Trójka e-pik - maj 2013. Podsumowanie kwietnia.


posted by Sardegna on ,

236 comments

Kwiecień nie był dla mnie łaskawy. Dobrze, że chociaż czytelniczo nie poszło najgorzej. Niestety sprawy osobiste oderwały mnie na jakiś czas od bloga, więc nie miałam jak komentować na bieżąco Waszych wpisów i linków do Trójki. Tym bardziej Wam wszystkim dziękuję za udział i za to, że nawet w czasie mojej chwilowej nieobecności świetnie dawaliście sobie radę.

W miesiącu kwietniu do zabawy zgłosiło się kilku nowych uczestników. Bardzo mnie to cieszy, że do naszej zabawy przyłączają się ciągle nowe osoby. Podsumowując kwiecień, 24 osoby ukończyły całość, 11 osób ukończyło 2/3 wyzwania a 10 osób przeczytało tylko jedną lekturę. W sumie bawiły się 45 osoby, wszystkim Wam serdecznie dziękuję i oczywiście zapraszam do nowego wyzwania. 

Poniżej lista uczestników i linki do przeczytanych lektur:

Tym razem bezkonkurencyjne okazały się Imani i anek7, które ukończyły wyzwanie kolejno 5 i 9 kwietnia (Imani, strasznie Cię przepraszam za pomyłkę )

Imani - Myśli czytelnika
anek7 - Lektury wiejskiej nauczycielki
Kolejno zadanie wykonały:

Ejotek - Ejotkowe postrzeganie świata
To przeczytałam
Paula - Mój świat - szelest kartek
Cooltura osobista
Agnesto - Agnestariusz
Magda K-ska - Stulecie literatury
Zorija - nie prowadzi bloga
  • książka z wątkiem kulinarnym -Andrea Camilieri "Skrzydła sfinksa"
  • kryminał pisany kobiecą ręką - Anna Trojan "Jak makiem zasiał", M. C. Beaton "Hamish Mackbeth i śmierć łajdaka"
  • powieść, która została zekranizowana - Susan Collins "Igrzyska śmierci"
Aine - Czytanie przy kominku
Kasik O - Książek świat
Marjory - nie prowadzi bloga
  • książka z wątkiem kulinarnym --"Herbaciarnia Pod Morwami" Owens Sharon, "Czekolada" Harris Joanne
  • kryminał pisany kobiecą ręką - "Dwanaście prac Herkulesa" Christie Agatha
  • powieść, która została zekranizowana - "Poradnik pozytywnego myślenia" Quick Matthew, "Ogniem i mieczem" Sienkiewicz Henryk
AgataP - Różności książkowe i nie tylko
Kaś - Achy i ochy z książką
Natalia - Książkoville
awiola - Subiektywnie o książkach
weisse taube - Zacisze literackie
Jenny - Bookworm
  • książka z wątkiem kulinarnym -prace zbiorowe "Czekolada", "Kawa", "Szampan", "Whisky"
  • kryminał pisany kobiecą ręką - Tess Gerritsen "Prawo krwi"
  • powieść, która została zekranizowana - Edward Morgan Forster "Pokój z widokiem" - książki przeczytane, nie opisane
jjon - Bukowniczek
  • książka z wątkiem kulinarnym - "Cukiernia pod Amorem. Zajezierscy" Małgorzata Gutowska- Adamczyk
  • kryminał pisany kobiecą ręką -"Hotel Paradise" - Martha Grimes
  • powieść, która została zekranizowana - "Poradnik pozytywnego myślenia" Matthew Quick
madmad - Ogród książek Mad
  • książka z wątkiem kulinarnym - "Sklepik z niespodzianką - Adela" Katarzyna Michalak - rozpoczęta
  • kryminał pisany kobiecą ręką - "W niebie na agrafce"  Iwona Grodzka-Górnik, "Dom sióstr" Charlotte Link
  • powieść, która została zekranizowana - "Chłopiec z latawcem" Khaled Hosseini
SilwercrossMoje czytanie
  • książka z wątkiem kulinarnym - Michael Booth - "Jedz, módl się, jedz: Czyli jak przypadkiem znalazłem spokój, równowagę i oświecenie"
  • kryminał pisany kobiecą ręką - Agatha Christie - "I nie było już nikogo"
  • powieść, która została zekranizowana - Isabel Allende - "Dom duchów", Swietłana Aleksijewicz - "Czarnobylska modlitwa"
Natanna - Moje zaczytanie
Melania - Biblioteka Melanii
Ela(pkela) - Notes czytelniczy

     Zadanie w 2/3 wykonali:

