Blogowe podsumowanie miesiąca - wrzesień 2023


posted by Sardegna on

No comments

Wrześniowe dzień dobry! Ledwo co kończyły się wakacje, a ja pisałam, że nie daję temu wiary, a już pierwszy miesiąc szkoły dobiega końca. Wrzesień był bardzo pracowity, do tego pełen zmian, które ja lubię wprowadzać w swoje życie stopniowo, bo w nadmiarze mnie stresują, a spadły na mnie niemalże wszystkie na raz. Na szczęście jakoś ogarnęłam, choć nie bez małego kryzysu egzystencjonalnego. Pierwszy miesiąc nowej szkoły mojej Córki także minął bezboleśnie i całkiem przyjemnie, więc nic, tylko się cieszyć. Nowe obowiązki jakoś wplotłam pomiędzy stare i starczyło jeszcze czasu na aktywność fizyczną (choć nie tak często, jak bym chciała) oraz blogowanie. We wrześniu przeczytałam 6 książek, co jest naprawdę spoko wynikiem, gorzej z filmami, bo było ich tylko 3, ale wiadomo, coś za coś. Dużo nowości, ale mam usprawiedliwienie - większość to prezenty.

Lista przeczytanych:


1. "Rocker Project" Alexa Lavenda - 4
2. "Rolady i romanse" Małgorzata Starosta - 6
3. "Obsydianowa komnata" Douglas Preston, Lincoln Child - 4
4. "Mierzeja" Wojtek Miłoszewski, Zygmunt Miłoszewski - 4
5. "Nowy dom na Wyrębach" Stefan Darda - 5
6. "Nowy dom na Wyrębach II" Stefan Darda - 6

Imprezy kulturalne:

W tym miesiącu mało miałam czasu na wypady kulturalne, dlatego też jeden sam sobie zorganizowałam. Dzięki gościnności Pracowni Edukacyjnej Progress mogliśmy spotkać się na pierwszym w tym sezonie spotkaniu Klubu Czytelniczego. Dyskutowaliśmy o twórczości Edgara Allana Poe, ale też literaturze grozy i pierwszych literackich detektywach.


Nowości:


"Najważniejsze, to przeżyć" Ałbena Grabowska
"Powiem tylko raz" Lisa Gardner
"Tajemnice zamku" Lucinda Riley
"Buba" Barbara Kosmowska
"Naznaczeni śmiercią" Veronica Roth
"Nieznajoma z Sekwany" Guillaume Musso
"Nowy dom na Wyrębach" Stefan Darda
"Nowy dom na Wyrębach II" Stefan 
"Telefon do Mikołaja" Magdalena Witkiewicz
"Sejf", "Sejf 3" Tomasz Sekielski
"Obraz kontrolowany" Tomasz Sekielski
"Moje ewangelie" Eric Emmanuel Schmitt
"Lata powyżej zera" Anna Cieplak
"Po drugiej stronie kartki" Jodi Picoult, Samantha Van Leer
"Przesyłka" Sebastian Fitzek
"Grzesznik nawrócony" Julia Quinn
"Podniebny" Kerstin Gier
"A ja na ciebie zaczekam" Magdalena Kordel
"Trzeci etap" Katarzyna Ryrych
"Bliżej słońca" Richard Paul Evans
"Szkoła szpiegów. Kierunek Meksyk" Stuart Gibbs
"Duma i uprzedzenie" Jane Austen
"Silver. Duga księga snów", "Silver. Trzecia księga snów" Kerstin Gier
 
Serialowo:

[zdjęcia okładek pochodzą ze strony Filmweb]

"Sprawa Iwona Wieczorek"film dokumentalny o jednej z najgłośniejszych spraw kryminalnych, którym żyła cała Polska. W 2010 roku wracając nad ranem z klubu w Sopocie, zaginęła bez śladu młoda dziewczyna, Iwona Wieczorek. Teorii na temat jej zaginięcia przez ostatnie 13 lat nagromadziło się naprawdę sporo. Netflix próbuje jeszcze raz odtworzyć przebieg wydarzeń tamtej feralnej, lipcowej nocy oraz przypomnieć widzom sprawę dziewczyny.

