka"?

      Usuń
  3. Po pierwsze zgłaszam się :)
    Trochę muszę zmodyfikować pierwotne plany na styczeń, ale tylko trochę :)
    - książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach: "Rzeka ciemności" B.Levy albo "Kochanka słońca" S.Gulland. Albo obie :)
    - powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście: nieco problematyczne, ale może "Oberki do końca świata". W.Szostaka będą pasowały?
    - książka, która jest częścią serii (może być to część pierwsza, albo kolejna): "Śmiertelna groźba" J.Butchera i/lub "Bramy Domu Umarłych" S.Eriksona.
    Trudno, rozpoczęty rano Swanwick musi poczekać na lepsze czasy, bo więcej w styczniu przeczytać nie dam rady :)
    Pozdrawiam serdecznie i obiecuję w styczniu trochę pouzupełniać recenzje i linki do przeczytanych książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię viv ponownie :) z tym nadrabianiem linków, jeśli chodzi o mnie nie musisz się spieszyć :) Dziękuję za Twój kolejny udział :)

      Usuń
    2. To przesyłam link do Operacji ARGO:
      http://ktoralektura.blogspot.com/2013/01/antonio-mendez-matt-baglio-operacja-argo.html

      I mam pytanie odnośnie styczniowej Trójki:
      Czy powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście, może być powieścią, której akcja dzieje się w polskiej wsi? :) Bo właśnie ustaliłam, ze planowane przeze mnie "Oberki" rozgrywają się w bardzo zapuszczonej polskiej wsi, więc jeśli musi być miastp, poszukam innego tytułu :)

      Usuń
    3. ARGO uzupełnione. Może być polska wieś, nie będę się czepiać :)

      Usuń
    4. To teraz "Handlarz śmiercią":
      http://ktoralektura.blogspot.com/2013/01/sara-blaedel-handlarz-smiercia.html

      I jednak będzie powieść z akcją w polskim mieście, bo udało mi się wypożyczyć "Przyślę Panu list i klucz", i jest Warszawa :)

      Usuń
  4. Podobają mi się kategorie. Tak z marszu to nie jestem w stanie wskazać książek, które wybiorę, ale na pewno coś się znajdzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Oczywiście nie musisz nic dzisiaj deklarować :) pozdrawiam

      Usuń
  5. Witaj w Nowym Roku.
    Miałam trochę inne plany, ale cóż zmodyfikuję je, gdyż i tak przeczytam to co bym chciała przeczytać.
    -książka z autentycznym wątkiem - Klejnot wschodu - Maureen Lindley
    -książka z akcja w polskim mieście "Ziarno prawdy" Zygmunta
    Miłoszewskiego
    -część serii - będzie to któraś kolejna część Sagi ludzi Lodu - Margit Sandemo

    Gratuluję wszystkim wyników uzyskanych w wyzwaniu oraz życzę nam wszystkim by było tak interesujące w tym roku, jak było w poprzednim. Fajnie, że będziemy miały odrobinę wpływu na nie.)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Natanno! Cieszę się, że znowu podjęłaś wyzwanie i podobają Ci się wszelkie proponowane zmiany :)

      Usuń
  6. Hej,
    ja oczywiście jak zwykle spóźniona :) , ale w grudniu wykonałam 2/3 :
    - książka - plan na 2013 - "Wielkanocna parada" Richarda Yatesa
    - zagraniczna powieść z dreszczykiem - "Mam na imię Księżniczka" Sary Blaedel.

    Poza tym muszę jeszcze popatrzeć dobrze przy podsumowaniu rocznym, bo wydaje mi się, że kilka razy też mi się udało trafić :)

    A na styczniową zapatruję się bardzo dobrze - część cyklu będę i tak czytać w ramach Stosikowego losowania u Ani, więc się dobrze składa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Manio :) dziękuję za linki, już wszystko uzupełniłam w podsumowaniu. Będzie mi miło jeśli w styczniu się też przyłączysz. A tak z ciekawości, ile osób w grudniu z Trójki włączyło się do wyzwania Znalezione pod choinką?

      Usuń
    2. Mało :) , jak patrzę na rezultaty w podsumowaniu ;)

      Usuń
    3. Hmmm...coś jeszcze postaram się wykombinować w tym temacie :)

      Usuń
  7. Jak co miesiąc spróbuję, ale chyba będzie trudno, szczególnie z książką opartą na autentycznych wydarzeniach bo zazwyczaj nie czytam takich rzeczy.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Agato w Nowym Roku :) spokojnie, nic nie musisz dzisiaj deklarować. Jak się coś urodzi w ciągu roku, to prześlesz link. Jeśli nie to zaliczysz w 2/3 :)

      Usuń
  8. Kategorie pode mnie ułożone, co więcej, druga wpisuje się w moje pierwsze wyzwanie (które szczegółowo zaistnieje najdalej jutro). Myślę, że w tym miesiącu uda mi się zrealizować wyzwanie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Już u Ciebie wypowiedziałam się na temat nowego wyzwania. Czuję się zachęcona i coś na pewno w twoim temacie zdziałam, w ciągu nadchodzącego roku :)

      Usuń
  9. Świetne kategorie!
    Tym razem postaram się spełnić wszystkie warunki wyzwania :)
    - książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach - jeszcze nie wiem
    - powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście - a wieś może być??? - jeśli tak to byłoby "Morderstwo w Miłowie" Alicja Minicka (sprawdzałam, taka wieś istnieje, w zachodniopomorskiem)
    - książka, która jest częścią serii (może być to część pierwsza, albo kolejna) - "Kto wiatr sieje" Virginia C. Andrews

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Magdo :) Cieszę się, jak zwykle, że jesteś :) CO do drugiej kategorii, myślę, że może być wioska. Nie będę przyczepliwa w Nowym Roku ;)

      Usuń
    2. Sardegno, zmieniłam zdanie co do książki, której akcja dzieje się w polskim mieście - jest Gdańsk: http://www.biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2013/01/dariusz-rekosz-siostrzyczka.html

      Czy książką opartą na faktach może być "Chcę być jak agent" Weroniki Marczuk?

