Trójka e-pik - wrzesień 2012. Podsumowanie sierpnia


posted by Sardegna on ,

210 comments

Witam wszystkich w tym symbolicznym dniu. Pewnie dla większości z Was jest to dzień, jak co dzień, jednak dla uczniów, nauczycieli i rodziców jest to dzień, w którym zazwyczaj następuje rewolucja i organizowanie na nowo codziennego życia. W tym roku do szkół zawitamy dopiero od poniedziałku, ale nie da się ukryć, że myślami błądzimy już gdzieś w jej pobliżu.

Mam nadzieję, że mimo nowych obowiązków i spraw, które z najbliższymi dniami się wiążą, znajdziecie czas na nową wrześniową Trójkę e-pik i przyłączycie się do kolejnej zabawy

Na początek podsumowanie sierpnia.
Sierpniowa Trójka zakończyła się rekordową ilością osób biorących udział w zabawie. Zgłosiło się aż 29 osób, z czego aż 25 ukończyło w 100% a 4 ukończyło zabawę w 2/3. Pojawili się nowi uczestnicy, którzy w bardzo szybkim tempie przeczytali wybrane lektury. Mam nadzieję, że wyzwanie sprawiło Wam przyjemność i będziecie je kontynuować dalej.

Jak zwykle ułożyłam listę uczestników według czasu ukończenia zadania. Pionierem w tym miesiącu okazała się być Magda Sze, która zresztą bawiła się z nami po raz pierwszy :) tym bardziej należą się jej gratulacje

Magda Sze - Stulecie literatury
Silwercross - Moje czytanie
Ceisha - Krople delikatnych słów
  • literatura skandynawska - "Świat Zofii" Jostein Gaarder
  • literatura polska (autor wcześniej nie czytany) -"Pięć lat kacetu" Stanisław Grzesiuk
  • powieść z wątkiem XIX wiecznej Anglii - "Shirley" Charlotte Bronte
KasiaJ - Kącik z książkąon
  • literatura skandynawska - "Pamiętam cię" Yrsa Sigurdardottir
  • literatura polska (autor wcześniej nie czytany) -"Lalki" Karolina Święcicka
  • powieść z wątkiem XIX wiecznej Anglii - "Mansfield Park" Jane Austen
Honorata - Książki Ja i Pan Kot
Agnieszka - Krimifantamania
Monotema - 52 tygodnie czytania
Dosiak - Dosiakowe królestwo
zorija - nie prowadzi bloga
  • literatura skandynawska - "Europa blues" Arne Dahl
  • literatura polska (autor wcześniej nie czytany) - "Kapłan" Krzysztof Kotowski
  • powieść z wątkiem XIX wiecznej Anglii - "Pogrzeb we fiolecie" Ann Perry
Azumi - Miros de carti
  • literatura skandynawska - "Zapora" Henning Mankell
  • literatura polska (autor wcześniej nie czytany) -"Sny" Janusz Koryl
  • powieść z wątkiem XIX wiecznej Anglii - "Mansfield park" Jane Austen
Imani - Myśli czytelnika
 molesław - Molesław@blog
anetapzn - Pasje i fascynacje mola książkowego
guciamal - Moje podróże
 ejotek - Ejotkowe postrzeganie świata
magdalenardo - Moje czytanie
Agata Adelajda - Sprawy domowe i książka na półce
Cat Rock - Moja biblioteczka
  • literatura skandynawska - "W bagnie" Arnaldur Indriðason
  • literatura polska (autor wcześniej nie czytany) - "Starsza pani wnika" Anna Fryczkowska
  • powieść z wątkiem XIX wiecznej Anglii - "Złodziejka" Sarah Waters
Ania - Chciałbym znać tytuł ostatniej w świecie książki
natanna - Moje zaczytanie
 Agata - Różności książkowe i nie tylko
koczowniczka - Koczowniczka o książkach
 ZaczytAnia
Viv - Krakowskie czytanie
anek7 - Z lektur wiejskiej nauczycielki
Wyzwanie w 2/3 zrealizowały:

Agnesto - Anestariusz
  • literatura skandynawska - "Droga do Niflheimu" Maigull Axelsson
  • literatura polska (autor wcześniej nie czytany) - "Korzeniec" Zbigniew Białas
  • powieść z wątkiem XIX wiecznej Anglii ---
Książkowe zauroczenie - Figlarne czytanie
  • literatura skandynawska - "Domek z piernika" Carin Gerhardsen
  • literatura polska (autor wcześniej nie czytany) -"Dom pod Lutnią" Kazimierz Orłoś
  • powieść z wątkiem XIX wiecznej Anglii ---
Ktrya - Moje recenzje książek
  • literatura skandynawska - "Cudowna podróż" Selma Lagerlof
  • literatura polska (autor wcześniej nie czytany) -"Daria" Maria Nurowska
  • powieść z wątkiem XIX wiecznej Anglii ---
Iza - Filety z Izydora
  • literatura skandynawska ---
  • literatura polska (autor wcześniej nie czytany) - "Sprawa pułkownika Miasojedowa"- Józef Mackiewicz
  • powieść z wątkiem XIX wiecznej Anglii - "Panie z Cranford" Elisabeth Gaskell - przeczytana nie opisana
Na moje wyzwanie składały się:
W tym miesiącu na uwagę zasługują:
Ktrya, która nadrobiła powieść z wątkiem paranormal - "Początek" Ellen Schreibe  
molesław i ejotek, które przeczytały dwie lektury polskiego autora
anetapzn i natanna, które przeczytały dwie lektury skandynawskie   
Imani, która przeczytała dwie powieści z wątkiem XIX wiecznej Anglii
ZaczytAnia, która pochłonęła całą fińską trylogię kryminału

Dziękuję wszystkim uczestniczkom wyzwania za zaangażowanie i wszystkie miłe komentarze. Jednocześnie przepraszam, że w tym miesiącu nie śledziłam na bieżąco Waszych wpisów. Poprawię się we wrześniu.

Ruszamy zatem z nową zabawą. Na początek przypomnienie zasad:

Zasady:
*  wyzwanie trwa miesiąc kalendarzowy
*  w zabawie wziąć udział może każdy bloger oraz każda osoba nie posiadająca bloga, która ma ochotę przyłączyć się do zabawy. Przyłączyć się można w dowolnym momencie
*  wyzwanie będzie polegało na przeczytaniu trzech zaproponowanych przeze mnie gatunków powieści
*  wybór książki, kwalifikującej się do podanego gatunku, jest zupełnie dowolny i zależeć będzie tylko od Was
* osoby posiadające bloga, po napisaniu opinii, na temat wybranej książki, proszone są o wpisanie informacji, że książka została przeczytana w ramach wyzwania "Trójka e-pik" i podanie linka do tego posta
*  w podsumowaniu, które nastąpi pod koniec miesiąca wystarczy, aby osoby które wzięły udział w wyzwaniu, w komentarzach pod postem tematycznym, podały trzy linki do swoich opinii.