    viv - Która lektura
    • książka z wątkiem kulinarnym ---
    • kryminał pisany kobiecą ręką - "Zoo City" Lauren Beukes
    • powieść, która została zekranizowana - "Jądro ciemności" Joseph Conrad - ksiązki przeczytane nie opisane
    Nutinka - U Nutinki
    • książka z wątkiem kulinarnym - "Cukiernia pod Amorem" t. 1-3 Małgorzata Gutowska - Adamczyk
    • kryminał pisany kobiecą ręką ---
    • powieść, która została zekranizowana -"Woda dla słoni" S. Gruen
    Czytalenkaa
    Wiki - Literaturomania
     Kruszynka - Book and cooking
    • książka z wątkiem kulinarnym -"Słodkie słówka" Susan Mallery
    • kryminał pisany kobiecą ręką -"Pustka Pandory" Agnieszka Chęćka
    • powieść, która została zekranizowana ---
    AnnRK - Myśli i słowa wiatrem niesione
    • książka z wątkiem kulinarnym ---
    • kryminał pisany kobiecą ręką - Tess Gerritsen "Dawca"
    • powieść, która została zekranizowana - Doris Lessing "Dwie kobiety"
    Monotema - 52 tygodnie czytania
    • książka z wątkiem kulinarnym ---
    • kryminał pisany kobiecą ręką -"Ćmy" Barbara Gordon
    • powieść, która została zekranizowana - Roald Dahl - "Charlie i fabryka czekolady"
    ktrya - Moje recenzje książek
    • książka z wątkiem kulinarnym - "Krucha jak lód" Jodi Picoult
    • kryminał pisany kobiecą ręką --
    • powieść, która została zekranizowana -"Norwegian Wood"– Haruki Murakami
    moleslaw - Moleslaw@blog
    Skrzat - Skrzatowisko
    • książka z wątkiem kulinarnym ---
    • kryminał pisany kobiecą ręką -"36 tydzień" - Sofie Sarenbrant
    • powieść, która została zekranizowana -"Cmętarz Zwieżąt" - Stephen King
    Paulina - W świecie słów
    Z jedną powieścią zdążyli:

    Patrycja
    Tomocerus 
    • powieść, która została zekranizowana - Stieg Larsson "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet"
    LenaS
    Maniaczytania
    • kryminał pisany kobiecą ręką - "Zacisze 13" Olga Rudnicka
    Dosiak
    Gosia B
    • kryminał pisany kobiecą ręką - "Oko Ewy" Karin Fossum
    Viv - Krakowskie czytanie
    Julia Orzech
    • kryminał pisany kobiecą ręką -Tess Geritsen "Prawo krwi"
    Laenika
    Magda Borkowska
    Na moje lektury złożyły się:
    Zaległości nadrobiły:

    Antyśka - "Ciepienia młodego Wertera" Goethe - marcowa powieść z wątkiem nieszczęśliwej miłości
    LenaS - marcowa powieść z listy BBC - II tom "Przeminęło z wiatrem" M. Mitchell
    Molesl@w - marcowa powieść o kobietach - Ophelia Benson i Jeremy Stangroom
    "Dlaczego Bóg nienawidzi kobiet?"
    Imani - marcowa powieść o kobietach - "Taniec czarownic" Jessica Gregson, marcowa powieść z wątkiem nieszczęśliwej miłości - "Portret damy" Henry James
    Incrusta - listopadowa powieść wydana przed rokiem 2000 - "Zimowy monarcha" Bernard Cornwell, powieść obyczajowa z lutego 2012 -  "Niespokojne czasy" Maciej Grabski,  fantastyka z lutego 2012 - "Czarnoksiężnik z Archipelagu" U. LeGuin, polska fantastyka z września - "Udawanki" B. Kaczyńska
    Tomocerus - marzec 2012 - kryminał skandynawski - Stieg Larsson "Dziewczyna, która igrała z ogniem", sierpień 2012 - literatura skandynawska - Stieg Larsson "Zamek z piasku, który runął"

    A w maju Trójka prezentuje się następująco:

    Przypomnienie zasad:

    Zasady:
    *  wyzwanie trwa miesiąc kalendarzowy
    *  w zabawie wziąć udział może każdy bloger oraz każda osoba nie posiadająca bloga, która ma ochotę przyłączyć się do zabawy. Przyłączyć się można w dowolnym momencie
    *  wyzwanie będzie polegało na przeczytaniu trzech zaproponowanych przeze mnie gatunków powieści
    dwa z tych gatunków zostaną zaproponowane przeze mnie, wybór trzeciego będzie zależał od Was
    *  w pierwszym tygodniu miesiąca umieszczę post, pod którym będziecie mogli zaproponować dowolne gatunki czy kategorie lektur. Najlepiej, żeby nie powtarzały się z tymi, które już do tej pory były. Mogą być podobne, ale nie takie same.  
    *  dziesięć pierwszych zaproponowanych kategorii będzie brane pod uwagę, na zasadzie, kto pierwszy ten lepszy. W ankiecie będziecie mogli wybrać interesujący Was gatunek
    *  wybór książki, kwalifikującej się do podanego gatunku, jest zupełnie dowolny i zależeć będzie tylko od Was
    * osoby posiadające bloga, po napisaniu opinii, na temat wybranej książki, proszone są o wpisanie informacji, że książka została przeczytana w ramach wyzwania "Trójka e-pik" i podanie linka do tego posta
    *  w podsumowaniu, które nastąpi pod koniec miesiąca wystarczy, aby osoby które wzięły udział w wyzwaniu, w komentarzach pod postem tematycznym, podały trzy linki do swoich opinii.

