"Przyjaciókła diabła" Peter Robinson


posted by Sardegna on , , , ,

10 comments

Wydawnictwo: Sonia Draga
Liczba stron: 455
Moja ocena : 5/6

"Przyjaciółka diabła" to była jedna z moich wakacyjnych lektur. Na początku się wahałam, czy brać ze sobą tę powieść. W końcu nie jest to jakieś przyjemne wakacyjne czytadło, tylko krwawy thriller. W rezultacie jednak uważam, że był to dobry wybór i interesująca odmiana.

Na okładce przeczytałam, że powyższa książka jest 17 powieścią autora z cyklu o detektywie Banksie. Zdziwiło mnie to trochę, gdyż ja pierwszy raz miałam w ręku jakąkolwiek książkę Petera Robinsona. Cóż, widocznie jeszcze za mało się w temacie orientuję i ciągle się czegoś nowego dowiaduję.

Fabuła tego thrillera oscyluje między dwoma zabójstwami, do których doszło na terenie angielskich nadmorskich miasteczek. W tej sennej okolicy ktoś z zimną krwią zamordował sparaliżowaną kobietę. Wszystkich dziwi motyw zabójstwa nieznanej i nikomu nie wadzącej, chorej kobiety. Miejsce i sposób zbrodni też jest zastanawiający.
Kilka kilometrów dalej, w miasteczku pełnym opuszczonych uliczek, nazywanych przez miejscowych "labiryntem", zostaje zgwałcona i zamordowana młoda dziewczyna.

Detektyw Banks i inspektor Anna Cabbot próbują rozwikłać obie sprawy. Początkowo wydają się one być z sobą całkowicie nie związane, jednak sytuacja zmienia się diametralnie, kiedy odkryta zostaje prawdziwa tożsamość pierwszej ofiary - sparaliżowanej kobiety. Okazuje się ona być związana ze sprawą gwałciciela - psychopaty, sprzed kilku lat.
Para detektywów będzie musiała odgrzebać stare kartoteki i szukać zabójców wśród śladów z przeszłości.

Jeżeli ktoś lubi książki trzymające w napięciu, mogą ją polecić z czystym sumieniem. Akcja jest spójna, trochę zagmatwana, ze względu na mnogość nazwisk, ale z ciekawym zakończeniem. Jeżeli obawiacie się brutalnych opisów, które może sugerować tematyka powieści, uspokajam, że wszystko jest "w domyśle" czytelnika. Polecam, miłośnikom gatunku na pewno przypadnie do gustu.
Sardegna

10 komentarzy:

  1. Nie jest to książka dla mnie. Choć opisujesz ją bardzo pozytywnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie do końca mój typ literatury, ale mimo to brzmi bardzo intrygująco. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię kryminały i thrillery, fabuła też wydaje się ciekawa tylko obawiam się czy czytać 17 książke cyklu bez wiedzy o pozostałych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To że powieść jest 17 częścią przygód detektywa nie ma na prawdę znaczenia. Sprawa jest zamknięta. Ma początek i koniec. Spokojnie można czytać bez znajomości poprzednich

      Usuń
  4. jak najbardziej książka dla mnie :)
    ehhh kolejna do wpisania na listę? za dużo tego się robi ;]

    OdpowiedzUsuń
  5. U nas wyszły jeszcze:
    W czas posuchy 10 tom
    W mogile ciemnej 11 tom
    Skrawek mego serca 16 tom
    Niebezpieczny chłopak 19 tom :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No popatrz, a ja nawet nie byłam świadoma, że to jakaś seria. Ale z tego co widzę mało popularna, jeżeli nawet nie zostały wydane pozostałe części po kolei

      Usuń
  6. Też nie znam tego autora, ale skoro książka dobra to chętnie przeczytam. Szkoda tylko, że nie wydano w Polsce chronologicznie jego powieści.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja również nie znam tego autora, ale lubię thrillery więc chętnie po nią sięgnę:)

    OdpowiedzUsuń