Książka Roku 2019. Plebiscyt Lubimyczytać.pl


posted by Sardegna on

4 comments

W tym roku Plebiscyt na Książkę Roku 2019, organizowany przez serwis Lubimyczytać.pl obchodzi swój jubileusz, odbywa się bowiem po raz piąty, a ja mogę się pochwalić faktem, że brałam udział w każdej edycji, a o czterech pisałam na blogu (2018, 2017, 2016). W  Plebiscycie w 12 kategoriach nominowanych jest 230 tytułów z 65 wydawnictw, a także 5 wydarzeń. Głosowanie na wydarzenie literackie pojawiło się po raz pierwszy i jest, moim zdaniem bardzo fajnym pomysłem na urozmaicenie konkursu. Czytelnicy mogą oddawać swe głosy do 29 lutego na stronie: lubimyczytac.pl/plebiscyt.



Jak głosować? Trzeba być zarejestrowanym użytkownikiem serwisu i postępować według poniższych wskazówek [ze strony organizatora]:

1. Wejdź na stronę lubimyczytac.pl/plebiscyt.
2. Masz 13 głosów – po jednym na każdą kategorię.
3. Zapoznaj się z nominowanymi książkami oraz wydarzeniami.
4. Aby oddać swoje głosy, zaloguj się w serwisie lubimyczytać.pl i pod wybraną książką w danej kategorii kliknij przycisk „Głosuję”. Pamiętaj, w każdej kategorii możesz zagłosować tylko raz. Po zagłosowaniu nie możesz cofnąć swoich głosów.

Kategorie, w których można oddawać swe głosy to: literatura piękna, powieść historyczna, kryminał, sensacja, thriller, literatura obyczajowa, romans, literatura faktu i publicystyka, autobiografia, biografia, wspomnienia; literatura fantastyczna, science - fiction, horror, literatura młodzieżowa, fantastyka młodzieżowa oraz literatura dziecięca. Ponieważ nie znałam książek we wszystkich kategoriach, oddałam 9 na 12 głosów (z pominięciem kategorii scence - fiction, fantastyka młodzieżowa i literatura młodzieżowa - tutaj sama się zdziwiłam, bo choć czytam bardzo dużo młodzieżówek, nie znam żadnej z nominowanych). Poniżej możecie zobaczyć, na jakie książki oddałam swe głosy.


Wydarzenie przez mnie wyróżnione to oczywiście Literacki Nobel dla Olgi Tokarczuk. Nie mogło być inaczej! Choć i pozostałe wydarzenia są ciekawe i godne uwagi.

Zgadzacie się z moimi wyborami? A może macie zupełnie innych faworytów?

Sardegna

4 komentarze:

  1. Ja niestety oddałam głosy w niewielu kategoriach, bo mało tytułów przeczytałam, nad czym ubolewam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też się zdażyło oddać głos w kategorii, w której przeczytałam tylko jedną książkę, więc wiesz... ;)

      Usuń
  2. W kwestii wydarzenia oraz literatury dziecięcej zagłosowałyśmy tak samo ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak reszta Twoich typów? Tak z ciekawości :)

      Usuń