    Czas na podsumowanie ankiety, dotyczącej wyboru trzeciej kategorii:
    • udział wzięły 94 osoby
    • mimo początkowego zamieszania z ankietą udało się nam uzyskać rekordową frekwencję
    • zwyciężyła kategoria: kryminał polskiego autora, która zdobyła 23% Waszych głosów
    Biorąc pod uwagę Wasz wybór, moje propozycje lektur kwietniowych są następujące:

    książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony
    powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych
    kryminał polskiego autora (mężczyzny)

    Co powiecie na takie propozycje? Standardowo zachęcam do zabawy oraz proszę o podmienienie banera na aktualny. Jeżeli znajdziecie jakieś błędy w linkach albo tytułach, proszę o zwrócenie uwagi w komentarzu. Poprawię się. Pozdrawiam i zapraszam do zapisywania się na listę wyzwaniową
    Sardegna

    236 komentarzy:

    1. Pytanko: polski autor oznacza mężczyznę? Taki chyba był pomysł Natalii cytat z propozycji w komentarzach: To może... polski kryminał pisany przez mężczyznę :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Tak autora mężczyznę, poprawiłam w kategoriach, bo może rzeczywiście zabrzmiało to niejednoznacznie :) dzięki za sugestię

        Usuń
      2. Oczywiście biorę udział. :)

        Usuń
    2. wow! 2 miejsce :) ależ urosłam z dumy :) teraz nie będzie już tak szybko, bo mam jeszcze recenzyjne....
      Ale udział oczywiście wezmę :) plan wstępny jest, co będzie to się zobaczy. Kategorie mi bardzo pasują! :)
      piękny wynik w kwietniu osiągnęli uczestnicy!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Wyniki kwietniowe są rzeczywiście imponujące. Zapisuję Cię na listę i pozdrawiam serdecznie :)

        Usuń
    3. O, widzę, że byłam czwarta, ale fajnie:) Zgłaszam się od razu. I pytanie też mam: "książka, której autor został nagrodzony" - ale niekoniecznie za tę konkretną książkę?
      Pozdrawiam i życzę spokojniejszego miesiąca:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Tak właśnie, nie chciałam za bardzo zawężać kategorii, więc albo chodzi o nagrodzoną książkę, albo o nagrodzonego autora :)

        Usuń
    4. Liczyłam na podium, ale nie aż tak wysoko;)

      W tym miesiącu odpuszczam wyścigi, ale nie wyzwanie. I już nawet wiem co przeczytam:

      Kryminał - "Był sobie złodziej" J. Skowrońskiego
      Nagrodzony autor (a co tam, noblista) -"Dziewczę ze Słonecznego Wzgórza" B. Bjornson
      Zagmatwany wątek rodzinny - "Dom Duchów" I. Allende (ta mnie przytrzyma, bo opasła bardzo jest)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Byłyście z Imani bezkonkurencyjne! Cieszę się, że i w tym miesiącu nie odpuścisz :) pozdrawiam

        Usuń
    5. Dziękuję za wspaniałą zabawę! Udział w wyzwaniu działa bardzo mobilizująco.

      W moim nicku jest błąd, brakuje "r" jest "Majory", powinno być "Marjory"

      Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Oczywiście już poprawiam :) przepraszam za niedopatrzenie. A jak zapatrujesz się na maj?

        Usuń
      2. Jedna majowa kategoria, która trafiła mi się jak ślepej kurze ziarno, na pewno będzie: powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych - "Przelot bocianów" Kowalewskiej jest już w czytaniu. Z resztą, nie chcę się deklarować.
        Mam ochotę nadrobić Trójkę e-pik z lipca, byłoby to połączenie mojej własnej akcji z trójkową.

        Usuń
    6. A ja protestuje! :-)
      Przeczytalam wszystkie ksiazki, ta z watkiem kulinarnym tez i to juz 3 kwietnia - "Herbaciarnie Madeline", a cale wyzwanie ukonczylam 5 kwietnia;) (mozesz sprawdzic w komentarzach) ;)
      Zapracowana jestes, to tez Ci to pewnie umknelo :-)
      Mam nadzieje, ze sie nie gniewasz, ze protestuje i prostuje twoje podsumowanie

      W majowej edycji oczywiscie bede brala udzial z najwieksza przyjemnoscia :)

      Serdecznie pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Imani, ależ mi teraz głupio...już wszystko poprawiłam, strasznie Cię przepraszam. jakoś musiało mi to umknąć. Cieszę się, że i w maju będziesz się bawić :) pozdrawiam

        Usuń
      2. Nie masz za co przepraszac. Takie pomylki sie zdarzaja :)

        Zycze udanego majowego weekend :)

        Usuń
      3. Moje przeczytane książki w ramach majowej Trójki e-pik:

        Kryminał polskiego autora:
        „Śmierć w Breslau” Marek Krajewski
        http://mysliczytelnika.blogspot.com/2013/05/smierc-w-breslau-marek-krajewski.html

        Książka która została nagrodzona:
        „Biały kamień” Anna Bolecka (nagroda im. Władysława Reymonta w 1995 roku)
        http://mysliczytelnika.blogspot.com/2013/05/biay-kamien-anna-bolecka.html

        Powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych:
        „Siostra mojego serca” Chitra Banerjee Divakaruni
        http://mysliczytelnika.blogspot.com/2013/05/siostra-mojego-serca-chitra-banerjee.html

        Usuń
      4. Dziękuję Imani! Tym razem niczego nie przeoczę :)

        Usuń
    7. Gratulacje dla wszystkich!

      Tradycyjnie się zgłaszam :) Prawdopodobnie będę czytać:

      Książka, która została nagrodzona - "Pan Lodowego Ogrodu" tom 2 Jarosław Grzędowicz (nagroda im. Zajdla)
      Powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych - "Sekret drzewa oliwnego" Courtney Miller Santo
      kryminał polskiego autora - "Podejrzenia Pana Whichera" nie wiem czy może być bo ma 2 autorów??