      Usuń
    3. Jasne, nie ma sprawy :) Wiesz, że u mnie pełna dowolność :) CO do książka opartej na faktach, historia Marczuk kwalifikuje się jak najbardziej ;)

      Usuń
  10. Oczywiście przyłączam się, ale muszę dopytać:
    Czy pod mianem "książki" może być coś popularnonaukowego? Chodzi mi tu o książkę opartą o autentyczne wydarzenia np "Kobiety dyktatorów".
    Seria czy cykl powieściowy? Bo jeśli seria to czy dopuszcza się serie wydawnicze, w których książki łączą się raczej luźno np Seria z Miotłą" WABu? A może cykl powieściowy, gdzie powieści często stanowią odrębną treść, ale łączy je bohater? Dociekam, bo chciałabym coś znaleźć w swoich zbiorach i nie uciekać się do zasobów bibliotek lub zakupów. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo Monotemno :) i witam Cię w Nowym Roku :) Co do pierwszego pytania, oczywiście może to być coś popularnonaukowego. Dlatego nie definiowałam "powieść". Do tego nawet można reportaż zaliczyć. Czepiać się nie będę :) Co do serii, chodziło mi raczej o cyk powieściowy. Mam nadzieję, że dobór lektur nie sprawi CI kłopotu :) pozdrawiam i dziękuję za przyłączenie :)

      Usuń
  11. Zgłaszam się
    Właśnie przeglądam moje pólki na LC i wybieram następujące tytuły:
    książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach tu mam problem bo niedawno czytałam taką książkę i teraz brak pomysłów ,ale coś się znajdzie mam nadzieję.
    powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście Kiedyś przy błękitnym księżycu Katarzyna Enerlich "Kiedyś przy błękitnym księżycu".
    książka, która jest częścią serii (może być to część pierwsza, albo kolejna) - "Ciemniejsza strona Greya E. L James.
    Bannerek zaraz wymienię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super Aniu :) Bardzo się cieszę :) Witam ponownie i życzę miłej lektury

      Usuń
  12. Oczywiście dołączam, chociaż całkiem nie mam pomysłu na lektury - jak nigdy:(

    Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aniu :) Co do lektur, nie musisz nic dzisiaj deklarować, także spokojnie w czasie miesiąca podeślesz, jak coś Ci będzie pasować :)

      Usuń
  13. drugie miejsce w grudniu wow! :) super

    baner i nowy link są w nowej zakładce wyzwań

    a kategorie mi się podobają, już półki przejrzałam, tytułów nie podam, ale z włąsnej biblioteczki czytać będę :)
    Seria - pokryje mi się z lekturą planowaną od dawna do mojego wyzwania
    Polskie miasto - jak dobrze wykombinuję to też z innym wyzwaniem połączę :)
    Gorzej z autentycznymi wydarzeniami.... ale pewnie się wykluje w trakcie

    także podejmuję rękawicę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest! W zeszłym miesiącu podium :) Dziękuję za reklamę i udział w nowym wyzwaniu :)

      Usuń
  14. No i kolejne ładne kategorie. :)
    Do pierwszej mam pomysł, ale podam, jak uda mi się wypożyczyć. Do drugiej - może być powieść historyczna? Bo wzięłabym "Przyłbice i kaptury", tam sporo się dzieje w polskich miastach, tyle że w XV wieku. Do trzeciej nie ma problemu - "Pan Lodowego Ogrodu" - właśnie czytam.
    No to do roboty. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że i tym razem kategorie przypadły Ci do gustu :) Co do powieści z XV wieku, nie mam nic przeciwko ;) pozdrawiam i tak jak mówisz: do czytania!

      Usuń
  15. Tym razem kategorie jak najbardziej mi pasują :) Z wątkiem autentycznym będą dwie powieści P.Gregory, cykl Orsona Scotta Carda oraz pewnie kilka fantastycznych wchodzących w skład innych serii.
    Jeszcze nie wiem, co z tym polskim miastem. A co np. w przypadku książki historycznej, w której opisywane miasto należało do Polski, ale obecnie już nie jest w naszych granicach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kasiu w Nowym Roku! Co do powieści z miastem, wolałabym jednak miasto należące obecnie do naszego kraju. Jednak powieści historyczne jako takie mogą oczywiście być :) Mam nadzieję, że coś odpowiedniego znajdziesz :)

      Usuń
    2. Ok, to się za czymś rozejrzę :)

      Usuń
  16. Bardzo mi się podoba styczniowa Trójka. Mam nadzieję,że tym razem się wyrobię ze wszystkim. Tak czy siak, biorę udział w wyzwaniu.