Na wrzesień proponuję:



klasyka światowa
literatura faktu
polska fantastyka

I jakie wrażenia?  Ja już wiem, że literatura faktu to będzie dla mnie prawdziwe wyzwanie. Zachęcam do zgłaszania się. Proszę też o podmienienie banera na aktualny. Pozostaje mi życzyć Wam miłej lektury i udanej zabawy. Pozdrawiam serdecznie
Sardegna

210 komentarzy:

  1. Gratulacje dla wszystkich!! :) Cieszę się, że wzięłam udział a kolejne kategorie również baardzo mi pasują :)Już niedługo postaram się określić co przczytam w tym miesiącu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Cieszę się, że postanowiłaś zostać z nami kolejny miesiąc :) Czekam zatem na wybór lektur :)

      Usuń
    2. Chyba się zdecydowałam, ale może się jeszcze pozmieniać :)

      Klasyka - John Steinback "Myszy i ludzie"

      polska fantastyka - Jakub Ćwiek "Kłamca 3" lub Pilipiika coś o Jakubie Wędrowyczu

      literatura faktu - czy "Trupia farma" Billa Bassa się łapie? Jeśli nie to będą "Mam na imię Victoria. Zaginione dzieci Argentyny" Victoria Donda

      Usuń
    3. "Trupia farma" może być jak najbardziej :) Wszelkie zmiany oczywiście mile widziane :)

      Usuń
    4. To fsjnie :) Może uda się przeczytac nawet coś więcej niż tylko 3? :)

      Usuń
    5. Witam!

      Klasyka właśnie napisana: http://ksiazkiagaty.blogspot.com/2012/09/myszy-i-ludzie-john-steinbeck.html

      Usuń
    6. Dzięki Agato. "Myszy ..." zapisane :) Oczywiście wszelkie przejawy "nadaktywności" Trójkowej są mile widziane :)

      Usuń
    7. http://ksiazkiagaty.blogspot.com/2012/09/trupia-farma-sekrety-legendarnego.html literatura faktu już :)

      Usuń
    8. Dzięki, lektura bardzo interesująca :)

      Usuń
    9. I udało się z ostatnią, choć miałam wątpliwości czy zdążę na czas :) http://ksiazkiagaty.blogspot.com/2012/09/kamca-3-ochap-sztandaru-jakub-cwiek.html

      Usuń
  2. Ja w tym miesiącu spasuję, z tą fantastyką nie podołam na pewno. Ale zaraz podmienię baner :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, zawsze możesz zrealizować wyzwanie w 2/3 jeżeli czujesz, że fantastyki na 100% nie przeczytasz :) Przemyśl to jeszcze :)

      Usuń
  3. O, jakie miłe kategorie. Jest duża szansa, że dołączę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super :) Czekam na dalsze wieści od Ciebie Nutinko :)

      Usuń
  4. Zgłaszam się!
    klasyka "Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte
    literatura faktu "Dzienniki kołymskie" Jacek Hugo-Bader
    polska fantastyka "Grillbar Galaktyka" Maja Lidia-Kossakowska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! Widzę, ze siostry Bronte ostatnio przeżywają istny renesans!

      Usuń
    2. No, a w ubiegłym miesiącu to panie Bronte rządziły!

      Usuń
    3. Fakt :) ale to bardzo dobrze. Ja właściwie wcześniej znałam ich twórczość ze słyszenia, a tak miałam okazję coś przeczytać :)

      Usuń
  5. do poprzedniego miesiąca to ja też mogę dopisać jeszcze jedną polskiego autora, którego czytałam po raz pierwszy
    http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2012/08/luiza-kochanska-meksykanski-romans.html

    a jeśli chodzi o wrzesień to będzie ciężko... dziecko zaczyna żłobek a i kategorie ciężkie... ale wstępnie podmienię baner :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, dzięki, już uzupełniłam Twoje sierpniowe lektury :) Co do września, przemyśl sobie na spokojnie, a nuż się coś po drodze urodzi. Poza tym zawsze możesz zrealizować wyzwanie w 2/3 :) Widzę, że dla Ciebie wrzesień też niesie niezłą rewolucję :) życzę wytrwałości :)

      Usuń
    2. oj rewolucja będzie...

      Ależ pewnie że pomyślę, tak szybko się nie poddam. Wstępne pomysły są. Najgorzej z fantastyką... ale może ktoś podsunie mi jakiś pomysł

      Usuń
    3. Co do fantastyki, mogę polecić mojego ulubionego Pilipiuka. Za niego też właśnie się wezmę. Słyszałam wiele dobrego o Kossakowskiej i Ćwieku, ale sama nie czytałam. "Kobieca" i dobra na początek jest też Anna Brzezińska

      Usuń
    4. dzięki za podpowiedzi :) zobaczę co się uda dostać w bibliotece... ale i tak wszystko w tym m-cu jest podporządkowane czasowi

      Usuń
    5. Ok. życzę zatem miłej lektury i powodzenia z nowymi obowiązkami :)

      Usuń
  6. Ja się zgłaszam oczywiście. Dla mnie wyzwaniem będzie polska fantastyka bo osobiście nie lubię tego gatunku. Ale myślę, że przeczytam Wiedźmina:) Pozdrawiam Magda K-ska (dawniej Magda Sze).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo miło znowu Cię widzieć Magdo :)

      Usuń
    2. Dobra już wiem co przeczytam. Klasyka światowa - Dziwne losy Jane Eyre; polska fantastyka - Kongres futurologiczny Stanisława Lema; literatura faktu Ryszard Kapuściński - Podróże z Herodotem.

      Usuń
    3. Widzę, że Ty też skusiłaś się na Lema :) Ja jakoś nie umiem się do niego przemóc. Życzę miłej lektury i pozdrawiam :)

      Usuń
    4. No właśnie myślałam o Sapkowskim, ale ten Lem jakoś bardziej mi leży. Natomiast zmieniam klasykę światową, ponieważ jak się okazało mój wypożyczony egzemplarz "Dziwnych losów Jane Eyre" nie nadaje się do czytania, bo jest w nim całkowite pomieszanie kolejności stron, w życiu takiego nie widziałam. Zamiast Charlotte Bronte przeczytam więc "Śniadanie mistrzów" Vonneguta. Myślę, że do klasyki się zalicza:)

      Usuń
    5. Pierwsza recenzja klasyka światowa "Śniadanie mistrzów" Vonneguta http://stulecieliteratury.blogspot.com/2012/09/sniadanie-mistrzow-czyli-zegnaj-czarny.html

      Usuń
    6. Oczywiście, może być Vonnegut. Dzięki za link.