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Cieszę się bardzo :) pozdrawiam

        Usuń
      2. Kryminał ma dwóch autorów - mężczyzn? Nie ma sprawy :)

        Usuń
      3. Mężczyznę i kobietę...czyli ma być tylko facet? :) Poszukam czegoś w bibliotece! :)

        Usuń
      4. http://ksiazkiagaty.blogspot.com/2013/05/zomiarz-paolo-bacigalupi.html - książka, która została nagrodzona/autor, który został nagrodzony

        Pozdrawiam!

        Usuń
      5. powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych:

        http://ksiazkiagaty.blogspot.com/2013/05/sekret-drzewa-oliwnego-courtney-miller.html

        kryminał polskiego autora:

        http://ksiazkiagaty.blogspot.com/2013/05/ziarno-prawdy-zygmunt-mioszewski.html

        Usuń
    8. Ech... dopiero co skończyłam "Spotkanie nad jeziorem", a tam relacje rodzinne były mocno skomplikowane :)
      No nic spróbuję znaleźć coś nowego na maj.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Wierzę w Ciebie, na pewno coś znajdziesz :) Wiesz już coś konkretnego odnośnie jutrzejszego dnia?

        Usuń
    9. No to wreszcie przeczytam "Kwiaty na poddaszu".
      Książka, która została nagrodzona - "W komnatach Wolf Hall" Hilary Norman (Booker)
      kryminał polskiego autora - Ryszard Ćwirlej "Upiory spacerują nad wartą"
      W ciągu miesiąca pewnie wyjdzie coś więcej.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Kwiaty na poddaszu też biorę pod uwagę, ale chyba bardziej zabiorę się za Kowalewską. Cieszę się, że znowu jesteś :)

        Usuń
    10. To ja poproszę, żebyś mi nicka poprawiła bo jest Magda S-ka zamiast K-ska:) bardzo mi się kategorie podobają i już idę grzebać na półkach w poszukiwaniu odpowiednich lektur:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Z tą książką nagrodzoną to dowolna nagroda czy jakaś taka bardziej znana ma być? Bo ja bym tu przeczytała Elif Shafak "Bękarta ze Stambułu" i zaczęłam wczoraj "Teodorę" Stelli Duffy (nagroda Stonewall Writer of the Year 2010).
        Relacje rodzinne to będą Kwiaty na poddaszu, i widzę że nie tylko ja będę mieć okazję do nadrobienia wreszcie. Natomiast kryminał polskiego autora to się zastanowię, ale coś na pewno wykopię:)

        Usuń
      2. Magdo przepraszam, przecież doskonale znam Twój nick, musiałam się zagapić ;) Jeśli chodzi o nagrodę, może to być dowolna nagroda literacka. Pozdrawiam :)

        Usuń
      3. Magdo, "Bękarta ze Stambułu" możesz nawet podciągnąć pod relacje rodzinne ;)

        Usuń
      4. Antyśka ty to jesteś kombinatorka wiesz:P ale wybacz Ci i niewykluczone, że tak zrobię, choć Kwiaty na poddaszu i tak przeczytam:)

        Usuń
      5. Pierwsza recenzja nagrodzony autor/tytuł "Teodora" Stella Duffy http://stulecieliteratury.blogspot.com/2013/05/teodora-aktorka-kurtyzana-cesarzowa.html

        Usuń
      6. Wiem :D Zawsze to masz 2 książki w jednej kategorii :D

        Usuń
      7. Zawiłe relacje rodzinne "Bękart ze Stambułu" http://stulecieliteratury.blogspot.com/2013/05/bekart-ze-stambuu.html

        Usuń
      8. kryminał polskiego autora Marek Krajewski "Dżuma w Breslau" http://stulecieliteratury.blogspot.com/2013/05/dzuma-w-breslau-marek-krajewski.html

        Usuń
    11. U madmad jest zjedzona literka w imieniu KataRzyny Michalak.

      Czyżbyś zamierzała czytać Kowalewską jako powieść obyczajową z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych? :)

      Pozdrawiam, Olimpia

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dzięki poprawione :) Przejrzałaś mnie :) Kowalewska doczekała się swojej kolejki :) pozdrawiam również :)

        Usuń
    12. O, tym razem wezmę udział. Między maturami coś tam przeczytam. :) Lektury podam w trakcie :)

      OdpowiedzUsuń
    13. Ha! A ja właśnie dziś zaczęłam czytać "[geim]" Andersa de la Motte (Nagroda Pierwszej Książki przyznawana przez Szwedzką Akademię Autorów Kryminałów) i "Inną wersję życia" Kowalewskiej (w sam raz do skomplikowanych relacji rodzinnych).
      I cieszę się niezmiernie, że wybrano zaproponowaną przeze mnie kategorię. Sama jeszcze nie wiem, jaką książkę do niej dopasuję, ale na jakąś się na pewno zdecyduję, bo głupio byłoby nie przeczytać nic z tej kategorii. :P

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. No t udało mi się wstrzelić w Twoje lektury :) Ciesze się bardzo, że kategorie przypadły Ci do gustu. Ja tez się biorę za Kowalewską :)

        Usuń
    14. :) do majowego wyzwania i ja dołączę ;) może się i w tym miesiącu uda:) bo kwietniowe wyzwanie spodobało mi się bardzo.
      Trochę mam problem z wyborem tej nagrodzonej książki, ale pewnie coś wymyślę:)
      pozdrawiam i dziękuję za świetną zabawę:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To ja dziękuję za Twój udział :) i bardzo mi miło, że dołączyłaś znowu :)

        Usuń
    15. Z kryminałem nie powinno być problemu (gorzej z czasem). Do tych nagrodzonych chciałabym wziąć noblistę, którego mam pożyczonego. Co do powieści obyczajowe - zobaczymy.
      Przede wszystkim zależy to od czasu.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Podołasz, jak zwykle zresztą :) a jak nie, to jakoś to będę musiała znieść... :) pozdrawiam

        Usuń
    16. Nie zdażyłam z Austen, nadrobię może w maju ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jasne, nie ma problemu :) A ja zapatrujesz się na maj?