"Żmijowisko"serial nakręcony na podstawie powieści Wojciecha Chmielarza, którą od dłuższego czasu chciałam przeczytać, tylko jakoś się nie złożyło. Kiedy więc okazało się, że "Żmijowisko" dostępne jest na Netflixie, bardzo się ucieszyłam. I faktycznie, 7 odcinkowa produkcja spełniła moje oczekiwania, bowiem historia ojca, który szuka swojej zaginionej córki w letnisku nad jeziorem, faktycznie trzyma w napięciu do ostatnich minut. Arek i Kamila Duszyńscy, wraz z z nastoletnią córką Adą i małym synkiem, wyruszają na rodzinne wakacje nad jezioro do osady Żmijowisko. Oprócz czteroosobowej rodziny na urlop jadą jeszcze przyjaciele rodziców, w tym Robert, dawny kochanek Kamili ze swoją nową narzeczoną Adaomą. Wakacje od pierwszych chwil nie są zbyt udane. Małżonkowie mają do siebie wieczne pretensje, Kamila jest zazdrosna o Adaomę, nastolatka Ada również nie cieszy się wypoczynkiem, gdyż wolałaby być z przyjaciółmi na obozie. Atmosfera nie jest najlepsza, dorośli umilają sobie więc czas suto zakrapianymi imprezami i miękkimi narkotykami. W ostatnią noc przed wyjazdem Ada znika bez śladu. Rok później Arek przybywa do Żmijowiska, żeby jeszcze raz poszukać śladów po zaginionej córce.

"Sex education" - sezon 4 przygód Otisa i jego przyjaciół, tym razem w nowej szkole. Nowa placówka wydaje się być bardziej liberalna w temacie odmienności i seksualności, co nie znaczy, że bohaterowie nie będą mieli wielu dylematów, z którymi muszą się codziennie mierzyć.  

Filmowo:

We wrześniu obejrzałam tylko 3 filmy, co daje mi ostatecznie 88 filmów w ciągu dziewięciu miesięcy (styczeń 18 + luty 9 + marzec 3 + kwiecień 9 + maj 11 + czerwiec 13 + lipiec 13 + sierpień 9 + wrzesień 3 = 88) 

[zdjęcia okładek pochodzą ze strony Filmweb]

1. "Wybierz miłość" reż. Stuart McDonald - interaktywna komedia romantyczna, w której decyzje podejmuje widz klikając w odpowiednie przyciski kieruje losami bohaterki. Cami jest rozdarta między trzema mężczyznami. Każdy wydaje się być dla niej idealny i daje jej to, czego aktualnie potrzebuje. Kogo jednak wybierze, zależy od widza.  

2. "Na Ziemi" reż. Ben Wheatley - miał być intrygujący film grozy, otrzymałam produkcję o niczym, po którym tylko rozbolała mnie głowa od nadmiaru świateł stroboskopowych i migającego, ostrego światła. Geolog wyrusza z koleżanką z pracy w głąb lasu po to, aby znaleźć obóz swojej byłej dziewczyny i przyłączyć się do jej badań między innymi nad substancjami mogącymi pomóc w walce z covidem. Po drodze jednak parze wędrowców przydarza się szereg niebezpiecznych sytuacji, które ostatecznie doprowadzają do tego, że muszą oni walczyć o przetrwanie.

3. "Bracia" reż. Jim Sheridan - kiedy kapitan Sam Cahill ginie na misji w Afganistanie, jego brat Tommy, pociesza jego rodzinę, małe córeczki i zrozpaczoną żonę Grace. Tommy uważany przez wszystkich za czarną owcę musi odzyskać zaufanie bliskich, ale sukcesywnie udaje mu się nadrobić stracony czas, który spędził w więzieniu. Z czasem między wdową a jej szwagrem rodzi się uczucie, które nie ma szansy się rozwinąć na skutek nieprzewidzianych okoliczności.

Muzycznie:

We wrześniu dość często odsłuchiwałam kawałek Lady Gagi "Bloody Mary" znany z serialu Wednesday

drugim kawałkiem jest "Bring me to life" Evanescence, który odkryła niedawno moja córka oczywiście za sprawą Tik Toka. Dla mnie natomiast jest to powrót do przeszłości, bo muzyka Evanescence towarzyszyła mi w czasie studiów.


A jak Wam minął wrzesień?

Sardegna

Leave a Reply