      Usuń
    7. Wszem i wobec informuję Cię, że przeczytałam już Kapuścińskiego i Lema też. Kongres futurologiczny spodobał mi się do tego stopnia, że wystarczyło mi jedno popołudnie na przeczytanie:) Jak dopadnie mnie wena to napiszę recenzje. Oczywiście podam linki. Dzięki Tobie przekonuję się coraz bardziej do Lema, za co cześć Ci i chwała:) Pozdrawiam

      Usuń
    8. Recenzja nr 2 literatura faktu http://www.stulecieliteratury.blogspot.com/2012/09/kapuscinski-kontra-herodot.html

      Usuń
    9. I recenzja nr 3 polska fantastyka http://stulecieliteratury.blogspot.com/2012/09/lem-kontra-przyszosc.html

      Usuń
    10. Przeczytałam jeszcze jedną pozycję z literatury faktu Tyrmandowie. Romans amerykański, Agaty Tuszyńskiej

      http://stulecieliteratury.blogspot.com/2012/09/leopold-tyrmand-bo-kazdy-czowiek-ma-dwa.html

      Usuń
    11. Dzięki Magdo za tak duży udział w wyzwaniu :) Cieszę się, że moja zabawa skłoniła Cię do Lema. Ja tak jak pisałam, mam poważny problem z tym autorem, więc na razie odpuszczam. Dzięki i zapraszam na podsumowanie :)

      Usuń
  7. Wrzesień zapowiada się fantastycznie:)
    A moja brakująca recenzja powieści skandynawskiej pojawi się dzisiaj wieczorkiem - podeślę link:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok Aniu. Właśnie się zastanawiałam, czy skandynawska sprawiła Ci aż taką trudność, że odpuściłaś ;) Cieszę się, że znowu się przyłączyłaś :)

      Usuń
    2. A skąd... Przeczytałam już kilka dni temu, ale nie miałam czasu nic napisać:(

      Usuń
  8. O , ja też przeczytałam w sierpniu dwie skandynawskie tylko nie napisałam o tym , a recenzja jest tuhttp://natanna-mojezaczytanie.blogspot.com/2012/08/wiktoria-wielka-niespeniona-miosc.html.
    Muszę stwierdzić, że ta polska fantastyka mi najmniej odpowiada, gdyż takiej literatury nie czytam.Czy Lem tu też podchodzi, bo Lem to chyba science fiction.?
    Oczywiście wyzwanie podejmę .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzę, że nie tylko mnie ten Lem przyszedł do głowy ;-) Wydaje mi się, że fantastyka to SF, a wszelkie trole, elfy to fantasy. ;-)

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Ja mam trochę Lema więc mi przyszedł do głowy, chociaż do czytania go się nie palę.

      Usuń
    4. Ok, link do polskiej lektury dopisany :) Co do Lema, z tego co się orientuję, jest on przedstawicielem fantastyki naukowej (kłócić się ze specjalistami nie będę, więc jak ktoś chciałby coś do tego dodać, zapraszam ;)
      więc myślę, że możemy go do wrześniowego gatunku zaliczyć

      Usuń
    5. Dziękuje za dopisanie , a więc będzie będzie Lem, Kapuściński i Lawrence.

      Usuń
    6. Czytam:

      Szpital przemienienia - Stanisława Lema - polska fantastyka

      Zakochane kobiety - D.H. Lawrence'a - światowa klasyka

      Szachin-szach - Ryszarda Kapuścińskiego - literatura faktu

      Usuń
    7. Ok. zacny wybór :) Dla mnie na dzień dzisiejszy, żadna z Twoich lektur nie byłaby do przejścia. Zatem miłego czytania i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    8. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    9. Wybór zacny , ale okazał się nie do przebycia.
      Lawrence'a zastąpię "Krzakiem gorejącym" Sigrid Undset by dokończyć cykl Nadzieja . Niestety "Zakochane kobiety" są dla mnie nie do strawienia.
      Lema chyba tez zmienię może na coś Terakowskiej.
      Koniecznie muszę czytać coś lżejszego niż Lem.

      Usuń
    10. Jak najbardziej rozumiem zmianę tytułów. Jak powiedziałam, dla mnie nie do zmęczenia, chociaż planuję kiedyś sięgnąć po Kapuścińskiego, bo głupio nie znać...

      Usuń
    11. Niestety nie stanęłam na wysokości zadania, ogromnie trudno mi się czytało we wrześniu.
      Przeczytałam
      "Krzak gorejący" Sigrid Undset - literatura światowa
      "Szachinszach"- Ryszarda Kapuścińskiego - literatura faktu
      Ale niestety zabrakło mi weny i czasu do napisania opinii, ale je napiszę i podam linki.
      Niestety już zabrakło mi czasu na fantastykę polską, próbowałam Lema ale niestety nic z tego nie wyszło.

      Usuń
  9. gratulacje wszystkim, bo zabawa wspaniała! Dziś zaglądałam tu kilkakrotnie, bo nie mogłam się doczekać nowego wyzwania, ale mam zagwozdkę :D Tematyka naprawdę fajna, a ja mam w głowie zamęt. Odezwę się, jak coś wymyślę, ale oczywiście we wrześniu też jestem.
    I tak a'propos moich dokonań: wkradła się literówka w nazwisko Chwina - Stefan Chwin

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Literówka poprawiona :) Nie wyobrażam sobie, żeby miało Cię tu nie być Monotemo we wrześniu... :) Oczywiście przemyśl spokojnie swoje typy i daj znać :)

      Usuń
    2. Wstępnie rozważam:
      http://52tygodnie.blogspot.com/2012/09/wrzesniowa-trojka-e-pik.html

      Usuń
  10. Zgłaszam się i ja. Nie wiem czy podołam , ale spróbuję. Banerek już na blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamy Aniu :) Dziękuję za umieszczenie banerka i czekam na Twoje lektury :)

      Usuń
    2. Klasyka światowa Duma i uprzedzenie
      Literatura faktu Kazimierz Moczarski Rozmowy z Katem".