        Usuń
    17. U mnie kwiecień to porażka pod względem czytelniczym, nawet własnego wyzwania nie zrealizowałam :( W maju spróbuję już się poprawić :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jakiś ten kwiecień niełaskawy...u mnie tez było słabo i tez liczę na maj :) pozdrawiam

        Usuń
    18. Bannerek podmienię, ale tym razem nie moje kategorie choć może jednak , zobaczymy jak z czasem

      OdpowiedzUsuń
    19. Kategorie bardzo fajne. Myślę, że wyzwanie zrealizuje w tym miesiącu w całości :)

      OdpowiedzUsuń
    20. Hmmm, w kwietniu było tak fajnie, że żal mi odpuścić sobie Trójkę w maju, bo bym tęskniła :-)
      Ten kryminał nie za bardzo mi pasuje...
      Nagrodzony autor - spoko, Safak akurat czytam ;-)
      A zagmatwane relacje? Jeszcze pomyślę - na pewno coś się znajdzie.
      No, ale skoro to wyzwanie, to nie musi być lekko :-)
      Zapraszam też do mnie na uniwersalne wyzwanie - dzisiaj rusza ;-)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Uwielbiam Cię :) nawet nie wiesz, jak mi miło, że tak Trójka Cię wkręciła :) miłej zabawy

        Usuń
    21. Buu, a ja myślałam, że kryminał polskiego autora dopuszcza także autora-kobietę i tak się nastawiłam na jeden kryminał retro, który posiadam... Cóż, muszę jeszcze raz przewertować zawartość półek, może znajdę jakiegoś pana :)
      Poza tym wybór kategorii nieco mnie zaskoczył, bo byłam pewna, że dwie pozostałe wybierasz spośród podanych przez blogerów propozycji :) A tu niespodzianka :) Ale to dlatego, że po raz pierwszy brałam udział i nie do końca wiedziałam co i jak :)
      Na pozostałe dwie kategorie nie mam jeszcze pomysłu, choć tak tu wszyscy piszą o Kowalewskiej, że może i ja ją podciągnę pod skomplikowane relacje rodzinne... Wypożyczyłam właśnie w poniedziałek "Maskę Arlekina" :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Zdecydowanie to czas na Kowalewską :) u mnie zalega pożyczona już od ponad roku. Co do kategorii, tylko ta z największą liczbą głosów jest brana pod uwagę. Pozostałe dwie to mój wybór. Cieszę się, że postanowiłaś kontynuować zabawę. pozdrawiam serdecznie :)

        Usuń
    22. Polski kryminał już mam - "Pan Przypadek i Trzynastka" Jacek Getner, z pozostałymi zobaczymy :)

      Pozdrawiam.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. O, ja tez mam w planach. Może rzeczywiście teraz przyszedł czas na Przypadka

        Usuń
    23. Zgłaszam swój udział w wyzwaniu. Nie wiem dokładnie, co przeczytam, ale z pewnością coś wymyślę:)
      Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    24. Fajna ta majowa trójka. :-) Na maj też się piszę, ale nie wiem, co przeczytam. Jak na razie jeszcze jestem "podwójna" ;-) ale już czekam na walizkach ;-) na skurcze i wód odpływanie ;D

      Męski kryminał jak nic się znajdzie i to kilka, tylko muszę się na któryś zdecydować. To zagmatwanie rodzinne pewnie i też.

      Mam tylko pytanie o tego nagrodzonego autora. Czy to ma być nagroda powiązana z literaturą? Już wyjaśniam o co mi chodzi. Czytam sagę rodziny i autobiografię Oriany Fallaci "Kapelusz cały w czereśniach". Wyczytałam, że nagroda jaką dostała, to Orzeł Jana Karskiego, ale to za jej 50-letnią pracę i zaangażowanie społeczno-polityczne. I nie wiem, czy to się liczy. :-)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Patrycjo, trzymam kciuki, co by się Wam szczęśliwie wszystko zakończyło :) Będzie mi miło jeśli się przyłączysz, aczkolwiek wiem, że inne sprawy zaprzątają bardziej teraz Twoją głowę :) Co do nagrody, nie przewidziałam takiego wariantu, o którym piszesz, ale nie widzę w tym problemu :) serdeczności :)

        Usuń
    25. Zgłaszam się! :)
      Wstępnie:
      książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony - Nesbo "Pancerne serce"
      powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych - musi być obyczajowa... to "Jedyne dziecko" Ketchuma odpada...?
      kryminał polskiego autora (mężczyzny) - "Kanalia" Pawła Pollaka

      Nad obyczajówką pomyślę. Na szczęście maj ma 31 dni ;)
      Pozdrawiam Cię Sardegno, miłej majówki ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Raczej obyczajówka... :) chociaż wiem, że preferujesz kryminały :) Również pozdrawiam i dziękuję za kolejny udział :)