    Agnieszka (www.szeptyduszy.blog.onet.pl)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też się dopisuję :)
    Książka z prawdziwym wątkiem - "Jedz, módl się kochaj" Elizabeth Gilbert
    Książka z polskim miastem - "Ucieczka znad rozlewiska" Katarzyna Zyskowska - Ignaciak
    Książka, która jest częścią serii - "Diabelskie kości" Kathy Reichs

    Mam nadzieję, że dobrze wykombinowałam z tytułami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Cat po tak długiej przerwie. Do tytułów nie mam wątpliwości. Życzę miłej lektury :)

      Usuń
  18. Oczywiście znów spróbuję zmierzyć się z kolejnym wyzwaniem, choć jeszcze nie zastanawiałam się na konkretnymi tytułami. Mam jednak nadzieję, że coś ciekawego uda mi się wypatrzyć na moich półeczkach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Halinko w Nowym Roku i dziękuję za kolejne przyłączenie :)

      Usuń
    2. Mam pierwszą kategorię: książka, która jest częścią serii

      http://mojeksiazeczkidopoduszeczki.blogspot.com/2013/01/anna-onichimowska-lot-komety.html

      A w najbliższych dniach będzie jeszcze jedna - już przeczytałam i niedługo będzie recenzja - Nurowskiej "Imię twoje..." pierwsza część trylogii ukraińskiej

      Usuń
    3. I obiecany link do książki M. Nurowskiej

      http://mojeksiazeczkidopoduszeczki.blogspot.com/2013/01/maria-nurowska-imie-twoje.html

      Usuń
    4. Dziękuję, wszystko notuję na bieżąco :)

      Usuń
  19. Również się zgłaszam - w ramach książkowych postanowień noworocznych (w które nie wierzę, ale co tam :), obiecałam sobie, że postaram się wziąć udział w jak największej liczbie wyzwań Trójki e-pik. Książek jeszcze nie deklaruję, ale sądzę, że do pierwszej kategorii podciągnę reportaż. Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Barbaro, ależ mi miło, że postanowiłaś włączyć się do mojego wyzwania! Niczego nie musisz deklarować. Jak przeczytasz odpowiednie lektury podeślij linki :) pozdrawiam i również życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

      Usuń
  20. Zgłaszam się i ja.
    książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach "Africanus. Syn konsula" Santiago Posteguillo
    powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście "A imię jej będzie Aniela" Marcin Wroński
    książka, która jest częścią serii (może być to część pierwsza, albo kolejna) tu trochę będzie, pełną listę podam na koniec miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie w Nowym Roku i cieszę z Twojego ponownego udziału :)

      Usuń
  21. Witaj moja droga Sardegno w 2013 :)
    Oczywiście przyłączam się do Trójki, muszę tylko zastanowić się nad wątkiem opartym na autentycznych wydarzeniach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Kochana! Miło Cię widzieć ponownie :) dzięki!

      Usuń
  22. Jeszcze nie wiem, co będę czytać, ale na pewno wezmę udział :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zgłaszam się! Może ten rok zacznę w pełni sił. :)
    * książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach: tu brakuje mi jakiegokolwiek pomysłu, jak tylko znajdę odpowiednią lekturę to dam znać :)
    * powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście (i tu pięknie, bo planowane lektury): "Alibi na szczęście" i prawdopodobnie "Krok do szczęścia" Anna Ficner-Ogonowska
    * książka, która jest częścią serii: "Pretty Little Liars. Kłamczuchy" Sara Shepard (akurat pięknie mi tu pasuje, bo dziś zaczęłam czytać:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę z Twojego kolejnego udziału :) trzymam kciuki, aby udało się przeczytać wszystkie zaplanowanie lektury :)

      Usuń
    2. Proszę, oto pierwsza lektura. Książka, która jest częścią serii: http://4marca.blogspot.com/2013/01/pretty-little-liars-kamczuchy-sara.html Swoją drogą, z tej kategorii pojawi się... kilka recenzji. ;)

      Usuń
    3. Znalazłam w swoich zbiorach powieść opartą na faktach, właśnie czytam, więc recenzję dorzucę za kilka dni. "Chata" William P. Young ;)

      Usuń
    4. Szaleństwo! Dzięki :)

      Usuń
    5. Miasto polskie: http://4marca.blogspot.com/2013/01/cichy-wielbiciel-olga-rudnicka.html Jako, że mogę nie wyrobić się na czas z "Alibi na szczęście" i jej kontynuacją, przeczytałam tę. :)

      Usuń
    6. Jasne, wiesz, że u mnie pełna dowolność :)

      Usuń
  24. zgłaszam się - nowy rok, nowa motywacja i mocne postanowienie wyrobienia "normy" czytelniczej.
    1. powieść oparta na faktach: Jon Krakauer "Wszystko za życie"
    2. część cyklu: Ursula K. Le Guin "Czarnoksiężnik z Archipelagu"
    3. nie wiem, co czytać o polskim mieście, więc zapewne wyjdzie w praniu

    pozdrawiam :)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię serdecznie w Książkach Sardegny! Strasznie się cieszę, kiedy nowe osoby przyłączają się do zabawy. Miłej lektury Ci życzę i czekam na linki :)

      Usuń
    2. Proszę, oto jest: część cyklu :)
      1/3 za mną :)

      http://missfeather.wordpress.com/2013/01/07/ursula-k-le-guin-czarnoksieznik-z-archipelagu/

      Usuń
    3. Dziękuję, czekam na więcej :)

      Usuń
  25. Ze skruchą podję tutaj link do dzisiejszej recenzji drugiej książki z dreszczykiem http://czytaniejakoddychanie.blogspot.com/2013/01/ulica-wiazow-5150-patrick-senecal.html

    Przeczytałam wczesniej niestety z wpisem miałam problem z powodu braku czasu, mam niestety szpital w domu,tylko przeziębienia za to u dwójki i to od listopada.
    Dzisiaj postaram się tez wpisać coś na temat "Noelki" i "Pulpecji" Małgorzaty Musierowicz.

