Trójka e-pik - marzec 2023. Podsumowanie lutego


posted by Sardegna on

7 comments

Dzień dobry w marcu! Zapraszam do kolejnej Trójki e-pik. W tym miesiącu wprowadzamy do zabawy małą zamianę. Otóż, oprócz trzech czytelniczych kategorii obowiązywać będzie stała kategoria JOKER. W jej ramach można przeczytać książkę o dowolnej tematyce, która będzie miała więcej, niż 500 stron. Przeczytanie Jokera można zgłosić, jako osobne zadanie, albo użyć, jako zamiennik dowolnej kategorii w danym miesiącu. 

Przechodząc już do podsumowania lutego, w minionym miesiącu w wyzwaniu wzięło udział 26 uczestników, z czego 14 wykonało całe zadanie, osoby zrobiły 2/3 zadania, a 9 zrealizowało 1/3. W lutym na podium ulokowały się Anna Sych, Katarzyna Magdalena Marczewska i Karolina Sosnowska, które ukończyły wyzwanie kolejno 5, 21 i 22 lutego. Serdecznie Wam gratuluję Dziewczyny! 

Anna Sych - nie prowadzi bloga 
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - Robert Małecki "Porzuć swój strach"
  • Połącz kropki - Robert Małecki "Koszmary zasną ostatnie"
  • Usłysz mnie - Robert Małecki "Najgorsze dopiero nadejdzie"
Katarzyna Magdalena Marczewska - nie prowadzi bloga 
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - Krzysztof Beśka „Konstalacja zbrodni”
  • Połącz kropki - Krzysztof Beśka „ Krypta Hindenburga”
  • Usłysz mnie - Krzysztof Beśka „Ornat z krwi”
Karolina Sosnowska -  Tanayah czyta
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - Marcel Woźniak "Otchłań"
  • Połącz kropki - A. Smith "Zima"
  • Usłysz mnie -  Marta Kisiel "Małe Licho i babskie sprawki" 
Tuż za podium ustawiły się:

Natasza Chyb  - nie prowadzi bloga
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - Cezary Leżeński - "Bartek, Zuzanna i Kopernik"
  • Połącz kropki -  Robin Stevens - "Zbrodnia nie przystoi damie"
  • Usłysz mnie - Ryszard Ćwirlej- "Już nikogo nie słychać"
Blanka - Kulturazja
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - "Wędrująca Ziemia" Cixin Liu
  • Połącz kropki - "Ayashi. Tajemnicze opowieści z Edo" Miyuki Miyabe
  • Usłysz mnie -  "Zaśpiewam ci piosenkę" Yang Fumin
Elżbieta Niewiadomska - nie prowadzi bloga
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - Jo Nesbo "Krwawy księżyc"
  • Połącz kropki - Wojciech Orliński "Kopernik. Rewolucje"
  • Usłysz mnie - Jakub Żulczyk "Czarne słońce"
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - "Kareta z piernika" - Wanda Chotomska
  • Połącz kropki - "Na placu budowy dzień robót drogowych" - Sherri Duskey Rinker, AG Ford
  • Usłysz mnie - "Gęby, dzioby i nochale" - Mikołaj Golachowski
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - "Ale kosmos. Wszystko o planetach, gwiazdach i rakietach"- Clive Gifford
  • Połącz kropki - "Babka z zakalcem"-Alek Rogoziński
  • Usłysz mnie - Agatha Christie - "Zło, które żyje pod słońcem"
Małgorzata D - nie prowadzi bloga
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - "Tytus, Romek i A'Tomek" H.J.Chmielewski
  • Połącz kropki - Robert Małecki "Najsłabsze ogniwo"
  • Usłysz mnie - Natalia Sońska " Słuchaj głosu serca"
Dobromiła - edobromila
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - Kirsten Beyer, Angel Hernandez, Mike Johnson "Star Trek. Picard. Odliczanie"
  • Połącz kropki - Dane Kennedy "Dekolonizacja"
  • Usłysz mnie -Mick Conefrey "Ostatni taki szczyt. Jak zdobyto Kanczendzongę"
Natanna  Moje zaczytanie
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - "Kopernik. Rewolucje. Wojciech Orliński
  • Połącz kropki - Matka Elvira "Przytulenie"
  • Usłysz mnie -  "Święty i diabeł. Życie świętego Jana Vianneya, proboszcza z Ars" -Wilhelm Hünermann
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - Stanisław Lem "Solaris"
  • Połącz kropki - Fredrik Backman "Mężczyzna imieniem Ove"
  • Usłysz mnie - Alistair MacLean "Stacja arktyczna Zebra"
El Inny czas
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego -  "Nasz wiek. Gimnazjum i Liceum imienia Mikołaja Kopernika w Łodzi"
  • Połącz kropki - "Ja, pani woźna" Ewa Maria Ostrowska 
  • Usłysz mnie -"Słuchaj głosu serca" Natalia Sońska
Jenny - Jenny Dawid
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego -  "Kicia Kocia w kosmosie" Anita Głowińska
  • Połącz kropki - "Świadkowie Roswell. Kulisy największej rządowej mistyfikacji" Thomas J. Carey
  • Usłysz mnie - "Welon panny młodej" Kamilla Oresvärd
2/3 wyzwania zrealizowały:

Agnesto  - Agnestariusz
Agnieszka Najman - nie prowadzi bloga
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego --- 
  • Połącz kropki - "Żyje się tylko dziś. Nowa biografia Astrid Lindgren" Jens Andersen
  • Usłysz mnie - "Małe życie" Hanya Yanagihara
Iwona - nie prowadzi bloga
1/3 zrealizowały:

Magda Maniaczytania
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - Alicja Sinicka "Służąca"
Joanna Kos - nie prowadzi bloga
  • Usłysz mnie - Igor Brejdygant "Rysa"
Agnes Dowolnik
  • Usłysz mnie -  "Mój ostatni miesiąc" Marcel Moss
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - "Kopernik. Rewolucje" Wojciech Oruński
Marjory - nie prowadzi bloga
  • Usłysz mnie -"Gawędy o wilkach i innych zwierzętach" Marcin Kostrzyński
Maryla - nie prowadzi bloga
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego - Philip K. Dick "Impostor" 
makomt - nie prowadzi bloga
  • Usłysz mnie - "Pies Baskerville'ów" Artur Conan Doyle
Paulina - Krakowskie czytanie
  • Usłysz mnie -"Reguły na czas chaosu" Tomasz Stawiszyński
Na moje wyzwanie złożyły się:
  • Rok Kopernika: coś kosmicznego --- 
  • Połącz kropki --- 
  • Usłysz mnie - "Gra złudzeń" Kasia Magiera
Zaległości z poprzednich miesięcy nadrobiły:

Joanna Kos
  • Czas płynie... - Maxime Chattam "Krew czasu"
monweg
Zapraszam do marcowej Trójki e-pik:

Cel:

Celem wyzwania będzie zapoznanie się z nieznanymi lub omijanymi przez nas szerokim łukiem, gatunkami powieści.

Zasady:

*  wyzwanie trwa miesiąc kalendarzowy
*  w zabawie wziąć udział może każdy bloger oraz każda osoba nie posiadająca bloga, która ma ochotę przyłączyć się do zabawy. Przyłączyć się można w dowolnym momencie
*  wyzwanie będzie polegało na przeczytaniu trzech książek z trzech wybranych gatunków.
*  jeden z tych gatunków zostanie zaproponowany przeze mnie, wybór drugiego i trzeciego będzie zależał od Was
*  w trzecim tygodniu miesiąca umieszczę post, pod którym będziecie mogli zaproponować dowolne gatunki czy kategorie lektur. O wyborze zadecyduje ankieta.
*  wybór książki, kwalifikującej się do podanego gatunku, jest zupełnie dowolny i zależeć będzie tylko od Was
* osoby posiadające bloga, po napisaniu opinii, na temat wybranej książki, proszone są o wpisanie informacji, że książka została przeczytana w ramach wyzwania "Trójka e-pik" i podanie linka do TEGO posta.
*  w podsumowaniu, które nastąpi pod koniec miesiąca wystarczy, aby osoby które wzięły udział w wyzwaniu, w komentarzach pod postem tematycznym, podały trzy linki do swoich opinii.
* miło będzie, jeśli podlinkujecie poniższy plakat moim blogiem, jako organizatora wyzwania 
 