      Usuń
  11. Fantastykę wielbię, więc z nią nie będę mieć problemu, lit. faktu to już pewien orzech do zgryzienia. Natomiast wg jakich kategorii mamy zdecydować, czy dana książka należy do klasyki światowej? Bo to pojęcie dosyć względne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że z klasyką światową to mamy duże pole do popisu. Nie będę narzucać, z jakiego kraju ma pochodzi ów klasyczny utwór. Pełna dowolność :)

      Usuń
    2. Literatura faktu - "Zabójcy w Afryce" Alexander Lake
      http://kacikzksiazka.blogspot.com/2012/09/zabojcy-w-afryce-alexander-lake.html

      Usuń
    3. Dzięki za pierwszy link :)

      Usuń
    4. Jest i klasyka światowa :)
      Antoni Czechow - "Baby"
      http://kacikzksiazka.blogspot.com/2012/09/baby-antoni-czechow.html

      Usuń
    5. Wyzwanie ukończone :)
      polska fantastyka: "Strzygonia" Sławomira Mrugowskiego
      http://kacikzksiazka.blogspot.com/2012/09/przedpremierowo-strzygonia-sawomir.html

      Usuń
    6. Dzięki :) pięknie to zrobiłaś :)

      Usuń
  12. No w sumie, to ja też przeczytałam dwóch nowych polskich autorów, jeszcze książkę Małgorzaty Kursy, ale jakoś na Nurowskiej się skupiłam. Resztę autorów pozawyzwaniowo :)

    Czym mnie w tym miesiącu zastrzeliłaś? Z polską fantastyką! Co mam Lema czytać? ;-) To pierwsze co mi się skojarzyło :P A trochę "Lemowskiej" literatury w domu mam.

    Czy do literatury faktu może być książka Agnieszki Perepeczko "S jak serial"?
    Klasyki światowej nie podam na razie, bo wybór mam szeroki, a zobaczę co mi akurat podpasuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lemowi mówimy TAK. Literatura faktu może być. Nie masz wyjścia w tym miesiącu :)

      Usuń
  13. Zglaszam sie :D Pierwszy raz :)

    Jako klasyke swiatowa bedzie cos ktorejs siostry Bronte. Polska fantastyka "Korona sniegu i krwi" a literatura faktu.... "Trzy kobiety w dobie ciemnosci"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że się zdecydowałaś :) Lektury zapisane. Zostaje mi życzyć Ci miłej zabawy :)

      Usuń
    2. Bronte jest :P, Korona też, nie wiem jak z tymi babami będzie. Może jeszcze siem wyrobię :P

      Usuń
  14. Zgłaszam się, ale nie jestem pewna czy w tym miesiącu przeczytam literaturę faktu, ponieważ stosik już mam zaplanowany. A czy do klasyki światowej można zaliczyć "Draculę" Brama Stokera? Jeśli tak to z pewnością się zgłaszam, jeśli nie to niestety nie będę mogła wziąć udziały w tym miesiącu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witamy serdecznie :) Co do klasyki, "Drakula" jak najbardziej może być. W razie czego, jakbyś nie dała rady z literaturą faktu, możesz zgłosić ukończenie wyzwania w 2/3 :) pozdrawiam

      Usuń
    2. O, dziękuję za szybką odpowiedź. W takim razie z wielką chęcią się zgłaszam, a mój wybór to:
      klasyka światowa - "Dracula" Bram Stoker
      literatura faktu - raczej mi się nie uda, ale jeszcze zobaczę ;)
      polska fantastyka - "Wilk" Katarzyna Berenika Miszczuk

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Super :) "Drakula" też ostatnio przewinął mi się w bibliotece, ciekawam zatem Twojego odbioru książki :)

      Usuń
    4. Co do pytania. Recenzja "Draculi" ukaże się może w przyszłym tygodniu, ale nie wiem jak będzie z "Literaturą polską". Czy można nadrobić wyzwanie w czasie późniejszym, bo recenzja wilka ukaże się na pewno po "Draculi", ale niestety obowiązki szkolne pokrzyżowały mi plany czytelnicze na ten miesiąc.

      Usuń
  15. O rany i pomyśleć, że myślałam, że wcześniejsze wyzwania były dla mnie za trudne... tyle, że tym razem żaden z punktów wyzwania mi "nie leży"...
    Nie mówię jednak NIE! Spróbuję się przekonać do realizacji choćby jednego punktu. No, to jest prawdziwe wyzwanie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to czekam na rezultaty :) Jeżeli masz chęć, zawsze możesz nadrobić jakieś gatunki z zeszłych miesięcy i zgłosić to w komentarzu :) Wszelkie przejawy aktywności Trójkowej są mile widziane :)

      Usuń
    2. Oj to później zerknę :)
      Założę sobie zeszycik z Twoimi wyzwaniami, żeby mieć je zawsze pod ręką :)
      Muszę też przejrzeć poprzednie miesiące, bo możliwe, że któreś z Wyzwań zrealizowałam kiedyś w 2/3...
      Jak coś znajdę to dam znać :)
      Kochana jesteś :)

      Usuń
  16. http://koczowniczkablog.blogspot.com/2012/09/182-maa-ksiezniczka-burnett-fh.html
    Podsyłam brakujący link.
    Gratulacje dla wszystkich oraz dla organizatorki wyzwania! Z wrześniowych lektur najmniej pasuje mi fantastyka, bo nie czytam prawie nigdy fantastyki. Klasykę i literaturę faktu bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki koczowniczko za link, już uzupełniłam :) Rozumiem, że września nie opuszczasz? Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Oczywiście, że nie opuszczam i podaję pierwszy link:
      http://koczowniczkablog.blogspot.com/2012/09/183-dom-pod-kotem-z-rakietka-balzac_2147.html.
      Teraz zastanawiam się, co wybrać do lit. faktu, a fantastykę zostawię na koniec miesiąca :)

      Usuń
    3. Dziękuję za Balzaka. Pięknie wybrałaś literaturę światową :)

      Usuń
    4. http://koczowniczkablog.blogspot.com/2012/09/187-swinia-w-paacu-tessa-de-loo.html
      Link do literatury faktu :)

      Usuń
    5. Fantastyka: Lem - Kongres futurologiczny.
      Książka przeczytana, ale nie opisana :)

      Usuń
  17. A mnie bardzo leżą z wyjątkiem tej klasyki, bo cóż to by mogło być? Literature szkolną już mam dawno za sobą. Ale jak najbardziej jestem zmotywowana do działania:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgłoszę się, ale czy się wyrobię, to inna sprawa... Wracam z wakacji dopiero 10 września, miesiąc krótki, a w torbie z książkami mam tylko pozycję, którą można zaliczyć do polskiej fantastyki. Ale może zdążę:-)
    A, i cieszę się, że ukończyłam wyzwanie.Fajna sprawa!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Na razie odpoczywaj, nie musisz nic deklarować, a jak wrócisz z wakacji zobaczysz jak się sprawy mają :) Miłego urlopu :)

