Porządek musi być. Czyli wszystkie książki na swoim miejscu


posted by Sardegna on

38 comments

Udało mi się ogarnąć książkową rewolucję, o której pisałam tutaj. Ułożyłam sobie wszystko tematycznie i tak, jak obiecałam, przedstawiam moją odświeżoną biblioteczkę:


Oto regał główny. W nim umieściłam klasykę polską i światową, powieści obyczajowe, polską literaturę współczesną, moje ulubione serie: Albatrosa, Miry, GW, Noblistów. Pogrupowane osobno młodzieżówki, historyczne i romanse. A to moje ulubione półki z bliska:


Jak widać, w większości przegródek książki i tak stoją w dwóch lub trzech rządach. Nie można mieć wszystkiego, więc się cieszę, że przynajmniej uzyskałam do nich dostęp. Jak można zauważyć, nie znalazło się tutaj miejsce dla kryminałów, thrillerów, sensacji i fantastyki. Wszystko jest bowiem w nowym regale:


I z bliska:


Teraz mam wszystko na swoim miejscu i jestem bardzo z siebie zadowolona . Przy okazji porządków znalazłam parę książek, które wystawię za niedługo w zakładce wymienię.

A na chwilę obecną mam pytanie, czy ktoś byłby chętny wymienić Kavę za Kavę. To znaczy, mam egzemplarz "Zabójczego wirusa", pisałam o nim tutaj, chętnie wymieniłabym go na jakąś inną powieść Kavy. Autorka ta należy do moich ulubionych, więc marzy mi się skompletowanie jej wszystkich powieści, a sporo mi jeszcze brakuje. Jeżeli ktoś chciałby dokonać takiej wymiany, proszę pisać na maila, albo zostawić informację w komentarzu, na pewno odpowiem. Pozdrawiam poniedziałkowo 

Sardegna

38 komentarzy:

  1. Robi wrażenie ;)Też ostatnio robiłem porządki, na razie mieszczę w jednym regale :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cuudnie:) Jak ja lubię oglądać cudze biblioteczki, tym bardziej, że nie możemy zmobilizować się do uporządkowania naszej:)
    A jeszcze żebyś miała tyle miejsca, żeby ksiażki stały w jednym rzędzie...marzenie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale ładnie :-) Ja też raz na jakiś czas robię porządek na swoich półkach - ustawiam je autorami i tematycznie. Tylko że cały czas pojawiają się nowe - zarówno te kupione, jak i te pożyczone wracają. I przez to szybko robi się na nowo taki nieład, bo we właściwym miejscu już nie ma miejsca ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze podziwiam :). Mnie też niedługo czeka przeprowadzka, więc i książki idą ze mną do nowego mieszkania i na nowe półki, ale nie wiem czy będę w stanie je tak skrupulatnie gatunkowo poukładać jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pieknie wszystko uporzadkowalas. Marze, aby i u mnie tak bylo. niestety na ra zie ksiazki zajmuja kazda wolna powierzchnie w sypialni i nie mam na razie pomyslu, gdzie upchac regal.

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiednie ustawienie książek, to ważna rzecz, kluczowa nawet. Też się z tym czasem zmagam i z pewnym przejęciem obserwuję, jak mi się kurczy wolna przestrzeń na regale. To takie uczucie trochę miłe (bo przecież książek więcej!) a trochę nie (bo co ja zrobię, jak miejsca zabraknie?).
    A do poczytania na temat zapraszam do siebie:

    http://dhousehusband.blogspot.com/2011/11/jak-ustawic-ksiazki-na-poce.html

    http://dhousehusband.blogspot.com/2011/02/kuchnia-japonska-sprawa-luk-w.html

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, wykonałaś tytaniczna pracę, ale efekt jest porażający. Widzę, że też lubisz mieć pogrupowane seriami i wydawnictwami :)

    Zdecydowanie teraz mogę powiedzieć, że mam tego mniej, więc sprzątanie raz do roku i mnie ma szanse powodzenia i zajmuje dwie godziny, u ciebie nawet sobie tego nie wyobrażam...