    Zgłaszam się na styczeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) nic się nie stało, już wszystko uzupełnione :) a linki do nowych lektur zostaną wpisane jako nadrobienie zaległości, także spokojnie :)

      Usuń
    2. Kolejna z watkiem opartym na autentycznych ... http://czytaniejakoddychanie.blogspot.com/2013/01/stuhrowiehistorie-rodzinne-jerzy-stuhr.html

      Usuń
    3. Dziękuję, wszystko zanotowane :)

      Usuń
  26. Zgłaszam się! Oto moje deklaracje:
    Książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach: "Cud w Andach" N. Parrado, V. Rause ew. "Miasto - morderca kobiet" M. Fernandez, J.C. Rampal

    powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście: nie mam pojęcia! Ale możliwe, że będzie to "Sprawa Niny Frank" Katarzyny Bondy, odkładałam ją już zbyt długo, trzeba będzie wreszcie się wziąć za czytanie :)

    książka, która jest częścią serii (może być to część pierwsza, albo kolejna): jestem w trakcie czytania serii z Harrym Hole (Jo Nesbo), i raczej nie poprzestanę na jednej części :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Paulino :) więc jednak się zdecydowałaś! Super, witam Cię serdecznie :) Miłej lektury i czekam na linki :)

      Usuń
    2. http://wswiecieslow.blogspot.com/2013/01/czerwone-gardo-jo-nesb.html
      Oto i pierwsza recenzja! Doskonała książka, swoją drogą :) 1/3 za mną! Hura ;)

      Usuń
    3. Bardzo dziękuję. Link zapisany

      Usuń
    4. Hej, mam pytanie. Okazuje się, że "Sprawa Niny Frank" dzieje się we wsi Mielnik nad Bugiem, w Warszawie i trochę w Katowicach. Czyli chyba się nie nadaje, co? ;)

      Usuń
    5. Ja myślę, że będzie ok. W podsumowaniu wpiszemy najwyżej dwa miasta: Katowice i W-wę

      Usuń
    6. W takim razie: http://wswiecieslow.blogspot.com/2013/01/sprawa-niny-frank-katarzyna-bonda.html

      Pozdrawiam! :)

      Usuń
    7. http://wswiecieslow.blogspot.com/2013/01/piecdziesiat-twarzy-greya-el-james.html
      Pięćdziesiąt twarzy Greya, pierwsza część trylogii, i możesz nie dopisywać, jeśli uznasz, że moja deklaracja, że nie przeczytam ani jednej części mnie dyskwalifikuje :)

      Usuń
    8. Deklaracja na początku miesiąca nie jest ostateczna. Zawsze może po drodze coś wypaść, albo się zmienić. Także druga lekturę do cyklu serii zapisuję i czekam na autentyczne wydarzenia :)

      Usuń
    9. To znaczy przeczytałam tę książkę i umieściłam już jej recenzję na blogu. "Pięćdziesiąt twarzy Greya" to pierwsza część trylogii "Odcienie Greya". Po prostu nie zamierzam czytać kolejnych tomów serii :)

      Usuń
    10. http://wswiecieslow.blogspot.com/2013/01/trzeci-klucz-jo-nesb.html
      Kolejna część serii o Harry'm Hole! Doskonały kryminał, polecam!

      Usuń
    11. Dzięki, zanotowane, co do Greya, nie mam zastrzeżeń ;) Swoją drogą ja tez się skusiłam na czytanie, chociaż zapierałam, że nie sięgnę :)

      Usuń
  27. Zgłaszam się:

    - książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach -
    "Cybulski o sobie"
    - powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście - "Florystka"

    - książka, która jest częścią serii (może być to część pierwsza, albo kolejna) - "Ostatnia spowiedź"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, jak miło, że postanowiłaś się po przerwie do nas przyłączyć :)

      Usuń
  28. O to btym razem na pewno się dopisuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiek, trzymam Cię za słowo! ;)

      Usuń
    2. http://kasiek-mysli.blogspot.com/2013/01/rok-don-camilla-giovannino-guareschi.html Ha! jedna już jest. Oby wiosnę czyniła :D

      Usuń
    3. Dzięki. Oby tak było, jak rzeczesz ;)

      Usuń
    4. No! Przeczytałam "U mnie zawsze świeci słońce" co jest na faktach autentycznych pisana, teraz wziełam się za "Andaluzja Ole" co jest kolejną cześcią "U mnie zawsze" i też jest na faktach autentycznych. I mam 2w1 teraz mi jeszcze polskiego miasta trzeba :P

      Usuń
    5. Dzięki, zaktualizowane :)

      Usuń
  29. Obserwowałam po cichu wyzwania w zeszłym roku i jednym z moich noworocznych postanowień było, że się dołączę do Was w tym roku :)