      Usuń
  19. Zgłaszam się i w tym miesiącu.
    klasyka światowa - zastanawiam się:) "Portret damy" Henry James lub "Mistrz i Małgorzata" Michaił Bułhakow
    literatura faktu - "Jakbyś kamień jadła" Wojciech Tochman lub "Wyspa klucz" Małgorzata Szejnert
    polska fantastyka - "Chochoły" Wit Szostak

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chcialam jeszcze dodac do sierpniowej trojki powiesc z watkiem XIX wiecznej Anglii
      "Agnes Grey" Anne Bronte

      http://mysliczytelnika.blogspot.com/2012/08/agnes-grey-anne-bronte.html

      Usuń
    2. Ok, dzięki, link dopisałam. Twój wybór jest niezły, chociaż poza "Mistrzem i Małgorzatą, mijający się z moimi upodobaniami :)

      Usuń
    3. Literatura faktu już jest:

      "Jakbyś kamień jadła" Wojciech Tochman

      http://mysliczytelnika.blogspot.com/2012/09/jakbys-kamien-jada-wojciech-tochman.html

      Usuń

    4. Kolejna książka z literatury faktu:
      "Wyspa klucz" Małgorzata Szejnert

      http://mysliczytelnika.blogspot.com/2012/09/wyspa-klucz-magorzata-szejnert.html

      Usuń
    5. Klasyka światowa- Michaił Bułhakow "Mistrz i Małgorzata"

      http://mysliczytelnika.blogspot.com/2012/09/mistrz-i-magorzata-michai-buhakow.html

      Usuń
    6. Dzięki Imani za Twoje zaangażowanie :) Szalejesz z lekturami! dzięki i pozdrawiam :)

      Usuń
    7. To moja ostatnia (chyba:)) książka:
      Jarosław Grzędowicz "Księga jesiennych demonów" - fanastyka polska

      http://mysliczytelnika.blogspot.com/2012/09/ksiega-jesiennych-demonow-jarosaw.html

      To bylo prawdziwe wyzwanie dla mnie:), przekonalam sie tez ponownie, ze fanastyka jednak nie dla mnie. Ciesze sie jednak, ze mialam kolejne podejscie:)

      Usuń
    8. Dzięki kobieto! Ja bym chętnie Grzędowicza poznała.

      Usuń
    9. Klamalam w poprzednim poscie :D

      "Farby wodne" Lidia Ostałowska

      http://mysliczytelnika.blogspot.com/2012/09/farby-wodne-lidia-ostaowska.html

      Usuń
  20. Jeszcze piszę recenzję do pozycji przeczytanych w poprzednim miesiącu (ta trylogia Waltariego...), ale co mi tam - podejmuję rękawicę! ;)
    Nie deklaruję, co konkretnie przeczytam, gdyż klasykę i fantastykę mam nieustająco w planach i zgromadziłam tak kuszące zapasy lektur, że nie wiem, od czego zacząć (chyba posłużę się jakąś wyliczanką), a literatura faktu to będzie (nomen omen) WYZWANIE... ;)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie :) Cieszę się Aniu, że zadomowiłaś się u nas na dłużej :) Brakujący link prześlij, jak będziesz miała gotowy wpis, a resztę podasz na bieżąco :) pozdrawiam :)

      Usuń
  21. Ja we wrześniu spasuję- tak, tak - tym razem na pewno. Czeka mnie prawie trzy tygodnie w podróży (najpierw wyjazd służbowy a potem ukochane wakacje), tak więc nie dam rady, ale mam nadzieję powrócić w październiku, a może potem wrócę do książek z wrześniowego wyzwania. Z klasyki czytam co miesiąc po kilka książek, a paradoksalnie wrzesień robię sobie miesiącem bez klasyki :). A baner podmienię za chwilkę. Powodzenia wszystkim uczestnikom życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udanego wypoczynku Małgosiu Ci życzę :) Wracaj do nas szybko, a w październiku Ci już nie dam odpuścić!

      Usuń
  22. Ale miałam nosa, podejrzewałam, że w tym miesiącu w wyzwaniu będzie literatura faktu i fantastyka, czyli coś o czym nie mam pojęcia :P Ale na szczęście w biblioteczce znajdą się stosowne książki, więc dla mnie to też będzie prawdziwe wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Osobiście omijałam literaturę faktu, jak długo się dało. Ale jak wyzwanie, to wyzwanie! Trzeba się przemóc :)

      Usuń
  23. Poszukam coś, może się znajdzie, aczkolwiek sam organizuję akcję (tylko, że chodzi o lektury szkolne) i nie wiem, czy dam radę :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Mam już przeczytaną XIX wieczną Anglię, nawet jeszcze w sierpniu - "Dziwne losy Jane Eyre", ale 7 i 8 września mam egzaminy, więc nie wiem, czy będę w stanie coś sensownego wypluć. Ale postaram się :D

    I oczywiście przystępuję do wrześniowego wyzwania! Bardzo podobają mi się te gatunki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, uzupełniłam Twoje lektury, link prześlesz w odpowiednim czasie, nie przejmuj się :)życzę Ci powodzenia na egzaminach i dzięki za przyłączenie się do wrześniowej Trójki :)

      Usuń
    2. Mnie by miało zabraknąć? No way!

      Jak tylko machnę recenzję, prześlę link :)

      Usuń
    3. mam link do recenzji Jane Eyre! http://krakowskieczytanie.blogspot.com/2012/09/ksiazka-ktora-powinnam-bya-przeczytac.html

      I przy okazji pierwszy link do wyzwania wrześniowego: http://krakowskieczytanie.blogspot.com/2012/09/lapidarium-iv.html

      Usuń
    4. Ok dzięki za Kapuścińskiego. Powiem szczerze, że muszę się kiedyś za niego zabrać, bo głupio tak nie znać...

      Usuń
  25. Już przestałam mieć nadzieję, że uda mi się wstawić opinię, bo internet pojawia mi się i znika, ale w końcu się udało - brakująca recenzja jest tu:

    http://anek7.blogspot.com/2012/09/miosc-i-smierc.html

    OdpowiedzUsuń
  26. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  27. Po fantastyke sięgam sporadycznie. Z polskiej czytałam kiedyś Sapkowskiego,właśnie zamówiłam w bibliotece pierwszy tom "Oka jelenia" Pilipiuka . Wiem , że go lubisz, warto zacząć od tek pozycji? Obecnie jest zajęta, ale liczę, że szybko ktoś odda. Jak nie, mam w zanadrzu książkę z political fiction, może być?
    Jeszcze wykukałam "Krzyżacka zawieruca" , ach czemu ten czas się nie rozciąga. . A klasyk to pewnie jakaś Agatha , bo po żadne "szkolne" klasyki nie sięgnę , o nie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pilipiuka zawsze będę polecać, chociaż serii "Oka jelenia" jeszcze nie czytałam. Może zaczniesz od jakiś opowiadań Pilipiuka, albo serii "Kuzynki"? Co do klasyki, nie mam nic przeciwko Christie :) Czyli wpisuję Cię na listę uczestników i czekam na lektury :)