        Usuń
      2. Tak łatwo to ja się nie poddam! :) Pozdrawiam cieplutko :)

        Usuń
    26. Udział zgłaszam, chociaż muszę przyznać, że ani jedna książka na razie do głowy mi nie przychodzi. Dobrze, że jest jeszcze chwila na zastanowienie :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Spokojnie, czasu jest dużo :) dzięki za kolejny udział :)

        Usuń
    27. Podejmuję majowe wyzwanie:

      1/ książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony- "ELias Portolu" - Grazia Deleda

      2/powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych - "Sztuka uprawiania róż z kolcami" - Margaret Dilloway

      3/kryminał polskiego autora (mężczyzny)- "Kłamca" Tomasz Białka

      Mam wątpliwość co do drugiej pozycji więc proszę byś się wypowiedziała.)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Cieszę się bardzo :) Co do drugiej kategorii, książki w prawdzie nie czytałam, ale z tego co się zorientowałam, to jest tam relacja ciocia - siostrzenica, a więc wszystko pasuje :)

        Usuń
      2. mnie też cieszy, że ta książka pasuje do tej kategorii :)

        Usuń
      3. Przeczytałam dwie. Czytam trzecią.
        Link pierwszy :http://natanna-mojezaczytanie.blogspot.com/2013/05/sztuka-uprawiania-roz-z-kolcami.html

        Usuń
    28. Zgłaszam udział, to na pewno. A jeśli chodzi o konkrety, to:
      - książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony: właśnie zaczęłam czytać "Długą Ziemię" duetu Pratchett-Baxter. Obaj panowie byli wielokrotnie nagradzani, więc pasuje :)
      - powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych - ja generalnie mało obyczajowa jestem (dobrze, że nie mało obyczajna;) ), ale właśnie kupiłam sobie "Przekleństwa niewinności" Eugenidesa. Obyczajowe to jest i ma być tam jakaś tragiczna historia pięciu sióstr. Chyba się nada?
      - kryminał polskiego autora (mężczyzny) - mam zamiar przetestować Joe Alexa.
      A co z planów wyjdzie, to się okaże :)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Joe Alex u mnie też na tapecie :) czytałam już dwie jego książki i mogę powiedzieć, ze fajna akcja, szybko się czyta i są dość krótkie :)

        Usuń
      2. Właśnie widzę, że nieduże. To dobrze, bo torebkowe :) Już nawet dokonałam wyboru - "Powiem wam jak zginął" :)

        Usuń
      3. Podobno pierwsza w cyklu:)

        Usuń
    29. Udziału na pewno nie wezmę, niestety (historyczny moment, stracę swoje miejsce w rankingu, buuuuu), ale kategorie fajne. Baner podmienię, jak tylko zacznę myśleć na tyle, że będę potrafiła to zrobić...

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jesteś jak najbardziej usprawiedliwiona. Co do miejsca w rankingu, spoko, zawsze możesz narobić :) trzymam kciuki za wszystkie egzaminy :)

        Usuń
    30. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      OdpowiedzUsuń
    31. Oczywiście zgłaszam się także na ten miesiąc. Mam nawet wstępne typy:
      - książka, której autor został nagrodzony - "Obok Julii" Eustachego Rylskiego, "Święty od ćpunów" Michała Kotlińskiego
      - powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych - "Zła kobieta" Amandy Prowse
      - kryminał polskiego autora - "Erynie" Marka Krajewskiego

      Czy mogłabyś poprawić nazwę mojego bloga? Powinno być Literaturomania (od słowa literatura, a nie od literat). ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Wiki, przepraszam za pomłkę, już poprawione :) Dzięki za kolejny udział

        Usuń
      2. Zniknął mój komencik z zaległym linkiem, więc daję tutaj:

        Książka, która została zekranizowana:
        Maureen Jennings "Ostatnia noc jej życia"
        literaturomania.blogspot.com/2013/05/jaka-bya-ostatnia-noc-jej-zycia.html

        Usuń
      3. książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony:

        Steve Hamilton "Zimny dzień w Raju"
        http://literaturomania.blogspot.com/2013/05/tajemnice-z-przeszosci-czyli-zimny.html

        Usuń
      4. książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony:

        Michał Kotliński "Święty od ćpunów"
        http://literaturomania.blogspot.com/2013/05/czy-istnieje-swiety-od-cpunow.html

        Usuń
    32. No, w tym miesiącu nie zaszalałam, ale w swoim czasie nadrobię. Co do majowego wyzwania, to sprawdzę swoją listę lektur i wtedy się okaże, czy dam radę wziąć udział :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jasne, jakby coś, czekam na linki :)

        Usuń
      2. Dobrra, wzięłam się. Z trzema nie wyjdzie, ale dwie będą.
        Na razie książka, której autor został nagrodzony :)

        Stephen King- "To"
        http://recenzencki.blogspot.com/2013/05/80-to-stephen-king.html

        Usuń
    33. Zgłaszam się i w maju, już nawet pierwszą książkę z wyzwania przeczytałam, tylko jeszcze o niej napisać muszę :)
      A więc tak:
      1/ skomplikowane relacje rodzinne: Erich Kästner - Mania czy Ania
      2/ kryminał polski: Robert Buczek - Umów się i giń
      3/ książka nagrodzona lub nagrodzonego autora: John Steinbeck - Pastwiska niebieskie

      OdpowiedzUsuń
    34. A ja piszę z małym problemem... Książka Ostatnie lato Cesariny Vighy - na okładce jest napisane że "książka została nagrodzona wieloma wyróżnieniami", ale nigdzie nie znalazłam jakimi.... może być?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. L'ultima estate (czyli Ostatnie lato): Premio Campiello opera prima 2009, Premio Cesare De Lollis, finalista al Premio Strega 2009.
        tyle na temat "jakimi" wiki :)

        Usuń
      2. To chyba już wszystko jasne :) oczywiście może być :)

        Usuń
      3. dzięki :)
        no ciapa ze mnie... ale po włosku to chyba gdzieś widziałam, bo mi się ta "Strega" kojarzy, tylko nie kumałam nic a nic....