    W związku z tym:
    1. zgłaszam chęć udziału
    2. mam nadzieję, że konkretne tytuły mogą się pojawić dopiero w podsumowaniu miesiąca [ew. w jego trakcie], bo wciąż jeszcze układam sobie plany czytelnicze na najbliższy czas
    3. blogowanie o książkach dopiero zaczynam, więc wybaczcie mi jakieś potknięcia początkującego ;)
    4. co do wyboru trzeciej kategorii - będzie ona wybierana w miesiącu poprzedzającym, czyli że np teraz w styczniu wybieramy na luty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jenny! Witamy serdecznie :) Co do Twoich pytań: oczywiście nie musisz dzisiaj nic deklarować. W trakcie miesiąca czytasz lektury, pasują do wyzwania, przesyłasz link, i tyle :) ja robię resztę :) Wszelkie potknięcia nie zostaną zauważone ;) Co do trzeciego pytania, tak, za parę dni opublikuję post, w którym będzie można wypowiedzieć się, co do gatunku na luty. Miłej zabawy życzę i dziękuję za przyłączenie do akcji :)

      Usuń
    2. kolejne pytania mi się zrodziły [no nie byłabym sobą bez tego ;)]:
      * książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach - czy może to być tylko luźna inspiracja prawdziwymi zdarzeniami, czy jednak w miarę powinno się trzymać faktów?
      * powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście - tylko i wyłącznie w polskim mieście czy może być mieszane?

      no nic. na razie czytam to, co w pierwszej kolejności zaplanowałam - później się będę martwić, jeśli się okaże, że to jednak nie do końca pasuje do wyzwania ;)

      Usuń
    3. Hej :) co do pierwszego pytania, wolałabym, aby jednak były to prawdziwe wydarzenia
      Co do drugiego: wystarczy, jeżeli akcja części powieści będzie się odbywać w jakimś polskim mieście. Jeżeli potem przeniesie się zagranicę, to nie ma to już znaczenia :)

      Usuń
    4. a wywiad-rzeka? czy jak to nazwać ;)

      Usuń
    5. Oczywiście może być :)

      Usuń
  30. Oczywiście również się zgłaszam.Na razie jeszcze nie mam typów do dwóch pierwszych kategorii a w trzeciej będę czytała serię Diabelskie maszyny.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam i dziękuję za przyłączenie :)

      Usuń
  31. Oczywiście że spróbuje i na ten rok sprostać wyzwaniu :)tylko nie wiem jak pójdzie z doborem literatury

    książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach - "Zona 22" Tig Hague

    powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście - czy może być "Lesio" Chmielewskiej ?

    książka, która jest częścią serii (może być to część pierwsza, albo kolejna)- Opowieści z Narnii "Lew, czarownica i stara szafa"

    OdpowiedzUsuń
  32. Odpowiedzi
    1. A i od razu masz 1 recenzję-książka która jest kontynuacją:)
      pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/01/o-felczerce-magdalenie-heidi-rehn.html

      Usuń
    2. Akcja rozgrywa sie w polskim mieście (Kraśnik)

      pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/01/ekologiczna-zemsta-magorzata-j-kursa.html

      Usuń
    3. Ksiażka która jest kolejną częścią

      www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/01/klaudiusz-i-mesalina-robert-graves.html

      Usuń
    4. Z życia wzięte, zbiór opowiadań opartych na faktach

      www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/01/ja-i-inne-mapy-teresa-urban.html

      Usuń
    5. Dzięki, wyzwanie styczniowe ukończone!

      Usuń
  33. Ja baner zamieszczam, ale ostatnimi czasy mam problem z wyzwaniami więc na wszelki wypadek się nie zgłaszam, ale kto wie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, wiesz, że możesz zgłosić się w każdej chwili :)

      Usuń
  34. No to ja się zglosze tym razem:). wyzwanie przypadiem pasuje do moich planów:).

    OdpowiedzUsuń
  35. Zgłaszam swój udział:

    książka z wątkiem autentycznym: Arturo Perez-Reverte "Dzień gniewu"
    książka z serii: Arturo Perez-Reverte "Kapitan Alatriste"
    książka, ktorego akcja dzieje się w polskim mieście: Joanna Chmielewska "Krwawa zemsta". Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  36. To ja się nieśmiało zgłaszam, bo mi się wyzwanie częściowo poniekąd wpisuje w osobisty plan :)

    książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach - jeżeli nie musi to być powieść, a nadają się na przykład wspomnienia (wszak same autentyczne zdarzenia) to będzie to Z odległości lat Franciszka Bielaka; jeśli nie - poszukam czegoś innego
    powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście oraz
    książka, która jest częścią serii: to będzie cykl Wiktora Zawady o Kaktusach, z akcją w Zamościu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj po raz pierwszy w wyzwaniu :) Oczywiście, co do kategorii pierwszej nie musi to być powieść, więc wspomnienia czy dziennik pasują idealnie. Propozycje zanotowane