      Usuń
  28. Wezmę udział;) Mam nadzieję, że zdołam ukończyć wrześniowe wyzwanie (stos książek do przeczytania rośnie;) O recenzjach będę informować na bieżąco.
    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Bardzo chciałabym wziąć udział, tylko chyba czasu na czytanie brak..
    - ladymarmolada

    OdpowiedzUsuń
  30. Odpowiedzi
    1. Pierwsza przeczytana Literatura faktu http://czytaniejakoddychanie.blogspot.com/2012/09/kraj-kwitnacej-wisni.html Alex Kerr "Japonia utracona"

      Usuń
    2. Nadrobiłam lipcową powieść z wątkiem paranormal, prosze o uwzględnienie :-)
      Heather Graham "Krwawe żniwa" a to link : http://czytaniejakoddychanie.blogspot.com/2012/09/heather-graham-krwawe-zniwa.html

      Usuń
    3. Literatura faktu Jarosław Kret "Planeta według Kreta" http://czytaniejakoddychanie.blogspot.com/2012/09/pogodne-podroze.html

      Usuń
  31. Tak jak obiecałam, we wrześniu wracam do trójeczki. :)
    Co do lektur to nie mam pomysłu, co wybrać. Ale dziś poszperam w Internecie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wracam do gry :) Ślicznie dziękuję za fantastykę polską, już wiem za co się wezmę :) Pozostałe gatunki również całkiem miłe także zgłaszam się na tego-miesięczne wyzwanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że już wróciłaś :) Miłej zabawy :)

      Usuń
    2. Ustaliłam listę lektur :)

      klasyka światowa - "Szkarłatna litera" Nathaniel Hawthorne
      literatura faktu - "Ocaleni z XX wieku" Mikołaj Gryngerg
      polska fantastyka - "Złodziej dusz" Aneta Jadowska

      Mam nadzieję, że ta lista się nie zmieni.

      Usuń
  33. To już wiem, co przeczytam w wyzwaniu. ;)
    Literatura faktu: Niebo nad Maralal. Moje życie u boku wojownika Samburu
    Fantastyka polska: wciąż się zastanawiam... zapewne w trakcie powiadomię. :)
    Klasyka światowa: Biały oleander (zalicza się do klasyki? miałam z tym dylemat...)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do fantastyki dorzucam "Wampir z m3" Pilipiuka. ;)

      Usuń
    2. Super! bardzo się cieszę, że nie odpuściłaś :) Lektury zanotowane :)

      Usuń
    3. No to biorę się za czytanie. Powodzenia i przyjemnego czytania. ;)

      Usuń
    4. Zmieniam z "Białego Oleandra" na "Ludzi bezdomnych" Żeromskiego. Oleandra nadrobię pewnie pod koniec miesiąca.

      Usuń
    5. Literatura faktu: http://4marca.blogspot.com/2012/09/niebo-nad-maralal-moje-zycie-u-boku.html

      Klasyka podczas tworzenia. ;)

      Usuń
    6. Klasyka: http://4marca.blogspot.com/2012/09/ludzie-bezdomni-stefan-zeromski.html ;)

      Usuń
  34. Cześć,
    to ja, Agnesto, z frontu remontowego (juhuhu blisko końca!), zgłaszam się do wrześniowej trójki, pewnie też co nieco zaocznie, ale opiszę w przyszłości.
    Namieszałam z tytułami, to po winno być "Daleko od Niflhemu", pomyliłam, bo tę samą książkę wydano pod tytułem "Droga do piekła". Mocna książka tak czy owak...
    Pozdrawiam gorąco!
    Buziaki!
    Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Agnesto! Cieszę się, że u Ciebie sprawy idą do przodu :) Tytuł poprawiam. Oczywiście czekam na Twoje zgłoszenia, jak tylko będziesz mogła:) pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  35. Literatura faktu przczytana:)
    http://ksiazkijaipankot.blogspot.com/2012/09/hotel-nomadow-cees-nooteboom.html

    Z polską fantastyką nie będzie problemu bo uwielbiam. Klasyka światowa mnie zastanawia. Może "Przeminęło z wiatrem", a mnoże "Wojnęi pokój"...Jeszcze nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pierwszy link. "Hotel Nomadów" to nie moja bajka, ale liczy się przecież Twoje wrażenie, a z tego co czytałam, było ono bardzo pozytywne. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Dla mnie ta ksiązka była świetna:) W ogóle jakoś więcej czytam literatury faktu, choć nie zawsze mam czas żeby o niej pisać. Fantastykę polską już zaczęłam Magdaleny Salik i to od razu dwie części a na klasykę nadal brak mi zdecydowania :)

      Usuń
    3. Klasyka światowa
      http://ksiazkijaipankot.blogspot.com/2012/09/szlacheckie-gniazdo.html

      Usuń
    4. Dzięki :) Widzę, że z klasyką uwinęłaś się szybciej niż z fantastyką :)

      Usuń
    5. Bo fantastykę kocham a klasykę niekoniecznie, więc przyjemność zostawiam sobie na koniec :)

      Usuń
    6. Polską fantastyką kończę wyzwanie :)

      http://ksiazkijaipankot.blogspot.com/2012/09/sztejer.html

      Usuń
  36. W sierpniu nadrobiłam czerwcowe kobiece czytadło - mam nadzieję że można zaliczyć :)
    http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2012/08/nicholas-sparks-list-w-butelce.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, wszystko zostanie zaktualizowane :)

      Usuń
  37. Moje typy:
    1) Klasyka światowa: C. S. Lewis - Lew, czarownica i stara szafa
    2) Literatura faktu: Paulina Wilk - Lalki w ogniu
    3) Polska fantastyka: Rafał Ziemkiewicz - Coś mocniejszego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, ciekawy wybór. "Lwa, czarownicę..." oglądałam, ale powiem szczerze, książka mnie pokonała...

      Usuń
  38. http://filetyzizydora.blogspot.com/2012/09/sprawa-pukownika-miasojedowa-jozef.html
    Link do sierpniowej książki. Pozdrowienia:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Jak zapowiadasz się na wrzesień? Z tego co widziałam, słabo ostatnio u Ciebie z czasem...Życzę wytrwałości :)

      Usuń
  39. Jeśli bajki np. o misiu czy zajączku w przedszkolu są polską fantastyką to przeczytane :)
    http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2012/09/maria-molicka-bajki-terapeutyczne.html

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm...chyba jednak nie da rady zaliczyć tego do fantastyki...może znajdziesz jeszcze coś innego?