        Usuń
    35. Ja również wstępnie się zgłaszam ;)

      OdpowiedzUsuń
    36. Właśnie skończyłam pierwszą książkę.
      Powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych:
      "Przelot bocianów" Kowalewska Hanna.

      OdpowiedzUsuń
    37. pierwsza recenzja się opublikowała, zatem przesyłam link:
      http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2013/05/cesarina-vighy-ostatnie-lato.html
      książka nagrodzona :)

      OdpowiedzUsuń
    38. Zaczynam, zagmatwane relacje rodzinne:

      http://mojswiat-szelestkart.blogspot.com/2013/05/hubert-klimko-dobrzaniecki-bornholm.html

      OdpowiedzUsuń
    39. Z chęcią się przyłącze, bo wyzwanie wydaje się być ciekawe ;) To lecę szukać odpowiednich książek ;D

      OdpowiedzUsuń
    40. http://ksiazki-sardegny.blogspot.com/2013/05/nowa-trojka-e-pik-czyli-co-przygotowaam.html

      to link do tematu -powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony

        http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/05/piekna-i-madra-bajka-o-troskach-zajaca_5.html

        Usuń
      2. Dzięki zapisane, chociaż nie bardzo kojarzę nagrodę dla tej autorki/ książki, może podpowiesz?

        Usuń
    41. Cooltura oczywiście też się pisze :D:D

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To świetnie :) cieszę się, że nie odpuszczasz!

        Usuń
    42. Książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony:
      http://domowabiblioteczka.blox.pl/2013/05/Susan-Fletcher-Eve-Green.html

      Poza tym postanowiłam nadrobić pierwszy kwartał i w ramach styczniowego tematu: książka, która jest częścią serii przeczytałam to:
      http://domowabiblioteczka.blox.pl/2013/05/Ursula-K-le-Guin-Grobowce-Atuanu.html

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dzięki, zapisane :) Wszelkie nadrabianie zaległości tez mile widziane :)

        Usuń
    43. Właśnie czytam "Sklepik z Niespodzianką. Adela" i tak myślę że chyba mi podpasuje do powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych ... jak myślicie może być - czy bardzo naciągane ?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Sardegna czytała to sama rozstrzygnie :) ale moim zdaniem skromnym się liczy - Adela ma zagmatwane relacje rodzinne

        Usuń
      2. Nie mam nic przeciwko Adeli. Jak słusznie Ejotek zauważyła, relacje Adeli z rodziną są zakręcone, więc jak najbardziej pasuje :)

        Usuń
    44. mam drugi kryminał męski
      http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2013/05/joe-alex-pieko-jest-we-mnie.html

      OdpowiedzUsuń
    45. Narazie nadrobiłam:
      - kryminał pisany kobiecą ręką:
      http://czytelnicze-podroze.blogspot.com/2013/05/17-agatha-christie-smierc-na-nilu_5.html
      :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Poprzedni miesiąc. ;)
        Mam nadzieję, że w maju choć jedną zdążę. ;)

        Usuń
    46. Książka, której autor został nagrodzony (Circulo de Lectores de Novela 2009 za jej debiut):

      http://mojswiat-szelestkart.blogspot.com/2013/05/carla-montero-szmaragdowa-tablica.html

      OdpowiedzUsuń
    47. Znów nadrabiam: październik 2012 - pisarz pochodzący z krajów basenu Morza Śródziemnego: "W 20 lat później" A. Dumas

      http://hrod-beraht.blogspot.com/2013/05/mija-dwadziescia-lat.html

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Kwiecień 2012: horror
        "Jasność" S. King

        http://hrod-beraht.blogspot.com/2013/05/jasnosc-s-king.html

        Usuń
      2. Obecne wyzwanie: książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony

        http://hrod-beraht.blogspot.com/2013/05/kuszenie-losu-m-sawyer.html

        Usuń
      3. Styczeń 2013: książka, której wątek oparty jest na autentycznych wydarzeniach

        http://hrod-beraht.blogspot.com/2013/05/spalona-zywcem-souad.html

        Usuń
    48. Ja się zgłaszam:
      1. link powieśc obyczajowa z wątkiem...
      pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/05/trylogia-anne-b-ragde.html

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Książka, której autor został nagrodzony

        pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/05/gdzie-sie-podziay-dziewczeta-leena.html

        Usuń
      2. Do kwietnia dodam-powieść, która została sfilmowana...
        pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/05/siedlisko-zima-w-siedlisku-janusz.html

        Usuń
      3. Jeszcze jedna książka nagrodzonego pisarza. Ten miesiąc trójki e-pik wyjątkowo mi pasuje.
        www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/05/spryciarz-z-londynu-terry-prachett.html