      Usuń
  37. Nie za bardzo widzę swoją trójkę...
    Czy może być do pierwszej kategorii - biografia/reportaż?
    Akurat fajną powieść z wątkiem opartym na faktach mam już za sobą, podobnie jak z serią - z cyklu o Fandorinie.
    Ogólnie z serią mam wielki problem, bo nie czytuję (nie mam) żadnych takich, mam jedną trylogię obyczajową, ale to chcę czytać razem i nie teraz... chyba, ze coś z cyklu o Ani L.M.M wezmę sobie dla przypomnienia.
    A z polskim miastem (ja bym nie naginała,ze wieś tez może być, bo dla mnie to już inna kategoria) to zobaczę - czekam bowiem na pewne przesyłki.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) jasne do pierwszej kategorii reportaż czy biografia są jak najbardziej ok. Dlatego zaznaczyłam książka, a nie powieść. Wierzę w Twoje możliwość Agnesto i pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  38. Ja się zgłaszam :)
    Autentyntyczne wydarzenia to będzie misja szczeniak, a pozostałych dwóch poszukam na półkach. Może być tylko miasto, czy też małe miasteczko lub wieś, liczysz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj serdecznie w Książkach Sardegny i w trójkowym wyzwaniu. Wolałabym, aby było to miasto/miasteczko, ale jakoś strasznie upierać się nie będę :) pozdrawiam :)

      Usuń
    2. http://recenzencki.blogspot.com/2013/01/lucyfer-moja-historia-victoria-gische.html

      Pierwsza część serii :)

      Usuń
    3. Dziękuję za pierwszy link :)

      Usuń
    4. Druga część wyzwania, czyli książka oparta na prawdziwych wydarzeniach :)

      http://recenzencki.blogspot.com/2013/01/misja-szczeniak-pozdrowienia-z-bagdadu.html

      Usuń
  39. Jest i pierwsza - powieść oparta na autentycznych wydarzeniach
    "Dwie królowe" Philippa Gregory
    http://kacikzksiazka.blogspot.com/2013/01/dwie-krolowe-philippa-gregory.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest i druga - powieść wchodząca w skład cyklu
      "Władczyni rzek" Philippa Gregory
      http://kacikzksiazka.blogspot.com/2013/01/wadczyni-rzek-philippa-gregory.html

      Usuń
    2. Jest i trzecia - z polskim miastem w tle (Wrocław)
      "Śmierć w Breslau" Marek Krajewski
      http://kacikzksiazka.blogspot.com/2013/01/smierc-w-breslau-marek-krajewski.html

      Niniejszym ogłaszam wyzwanie za ukończone :)

      Usuń
    3. Pięknie dziękuję! Szybko się wyrobiłaś w tym miesiącu :)

      Usuń
    4. Faktycznie wyjątkowo szybko poszło tym razem :)

      Usuń
  40. Udało mi się dzisiaj przeczytać pierwszą książkę do wyzwania:) Powieść oparta na autentycznych wydarzeniach: http://skrzatowisko.blogspot.com/2013/01/manuskrypt-voynicha-thierry-maugenest.html Fakty pomieszane z fikcją:)
    Z serii pewnie będzie pierwszy tom Cukierni pod Amorem, a książka z akcją w polskim mieście - "Gra w czerwone" Katarzyny Rygiel.

    OdpowiedzUsuń
  41. Książka z wątkiem na autentycznych wydarzeniach:
    http://koczowniczkablog.blogspot.com/2013/01/222-powiedz-gdzie-cie-boli-nick-trout.html

    OdpowiedzUsuń
  42. Chciałam gdzieś ana upartego wcisnąć Naszą klasę, najpierw do tego polskiego miasta, choć tam ściśle nie jest określony, poza tym to dramat, a nie powieść. Ale do pierwszej kategorii powinna pasować, prześlę linka jak napiszę recenzję. Nad resztą pomyślę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jest tu trochę kulawa (ale jak trudno napisać tekst o tak mistrzowskim dziele) recenzja kandydatki na książkę roku:

      http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2013/01/04/nasza-klasa-historia-w-xiv-lekcjach-tadeusz-slobodzianek/

      Usuń
    2. Dziękuję, wpisałam :)

      Usuń
    3. No i zaraz potem doczytałam książkę z cyklu Ala Makota, ale recenzję dopiero teraz popełniłam:
      http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2013/01/10/ala-makota-jacek-malgorzata-budzynska/

      Nie wiem, czy wyrobię się z tym miastem, bo sesja za pasem. Ale zobaczymy ;)

      Usuń
  43. Czasu mam ostatnio jak na lekarstwo, ale postaram się i tym razem wziąć udział w wyzwaniu. A nuż uda mi się przeczytać choć jedną książkę, zawsze to coś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że znowu jesteś. Bez stresu, jedna lektura tez jest mile widziana :)

      Usuń
  44. zaległa grudniowa powieść z dreszczykiem :)
    http://52tygodnie.blogspot.com/2013/01/chemia-smierci-simon-becket.html

    OdpowiedzUsuń
  45. Puk, puk, czy można? :)
    Tematyka bardzo mi pasuje, książki tylko czekają na półkach.
    I tak:
    książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach: Joanna Papuzińska "Darowane kreski"
    powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście Izabela Pietrzyk "Wieczór panieński" (Kraków?)
    książka, która jest częścią serii Katarzyna Michalak "Sklepik z niespodzianką - Adela" i/lub Jarosław Grzędowicz "Pan Lodowego Ogrodu" t.1.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Aine w Książkach Sardegny. Oczywiście, że można do nas dołączyć :) Bardzo mi miło, że kolejna nowa osoba postanowiła się bawić razem z nami. Czy będziesz podawała linki do swojego bloga, czy raczej tylko informację, że przeczytałaś? pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Informację na pewno, a może linki też - stawiam dopiero pierwsze kroki. :)