      Usuń
    2. ok :) tak tylko zapytałam... Póki co mam jeszcze do przeczytania klasykę (i tu mam problem z tym, czy daną książkę można do klasyki zaliczyć) i Włóczykijkę, bo tu termin krótki
      Zaliczone mam już lit. faktu - recenzja ustawiona w harmonogramie do publikacji - podeślę wtedy linka
      Najwyżej zaliczę w kolejnym miesiącu, jak się teraz nie uda zdobyć, bo to w tym tu problem największy
      pozdrawiam :)

      Usuń
  40. A ja bym chciała się przyłączyć do wyzwania - nie wiem, gdzie to zgłosić, więc zgłaszam tutaj.:) Może pomoże mi ono zlikwidować te zalegające wszędzie stosiki.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że postanowiłaś się przyłączyć :) Zgłoszenie przyjęte. Teraz wystarczy, że podasz proponowane lektury i podasz po ich przeczytaniu linki. Najlepiej pod tym postem. Życzę udanej zabawy i miłej lektury :) pozdrawiam

      Usuń
    2. To ja podaję listę:)
      Klasyka światowa: Conan wojownik - Robert E Howard (co prawda gatunku, ale klasyka światowa z pewnością:) Miała być Austen, ale przenosiny biblioteki uniemożliwiły mi jej zdobycie:()
      Literatura faktu: Tiziano Terzani - Nic nie zdarza się przypadkiem
      Fantastyka polska: Vlad Dracula - Dariusz Domagalski

      Pozdrawiam również:)

      Usuń
    3. Wybór nie bardzo w moim guście, ale przecież nie o to chodzi ;) Życzę miłego czytania i czekam na linki :) pozdrawiam :)

      Usuń
  41. moja literatura faktu
    http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2012/09/szymon-hoownia-ludzie-na-walizkach.html
    4 lata czekała na pólce....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajnie, że się doczekała :) A ja miałam w tym mały udział :) hi hi

      Usuń
  42. Moje fantasy
    http://figlarneczytanie.blogspot.com/2012/09/ciemna-strona-lustra-marcin-wolski.html

    klasyka
    http://figlarneczytanie.blogspot.com/2012/09/diaboliada-michai-buhakow.html

    fakt
    http://figlarneczytanie.blogspot.com/2012/09/wakacjuszka-zofia-mierzynska.html

    To nie koniec wyzwania:)Mam już przeczytane dwie kolejne książki faktu, tylko czekają na recenzje, a kolejne czekają .Będę uzupełniać w komentarzu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekają oczywiście klasyki i Pilipiuk, no i chyba zdąże zahaczyć o "Krzyżacką zawieruche" Babeczka w bibliotece była w szoku, że cos takiego mają i to jest z gatunku fantasy.

      Usuń
    2. Szaleństwo! Dzięki serdeczne za udział :) No i czekam na ewentualne linki nadprogramowe :)

      Usuń
    3. Dosyłam ;)

      klasyk
      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2012/09/perswazje-jane-austen.html
      będzie jeszcze Agatha

      literatura faktu
      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2012/09/z-nowego-wspaniaego-swiata-gunter.html

      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2012/09/zwiedzajcie-europe-poki-jeszcze.html

      z fantastyki doślę Pilipiuka, niestety jak na złość diabeł ogonem zakrył w bibliotece "Krzyżacką zawieruchę" i nie będzie 300% normy. Ale podeślę, jak panie ją odnajdą:)Pozdrawiam

      Usuń
    4. Brak mi słów! Dzięki serdeczne, takiego wyniku jeszcze nie było :)

      Usuń
    5. Podsyłam Pilipiuka

      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2012/09/oko-jeleniadroga-do-nidaros-andrzej.html

      dziś spokojny dzień, ładna pogoda, dzieciaki zabieram na plac i zabieram się za Agathe, pozdrawiam:)

      Usuń
    6. Hej
      dosyłam klasyka

      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2012/09/podroz-w-nieznane-agatha-christie.html

      niestety nie dam rady już przeczytać kolejnej fantastyki, najwyżej Piekare, Komude i Pilipiuka 2 cz. doślę :)

      A będzie fantastyka zagraniczna w październiku? pozdrawiam

      Usuń
  43. Fantastyka zaliczona :) http://parechwilwytchnienia.blogspot.com/2012/09/wiedzma-diabe-anio-czyli-mieszanka.html

    W sumie przeczytałam i drugą książkę, tylko mam dylemat bo jest to coś między wspomnieniami a literaturą faktu. Zastanowię się jeszcze i najwyżej przeczytam coś jeszcze z tego gatunku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, wszelkie przejawy linków nadprogramowych są mile widziane :)

      Usuń
  44. nadrobiłam marcowy romans :)
    http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2012/09/romans-jak-piasek-goracy.html

    OdpowiedzUsuń
  45. ależ masz przeze mnie roboty....
    bo to znów ja: nadrobiłam dzięki Włóczykijce kwietniową współczesną literaturę polską http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2012/09/magdalena-witkiewicz-opowiesc-niewiernej.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No coś Ty! To bardzo miła robota :) aż miło patrzeć, że tak się angażujesz w wyzwanie :)

      Usuń
  46. A więc...:
    1) Klasyka światowa: Opowieści z Narnii - "Lew czarownica i stara szafa" - Clive Staples Lewis (http://mojeczytanie-silwercross.blogspot.com/2012/09/opowiesci-z-narnii-lew-czarownica-i.html)
    2) Literatura faktu: "Lalki w ogniu: Opowieści z Indii" - Paulina Wilk (http://mojeczytanie-silwercross.blogspot.com/2012/09/indie.html)
    3. Polska fantastyka: Coś mocniejszego - Rafał A. Ziemkiewicz (http://mojeczytanie-silwercross.blogspot.com/2012/09/rafa-a.html)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję :) Pięknie ukończyłaś wyzwanie :)

      Usuń
  47. klasyka światowa: http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2012/09/agatha-christie-smiertelna-klatwa.html
    nie mogłam się powstrzymać :) lubie Agathę a wśród innym nie umiałam wybrać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Piękny wynik mimo wrześniowej zawieruchy, jaka miała Ci towarzyszyć :) dzięki :)

      Usuń
  48. Tak patrzę na te wpisy i aż mi wstyd, ale sprawy rodzinne na dobre odciągają mnie od czytania. Mam jednak nadzieję, że zdążę. Pozdrawiam wszystkie "trójkowiczki"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monotemo, trzymam kciuki. Ja też mam w tym miesiącu poważne problemy czytelnicze. Mam nadzieję, że październik będzie bardziej owocny

