ŚBK: "Co ŚBKi chętnie znaleźliby pod choinką"


posted by Sardegna on

8 comments

Starsi stażem blogerzy, albo Ci, którzy śledzą poczynania naszej grupy Śląskich Blogerów Książkowych od początku jej powstania, pamiętają zapewne cykl postów tematycznych, które publikowaliśmy konkretnego dnia miesiąca przez ponad rok. W naszych wpisach poruszaliśmy przeróżne tematy okołoksiążkowe. O niektórych sprawach pisaliśmy na poważnie, inne traktując z przymrużeniem oka. Przez cały rok 2013 pilnie tworzyliśmy nasze posty, a potem trzykrotnie przerywaliśmy nasz cykl, żeby po kilku miesiącach ponownie wrócić do zabawy. Na ostatnim spotkaniu naszej grupy pomyśleliśmy, że właśnie nadszedł czas powrotu!  

Dorobiliśmy się nowego logo (dość dawno temu), w nowej szacie mogę go więc wyeksponować:

Poniżej, dla przypomnienia, zebrałam wszystkie tematy postów, które ukazały się w latach 2013 - 2016 na naszych blogach. Na 23 posty tematyczne, zaangażowałam się w 19. Jeśli jesteście ciekawi moich odpowiedzi, klikajcie w odpowiednie linki:

2013

maj - ŚBK: "Śląski Bloger jaki jest - każdy widzi!"
czerwiec - ŚBK: "Dobry zwyczaj nie pożyczaj...czy wręcz przeciwnie?"
lipiec -ŚBK: "Moje książkowe miejsca"
sierpień - "Nie tylko nowościami bloger żyje, czyli o ŚBKowych białych krukach"
wrzesień - "ŚBkowe zboczenia książkowe"
październik - "ŚBK i ich książkowe bziki"
listopad - ŚBK: "Czym powinna być księgarnia?"
grudzień -ŚBK: "10 najdziwniejszych książek, które mam w swojej biblioteczce"


2014

styczeń -ŚBK: "Alfabet autorów bliskich mojemu sercu"
luty - "ŚBK czyli zbieramy nie tylko książki, czyli nasze kolekcje"
marzec - ŚBK: "Cztery pory roku"
kwiecień -ŚBK: "Kulinarnie"
maj - "Mój rok z ŚBK"

2015

luty - ŚBK: "Bloger nie wielbłąd, pić musi!"
marzec - ŚBK: "Czytamy poza domem"
kwiecień - ŚBK: "Książka, z którą nie rozstanę się za żadne skarby świata oraz ŚBKi w TV"
maj - ŚBK: "Ulubione gadżety, bez których nie wyobrażam sobie życia"
czerwiec - ŚBK: "Wakacyjne czytanie"
lipiec - ŚBK: "Reaktywacja Złotej Zakładki"

2016

luty - ŚBK: "Autorzy, którzy poruszają moją duszę"
marzec - "ŚBKowe przykurzątka, czyli książkowe wyrzuty sumienia"
kwiecień: ŚBK: "A miało być tak pięknie... czyli o naszych pomyłkach czytelniczych"
maj - ŚBK: "Miejsce pracy blogera"

Tyle tytułem wstępu. Przechodząc już do tematyki dzisiejszego wpisu, pokażę Wam, jakie prezenty świąteczne uszczęśliwiłyby mnie najbardziej:

"Co ŚBKi chętnie znaleźliby pod choinką"


Nie wiem, jak inne ŚBKi, ale ja chętnie pod choinką znalazłabym:

1. Książki - pierwsza myśl, jaka się mi nasuwa, kiedy myślę o wymarzonym prezencie, to ... książka. Ale zaskoczenie, no nie? Ale takim upominkiem nigdy nie pogardzę. Nie ma w mojej opinii czegoś takiego, jak za dużo książek, czy opcji, "nie kupię ci kolejnej książki, bo masz ich już za dużo". Jednak faktycznie, rzadko kiedy dostaję taki rodzaj upominku, bowiem dla moich bliskich zakup odpowiedniego tytułu dla mnie jest nie lada problemem. Sporo książek mam, bądź już je czytałam, trudno więc im trafić na taką, która mnie zainteresuje. Wyjątkiem jest mój Mąż, który świetnie się orientuje, którą nowość chcę mieć, lub czego brakuje mi do uzupełnienia serii. Jego prezenty książkowe zawsze trafiają w punkt.