      Usuń
    3. Ok :) powodzenia i miłej zabawy :)

      Usuń
  46. Autentyczne wydarzenia:
    http://z-pamietnika-czytelnika.blogspot.com/2013/01/20-szymon-hoownia-last-minute-24h.html

    :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Nieśmiało się zgłaszam ;)
    Moje lista na styczeń:
    - książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach: Jonasz Roman Kotliński 'Byłem księdzem. Prawdziwe oblicze kościoła katolickiego w Polsce'
    - powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście: Małgorzata Kalicińska, Basia Grabowska 'Irena'
    - książka, która jest częścią serii: Margit Sandemo 'Saga o Ludziach Lodu: Ogród śmierci' i George R.R. Martin 'Pieśń Lodu i Ognia: Starcie królów'
    Mam nadzieję, że uda się przeczytać ;) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ czemu nieśmiało?! Witam serdecznie w Książkach Sardegny i dziękuję za przyłączenie do zabawy.

      Usuń
  48. Witam powtórnie!
    Styczeń to moje trzecie podejście do Trójki e-pik i mam nadzieję, że będzie równie udane co poprzednie. Zobaczymy czy uda mi się zdążyć z lekturami, bo te które wybrałam są nieco obszerne ^ ^
    - książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach - Kochanice króla - P.Gregory
    - książka, która jest częścią serii - Gra o tron - G.Martin
    - powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście - Krzyżacy - H.Sienkiewicz (tu przyznaję, że nie miałam żadnego pomysłu na powieść, a skoro i tak przydałoby się przeczytać Krzyżaków przed egzaminami, to w ostateczności się nada)

    Mam jeszcze pytanie: czy mogę łączyć twoje wyzwanie z innymi? (Z półki; Book-trottr, etc)

    Serdecznie pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Leno ponownie :) Co do Twojego pytania, oczywiście można łączyć wyzwanie z innymi (sama tak robię hi hi:) pozdrawiam

      Usuń
  49. Do styczniowej trójki przyłączę się z przyjemnością:
    Pamiętniki i inne pisma z getta - Korczaka [Warszawa]
    Pamiętnik Szpilmana (właśnie się zamawia w bibliotece) [autentyczne wydarzenie] (w sumie i jedne i drugie pamiętniki podchodzą pod obie kategorie)
    Pierwszy tom Władcy Pierścieni [pierwsza część większej całości]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Agato :) Lektury zapisane, miłej zabawy :)

      Usuń
  50. Mam pierwszy link: polskie miasta Warszawa i Towiany (choć to bardziej miasteczko)
    http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2013/01/maria-ulatowska-pensjonat-sosnowka.html
    Jest to zarazem kolejna część.

    Niebawem będzie link do Sklepiku z niespodzianką. Adela i będzie też podwójna rola: kolejna część oraz miejscowość, tyle że Pogodna chyba nie jest prawdziwa bo nie znalazłam jej na mapie... ale mowa jest też o Warszawie czy Krakowie i chwilowa akcja tam się toczy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pensjonat zapisałam do miasta, a Sklepik do serii. Mam nadzieję, że może tak być?

      Usuń
    2. pewnie, że może być :)

      Wyzwanie zaliczone, choć jeszcze link gratisowy będzie :)
      odmeldowuję się i czekam na luty! :)

      Usuń
  51. Dorzucam drugą lekturę!
    Powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście: http://skrzatowisko.blogspot.com/2013/01/gra-w-czerwone-katarzyna-rygiel.html

    OdpowiedzUsuń
  52. Ja też się chętnie przyłączę :)

    Mam na liście Misję Ambasadora (część Trylogii Zdrajcy), za faktami się muszę rozejerzeć, a "polskie miasto" już jest - http://swiatksiazek.wordpress.com/2013/01/06/szepty-irena-matuszkiewicz/ (Włocławek z "udziałem" Aleksandrowa Kujawskiego, Wrocławia i Białkowa) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie i życzę miłej lektury :) A polskie miasto już zanotowane :)

      Usuń
  53. Cykl powieściowy o detektywie Blomkviście, z rozpędu dwa tytuły:
    http://52tygodnie.blogspot.com/2013/01/detektyw-blomkvist-astrid-lindgren.html
    Miłego dnia :-)

    OdpowiedzUsuń
  54. I historia, która wydarzyła się naprawdę:
    http://52tygodnie.blogspot.com/2013/01/baltic-pies-ktory-pyna-na-krze-barbara.html
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  55. obiecany link:
    http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2013/01/katarzyna-michalak-sklepik-z.html

    OdpowiedzUsuń
  56. A czy literatura podróżnicza pasuje do kategorii książek opartych na prawdziwych wydarzeniach?
    Jeśli tak, to zgłaszam recenzję: http://soy-como-el-viento.blogspot.com/2013/01/a-na-obiad-swinka-morska.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super. :)

      W takim razie recenzja nr 2, czyli "Bratnie dusze" Hanny Cygler z Gdańskiem w tle.
      http://soy-como-el-viento.blogspot.com/2013/01/o-kobietach-dla-kobiet.html

      Usuń
  57. Część większej serii:
    http://z-pamietnika-czytelnika.blogspot.com/2013/01/22-agatha-christie-tajemnicza-historia.html

    :)