***

Oszczędnie
Olimpiada
Kontynuacja

Pierwsza kategoria marca to Oszczędnie. Pochodzi ona z banku pomysłów, gdzie nosiła trochę inną nazwę (okładka bez obrazka), pomyślałam jednak, że można w niej skupić jeszcze oszczędny tytuł. Podsumowując, w tej kategorii czytamy książki, których okładki nie mają obrazków oraz te, z jednowyrazowym tytułem.

Olimpiada pochodzi z puli "stare, ale jare". Tutaj zaliczamy książki z wątkiem dyscyplin sportowych, (nie tylko tych, pojawiających się na olimpiadzie), ale też ze sportem ogólnie, walką o medal, czy skojarzeniem z olimpiadą.

Trzecia opcja to Kontynuacja, czyli książki będące drugim lub kolejnym tomem cyklu. Nie bierzemy tutaj pod uwagę tomu pierwszego.

Tradycyjnie, TUTAJ znajduje się nasza Trójkowa grupa na FB, do której można w każdej chwili dołączyć. Do czego zachęcam. Proszę o podmienienie banera na aktualny i zapraszania znajomych do zabawy. Nie trzeba mieć bloga, nie trzeba pisać notek na temat przeczytanych książek, wystarczy czytać, podzielić się opiniami i dobrze bawić! 

Sardegna

7 komentarzy:

  1. Ja jak zwykle nadrabiam zaległości i oczywiści wpisuję po terminie.
    Czerwiec 2021
    Joanna Chmielewska - Lesio
    https://monweg.blogspot.com/2023/02/lesio-joanna-chmielewska.html
    Maj 2022 - czasownik
    Miło było Cię porwać - Eliza Dąbrowiecka
    https://monweg.blogspot.com/2023/02/mio-byo-cie-porwac-eliza-dabrowiecka.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Zuziu,
    ja też z poślizgiem podaję lutowe tytuły:
    Rok Kopernika: coś kosmicznego - "Ponad niebem" - Susy Flory, Scott Parazynski
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/ponad-niebem/opinia/75694636

    Usłysz mnie - "Słuchaj pieśni wiatru. Flipper roku" Haruki Murakami
    https://lubimyczytac.pl/ksiazka/sluchaj-piesni-wiatru-flipper-roku-1973/opinia/75756929

    Do trzeciej kategorii nic nie wymyśliłam.
    Może w marcu będę bardziej twórcza i terminowa.

    Pozdrawiam
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zuziu,
      moje marcowe:

      Oszczędnie - "Przebudzenie" Katarzyna Zyskowska-Ignaciak
      Olimpiada - "Ice Queen" Riva Scott
      Kontynuacja - "Cisza między dźwiękami" Karolina Wilczyńska

      Pozdrawiam
      Iwona

      Usuń
  3. Zuzia, zgłaszam na razie dwie kategorie (z trzecią pewnie będę mieć problem...)

    Oszczędnie - "Strega" Johanne Lykke Holm
    Kontynuacja - "Arystoteles i Dante przepadają w toni życia" Benjamin Alire Sáenz (drugi tom)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgłaszam jokera za tę sportową kategorię, bo to nie dla mnie ;P E. Cherezińska "Sydonia"

      Usuń
  4. Link do notatki o marcowych tytułach
    https://papillon-motylkowo.blogspot.com/2023/04/507-marcowe-ksiazki.html

    OdpowiedzUsuń