A co do moich książkowych marzeń, jest ich wiele, a na tę chwilę najbardziej chciałabym:
  • powieści Remigiusza Mroza, których nie mam w swojej biblioteczce: "Behawiorysta", "Parabellum. Głębia osobliwości", "Przewieszenie", "Trawers", "Turkusowe szale", "Większość bezwzględna" oraz "Enklawę"

2. Koszulka z fajnym motywem - ktoś może powiedzieć, że jestem za stara na takie cuda, ale strasznie lubię oryginalne t- shirty. Podobają mi się też te z motywami literackimi, czy fajną grafiką.


3. Planszówka - taki prezent również jest bardzo trafny w moim wypadku. Bez względu, czy to raczej "dorosła" gra, czy bardziej dziecięca, ważne, żebyśmy mogli całą czwórką rozegrać parę partyjek, a na większych imprez rodzinnych włączyć w zabawę bliskich i znajomych. Poniżej znajduje się zestaw gier, które miałam okazje przetestować na Pionku. Jeśli któraś z nich znalazłaby się pod choinką, byłoby idealnie!

4. Abonament Netflix - lubię czasem obejrzeć dobry serial. Niestety nie mam cierpliwości na szukanie kolejnych odcinków w necie. Chętnie sprawdziłabym, co ciekawego oferuje Netfix, choć obawiam się, że mogłoby to mnie znacznie odciągnąć od czytania i blogowania. 


5. Płyta z ulubioną muzyką - jeszcze trzy tygodnie temu napisałabym, że marzę o "Resecie" nowej płycie Pokahontaz, kupiłam ją sobie jednak w przedsprzedaży i mam ją już na własność, podobnie, jak poprzednie płyty i kilka solowych albumów:

Jeśli chodzi o prezent, mile widziana byłaby brakująca mi do kolekcji płyta Pokahontaz "Rekolekcja" oraz nowy Kaliber 44 ("Ułamek Tarcia") lub Tymek ("Jestem Tymek").



6. Kubek termiczny z fajnym hasłem - Empik narobił mi ostatnio płonnych nadziei na otrzymanie świetnego, termicznego kubka z sympatycznym napisem. Skoro jednak nie dane mi było go dostać, może zażyczę go sobie pod choinkę. Ważne, żeby miał szczelne zamknięcie i fajny, niekoniecznie książkowy napis. 

Tak naprawdę jednak moim wymarzonym prezentem nie tylko do święta jest ZDROWIE - i tego życzę swojej rodzinie, bliskim i sobie samej.

Sardegna

8 komentarzy:

  1. Krótka lista, ale treściwa :)
    Widzę, że jednak dla ŚBKów bez względu na wszystko najważniejsze są książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że tak! Co to za święta bez książek pod choinką :)

      Usuń
  2. Najważniejsze książki, choć kilka innych pozycji też fajnych :) Córa ma fazę na ciekawe planszówki - co polecasz dla 7-latki? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Farmer" od Granny, "Pociągi" od NK, "Pędzące żółwie" od Egmontu to na pewno. Jeżeli lubi gry bardziej logiczne, to można spróbować z podstawową wersją Crcassone lub "Żubrem Pompikiem", jeśli bardziej gry z rzucaniem kostką, to "Dzielne myszki" albo Monopol dla dzieci

      Usuń
  3. Netflix dobra rzecz! :) popieram, abonament roczny to świetny prezent :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się jednak skutku tegoż prezentu, więc sama nie wiem ;)

      Usuń
  4. Ile mrozu, przepraszam, Mroza, na tej liście ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię mieć chłodek w biblioteczce, przecież wiesz :)

      Usuń