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja cie, zazdroszczę Ci takich regałów! Co ja bym dała żeby takie mieć... Ale w obecnej sytuacji to musiałabym je chyba przybić do sufitu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne. Nie mogę obecnie spojrzeć na swoje regały, to chociaż na Twoje się napatrzę... i coś może znowu wypatrzę?
    Możliwe, że w czwartek znowu się spotkamy na szybkiej kawie- zajrzyj na forum. Olimpia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do spotkania, jestem raczej na tak :) Jeszcze się odezwę w tej sprawie

      Usuń
  10. Pięknie!;) Tez jestem, powiedzmy, w trakcie porządków. Ale nie mam jeszcze do końca sprecyzowanego planu na ustawienie książek na półkach.
    Jeśli chodzi o wyzwanie na lipiec - chcę zawiadomić, że kończę już lekturę pierwszej książki. Postaram się wypełnić co najmniej 2/3 wyzwania - nie wiem, jak będzie z lekturą z wątkiem paranormalnym;) Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do wyzwania, to bardzo się cieszę, trzymam kciuki, aby wszystko poszło zgodnie z planem :)

      Usuń
  11. Cudowne zbiory, jestem pod ogromnym wrażeniem i ZAZDROSZCZĘ :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne zbiory- robią wrażenie. Musze sobie koniecznie kupic takie regały- bo nie mam już gdzie trzymać książek :(

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie to wygląda ;) Super zbiory! Też chciałabym kiedyś uporządkować wszystkie moje książki w jednym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jaki piękny widok. Uwielbiam oglądać biblioteczki innych i marzyć, że i ja taką będę kiedyś miała ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluje pięknych zbiorów książkowych.

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow! Ile książek! Pięknie poukładane fantastyczne tytuły :) Zazdroszczę przede wszystkim Intruza - czytany ale niestety, na półce jeszcze dłuuugo mieć go nie będę. A kiedyś muszę do niego wrócić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Intruza" jeszcze nie czytałam. Trochę się obawiam tendencyjności Meyer, ale będę to musiała sprawdzić na własnej skórze :)

      Usuń
  17. twoja biblioteczka wygląda po prostu ślicznie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratuluję. Pięknie to wygląda. Tylko Wojaczek koło Cukierni mi nie pasuje ;-)
    Może i ja kiedyś się doczekam uporządkowania ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wojaczek został ulokowany wraz z Cukiernią na półce z literatura polską. Może rzeczywiście powinnam zmienić mu sąsiadów, ale lubię go mieć pod ręką :)

      Usuń
  19. Teraz wszystko wiadomo. A ja dopiero zamierzam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wspaniałe miejsce dla książek! Marzę o tym, by wszystkie moje książki były w jednym miejscu, a w dodatku pod ręka...:)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  21. Rewelacyjna biblioteczka, a przede wszystkim bardzo obszerna, też taką chcę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ojojoj, moje oczy kochają takie widoki *_*

    OdpowiedzUsuń
  23. To będzie chyba jednak komentarz z rodzaju tych nic-nie-wnoszących, ale póki co MUSZĘ...

    Piękny regał ;-)))

    I jego zawartość też niczego sobie :-D
    Jesteś prawdziwym natchnieniem, nie tylko w tym :-)
    THNX :-*

    I obiecuję, że wkrótce sklecę coś konkretniejszego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy Twój komentarz jest mile widziany, obojętnie czy konkretny czy mniej konkretny ;)

      Usuń
  24. O rany, najbardziej zazdroszczę tej świetnej serii na pierwszym zbliżeniu na samej górze - też chciałabym mieć ją w całości :) Rewelacyjna biblioteczka!

    OdpowiedzUsuń
  25. Masz imponującą ilość książek :).

    OdpowiedzUsuń
  26. Piękna biblioteczka, cieszy oko :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Dziękuję wszystkim za miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ślicznie to zrobiłaś. Też muszę kolejne tomy ustawić koło siebie.

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny księgozbiór! I świetny porządek!
    Ciekawy blog, fajne recenzje, będę wpadać częściej : )

    OdpowiedzUsuń
  30. Zakochałam się! <3 Świetny księgozbiór! ;D

    OdpowiedzUsuń