      Usuń
  49. Klasyczna część wyzwania zaliczona:

    http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/Katedra-Marii-Panny-w-Paryzu,2,ID496698989,n

    Biorę się za literaturę faktu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dosyłam kolejny link:
      http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/S-jak-serial,2,ID497022968,n

      Usuń
  50. Hej, to znowu ja, tym razem już z domu piszę i donoszę iż, przeczytałam z lit. faktu: -"Most" G. Mak.
    W planach: dokończyć "Nagi cel" Snerga - Wiśniewskiego (pol. fantastyka).
    Natomiast co do klasyki światowej - zobaczę, czy zdążę, nie wiem za bardzo co wyciągnąć z półki, jakieś nieobszerne by się zdało...
    Linki podam, jak już się wyrobię ze wszystkim.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej :) Dwie lektury wpisałam na listę. Trzymam kciuki żeby wszystko szło tylko do przodu i abyś miała już więcej czasu dla blogosfery :) pozdrawiam

      Usuń
  51. Niedawno tu trafiłam, podoba mi się idea. :)
    W wyzwaniu chyba udziału nie wezmę, no może nie opiniotwórczo (albo nie w tym miesiącu opiniotwórczo) bo jakoś nie i już, ale chyba przez to wyzwanie zabiorę się w końcu za Lema i Kapuścińskiego (klasykę światową czytam ostatnio w nadmiarze, Nabokov, Golding, Huxley, zabieram się za Orwella). ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie dracaeno w Książkach Sardegny :) Cieszę się, że wyzwanie przypadło Ci do gustu. oczywiście miło mi będzie jeśli się przyłączysz. Jeśli nie w tym miesiącu, to może w przyszłym. Zawsze zaczynamy 1 dnia miesiąca.

      Jeżeli jednak zdecydowałabyś się przyłączyć już teraz, a nie czujesz się na siłach, aby pisać o przeczytanych lekturach, wystarczy, że podasz mi konkretne tytuły, które w tym miesiącu przeczytałaś, a ja podsumuję Cię bez wpisywania linków. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  52. fantastyka za mną... ufff...

    http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2012/09/anna-borkowska-szantopierz-i-archanio.html

    OdpowiedzUsuń
  53. Fantastyka polska:
    http://kronikaksiazkoholika.blogspot.com/2012/09/historycznie-o-ikonie-vlad-dracula.html
    I to chyba będzie na tyle w tym miesiącu, bo więcej raczej nie zdążę.:( Nadrobię w przyszłym.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za link, tylko chciałam przypomnieć, że w podsumowaniu wyzwania mogę zaliczyć tylko te osoby, które wykonały zadanie w minimum 2/3. Może doczytasz jeszcze jedną lekturę, albo chociaż zaczniesz? A nadrobisz później?

      Usuń
  54. Ale żałuję, że tak późno się zorientowałam, co wchodzi w skład trójki wrześniowej, bo choć pewnie w ciągu najbliższych tygodni zrealizuję plan ("Tajemnica Edwina Drooda" Ch.Dickensa, "Czarne" A.Kańtoch i "Nocni wędrowcy" W.Jagielksiego byłyby zaliczone, prawda?), to już za mało września zostało, żeby tego dokonać.

    No nic, w październiku zajrzę wcześniej- może znów uda mi się wpasować w trójkę zaplanowane na najbliższe miesiące lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że do nas dotarłaś :) Oczywiście możesz przyłączyć się w dowolnym momencie. Jeżeli w przyszłym czasie przeczytasz coś z kategorii wyzwania, wystarczy, że doślesz link. Zajrzyj 1 października, może kategorie przypadną Ci do gustu :)

      Usuń
    2. Wygląda na to, że udało mi się w 2/3 zrealizować wyzwanie ("Tajemnica Edwina Drooda" Ch.Dickensa, "Czarne" A.Kańtoch), ale tylko w zakresie przeczytania, bo opinie pojawią się dopiero w październiku. Czytam zasady i nie wiem: ważne, żeby w terminie przeczytać, czy przeczytać i opisać? :)

      Usuń
  55. Chciałam się wytłumaczyć - muszę zrezygnować z wrześniowego wyzwania. Przepraszam, ale w tym miesiącu działo się u mnie trochę rzeczy (na szczęście nie tylko złych;) w każdym razie książki zeszły na drugi plan. Może w październiku mi się uda..
    Pozdrawiam!;)

    OdpowiedzUsuń
  56. zawierucha jest, ale nawet ją udało mi się podporządkować Trójce hihi :)
    dziecko w żłobku ok, a mimo prawie 2 tygodniowej przerwy i pobytu w domu (katarek nr 1 żłobkowy) to i tak odsunęłam co się dało, inne rzeczy zrobiłam szybciej i do lektury

    nadrobiłam marcową młodzieżówkę - mam nadzieję że może być
    http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2012/09/caroline-plaisted-potrzebna-atrakcyjna.html

    OdpowiedzUsuń
  57. Wyzwanie wrześniowe już mam ukończone, więc wzięłam sięza nadrabianie zaległości. Na początek - edycja lutowa, gdy jeszcze nie słyszałam o tym wyzwaniu:
    thriller - http://kacikzksiazka.blogspot.com/2012/09/rzeka-szalenstwa-marek-p-wisniewski.html
    powieść obyczajowa - "się właśnie czyta" :)
    fantastyka - http://kacikzksiazka.blogspot.com/2012/09/bohatyr-zelazny-kostur-juraj-cervenak.html

    OdpowiedzUsuń
  58. W ramach odrabiania zaległości - notka o sierpniowej lekturze:
    http://agnestariusz.blogspot.com/2012/09/skandynawsko-filipinskie-pieko.html

    OdpowiedzUsuń
  59. Skończyłam!
    klasyka "Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte
    literatura faktu "Dzienniki kołymskie" Jacek Hugo-Bader
    polska fantastyka "Grillbar Galaktyka" Maja Lidia Kossakowska

    OdpowiedzUsuń
  60. Przeczytałam, opisałam hurtem, proszę mnie "odhaczyć" na liście ;-)
    http://agnestariusz.blogspot.com/2012/09/wrzesniowa-trojka-e-pik-hurtem.html

    OdpowiedzUsuń
  61. W tym miesiącu poległam sromotnie. Tylko dwie trzecie wyzwania, planowanej "Śmierci w Wenecji" już nie zdążyłam...
    A to mi sie udało zrealizować:
    http://www.krimifantamania.blogspot.de/2012/09/eugeniusz-debski-tamta-strona-swiata.html
    http://www.krimifantamania.blogspot.de/2012/09/cid-jonas-gutenrath-110-ein-bulle-hort.html

    OdpowiedzUsuń