    OdpowiedzUsuń
  58. Pierwsza książka przeczytana!
    Część serii:
    http://milionksiazek.blogspot.com/2013/01/sen-jest-dobry-stwierdzi-ale-ksiazki-sa_9.html
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  59. No to mam dla Ciebie linki - w tym miesiącu wszystkie trzy:

    część serii - http://ogrodwkieszeni.blogspot.com/2013/01/e-l-james-ciemniejsza-strona-greya.html

    akcja w polskim mieście - http://ogrodwkieszeni.blogspot.com/2013/01/izabela-degorska-pamiec-krwi.html

    na faktach - http://ogrodwkieszeni.blogspot.com/2013/01/bua-boonmee-miss-bangkok-wyznania.html

    OdpowiedzUsuń
  60. cześć :) można dołączyć do zadania? :) przed chwilą założyłam bloga o książkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Jasne, że możesz się przyłączyć :) staż bloga nie ma znaczenia. Miłej lektury Ci życzę i czekam na linki :)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  61. i jeszcze jedna książka z polskim miastem - Kostrzyn nad Odrą
    http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2013/01/jacek-krakowski-zgubne-dziedzictwo.html

    Wkróŧce publikacja recenzji do ostatniego punktu na faktach: Rei Kimura "Motyl na wietrze"

    OdpowiedzUsuń
  62. Mój i koleżanki blog dopiero nabiera tempa, a ja już się rzucam na pierwsze wyzwanie. Będzie ciężko. Ale co tam, do odważnych świat należy. ;) Zgłaszam się, baner już dodany na tym blogu - http://aleksandra-kropka.blogspot.com/
    Ksiązki jak najbardziej pasują. Muszę tylko trochę zmienić swoje plany. Chyba mnie w szkole nie zabiją jeśli nie przeczytam lektury... ;))

    Pozdrawiam, Kropka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście Wasze zgłoszenie do wyzwania przyjęte. Może spróbujcie połączyć przyjemne z pożytecznym i którąś lekturę zaliczyć do Trójki e-pik? pozdrawiam i czekam na linki :)

      Usuń
  63. powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście: http://gosia72.blogspot.com/2013/01/irena-magorzata-kalicinska-basia.html
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) możesz jeszcze tylko podać o jakie miasto chodzi?

      Usuń
  64. Pierwsza z tej trójki jako książka, która jest częścią serii: http://z-nosem-w-ksiazce.blogspot.com/2013/01/gra-o-tron-george-martin-opinia.html

    Wątpię czy zresztą zdążę, ale zobaczymy ;p ^ ^

    OdpowiedzUsuń
  65. tu ponownie burza się melduje :) no przecież wiele razy pisałam, że to moje ulubione wyzwanie :)
    ostatni obiecany link, czyli wątek oparty na wyd. autentycznych
    http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2013/01/rei-kimura-motyl-na-wietrze.html

    OdpowiedzUsuń
  66. Przyłączam się:)

    Oto moje propozycje:
    książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach - "Katarzyna Wielka. Gra o władzę" Ewy Stachniak

    powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście - "McDusia" M. Musierowicz

    książka, która jest częścią serii (może być to część pierwsza, albo kolejna) - "Sezon na oliwki" Carol Drinkwater

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  67. Nadprogramowo jeszcze jedna książeczka z serii o detektywie Sventonie autorstwa Ake Holmberga - część druga:

    http://52tygodnie.blogspot.com/2013/01/detektyw-na-pustyni-ake-holmberg.html

    OdpowiedzUsuń
  68. Nie było mnie trochę, a tu tyle się dzieje...
    Zgłaszam przeczytane (opisy będą jak będą):

    książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach -"Ksiądz Paradoks. Biografia Jana Twardowskiego" M. Grzebałkowska

    książka, która jest częścią serii - "Ania z Avonlea" L. M. Montgomery

    Natomiast do "polskich miast" zgłaszam "Pożegnania" S . Dygata, akcja częściowo toczy się w Warszawie (czytam akurat)




    OdpowiedzUsuń
  69. Ja się zgłaszam! Tylko mam pytanie. Co do kategorii z serią. Czy to musi być taka seria jak książki o Harrym Potterze czy saga zmierzch, czy może to być np. seria wydawnictwa gdzie każda książka z serii napisana jest przez innego autora (jest osobną powieścią) ale łączy je jakiś wspólny temat?

    OdpowiedzUsuń
  70. Witam, oto moje pierwsze zgłoszenie do Twojego wyzwania i na Twoje wezwanie :)
    1. Miasto: Warszawa oraz szeroko rozumiane zaświaty
    Ignacy Karpowicz 'Balladyny i romanse' http://agnieszkaczyta.blogspot.com/2013/01/czytam-bo-balladyny-i-romanse-to-sa.html
    2. w oparciu o fakty: Życie rodzinne Jarosława Iwaszkiewicza Ludwika Włodek 'Pra.' http://agnieszkaczyta.blogspot.com/2013/01/zycie-ma-tyle-wymiarow.html
    3. Część serii pisarskiej: powieści kryminalne o komisarzu Palmu
    Mika Waltari 'Błąd komisarza Palmu'
    http://agnieszkaczyta.blogspot.com/2013/01/czasami-trzeba-wybierac-najprostsze.html
    Pozdrawiam wszystkich uczestników zabawy i organizatorkę :)

    OdpowiedzUsuń