        Usuń
      4. Uzupełniam:
        sierpień- pierwsze spotkanie z autorem
        www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/04/ocali-mnie-kowal-izabela-czajka.html

        www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/04/morfina-szczepan-twardoch.html

        wrzesień - lit. skandynawska
        www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/04/zamiast-ciebie-sofie-sarenbrant.html

        Usuń
      5. Aneto, dziękuję, wszystko uzupełniłam :)

        Usuń
      6. To dodam jeszcze na ten miesiąc 2 polskie kryminały męskich autorów:)
        www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/05/podpalacz-wojciech-chmielarz.html

        www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/05/kanalia-pawe-pollak.html

        Usuń
      7. I jeszcze z zagmatwanym wątkiem rodzinnym:

        www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/05/wstret-do-tulipanow-richard-lourie.html

        Usuń
    49. "Czekając na Barbarzyńców, J.M.Coetzee
      http://czytalenkaa.blogspot.com/2013/05/czekajac-na-barbarzyncow-miedzy.html
      (książka, której autor został nagrodzony)

      Pozdrawiam serdecznie! ;)

      OdpowiedzUsuń
    50. powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych

      Katarzyna Michalak - Sklepik z Niespodzianką. Adela.

      http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/05/katarzyna-michalak-sklepik-z.html

      OdpowiedzUsuń
    51. Znalazłam zagmatwane relacje rodzinne w ostatniej książce. Chyba relacje teściowej z synową liczą się, nie? Zwłaszcza, że zostają one wyjaśnione w ciekawy sposób. To tylko wątek poboczny, ale jest:)
      http://biblioteczkamagdalenardo.blogspot.com/2013/05/alina-biaowas-galeria-uczuc.html
      W sumie problemy małżeńskie to jakby nie patrzeć też skomplikowane relacje rodzinne :p

      OdpowiedzUsuń
    52. http://achyochyzksiazka.blogspot.com/2013/05/utracona-corka-lucy-ferriss.html - zagmatwane relacje rodzinne, jak najbardziej!
      pozdrawiam:)

      OdpowiedzUsuń
    53. Autor nagrodzony

      http://ksiazki-sardegny.blogspot.com/2013/05/nowa-trojka-e-pik-czyli-co-przygotowaam.html

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Miało być tak:)

        http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/05/obsoletki-justyna-bargielska.html

        Usuń
    54. Książka, której autor został nagrodzony to "Rzeczywista" - Saul Bellow

      http://pasjonatkaliteratury.blogspot.com/2013/05/rzeczywista.html

      Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    55. mam jeszcze jeden męski kryminał :)
      http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2013/05/piotr-koodziejczak-w-kajdankach.html

      OdpowiedzUsuń
    56. Nadrabiam marcową trójkę - książka, której bohaterkami są kobiety - "Ogród wiecznej wiosny" http://z-nosem-w-ksiazce.blogspot.com/2013/05/ogrod-wiecznej-wiosny-cristina-loprez.html

      Pozdrawiam ;)

      OdpowiedzUsuń
    57. U mnie kwiecień to porażka pod względem czytelniczym... :(

      OdpowiedzUsuń
    58. Zgłaszam - powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych - myślę że można pod tą kategorię podpiąć poniższą przeczytaną pozycję: Poradnik pozytywnego myślenia - Matthew Quick.

      Tomocerus

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Oczywiście, że może być. Dziękuję za kolejny udział i czkam na następne linki :)

        Usuń
    59. Wszystkie linki i uzupełnienia wpisane :) dziękuję wszystkim :)

      OdpowiedzUsuń
    60. Książka, która została nagrodzona
      http://book-and-cooking.blogspot.com/2013/05/pionowe-formy-wyciszenia-krzysztof.html

      OdpowiedzUsuń
    61. powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych

      http://subiektywnie-o-ksiazkach.blogspot.com/2013/05/abena-grabowska-grzyb-coraz-mniej.html

      OdpowiedzUsuń
    62. książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony
      Zamieć śnieżna i woń migdałów - Camilla Lackberg

      2005 - nagroda SKTF - pisarz roku
      2006 - pisarz roku

      mam nadzieję że to się liczy

      http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/05/camilla-lackberg-zamiec-sniezna-i-won.html

      Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    63. na razie nie mam pomysłów na zmagania majowe, ale jedną książką mogę się już pochwalić - kryminał polskiego autora:
      http://52tygodnie.blogspot.com/2013/05/pan-przypadek-i-trzynastka-jacek-getner.html

      OdpowiedzUsuń
    64. Dobra, nie wytrzymałem, druga pozycja majowych lektur zaliczona - kryminał polskiego autora (mężczyzny) - Joe Alex (czyli pseudonim Macieja Słomczyńskiego) "Piekło jest we mnie". I tym sposobem, niezamierzenie, chyba w maju zaliczę całą trójkę, bo niedługo skończę czytać trzecią kategorię. Jaka to książka, podam jak przeczytam :).

      Tomocerus

      OdpowiedzUsuń
    65. Kryminał polskiego autora:

      http://subiektywnie-o-ksiazkach.blogspot.com/2013/05/piotr-koodziejczak-w-kajdankach.html

      OdpowiedzUsuń
    66. Kryminał polskiego autora to "Cichym ścigałam go lotem..." Joe Alexa

      http://pasjonatkaliteratury.blogspot.com/2013/05/cichym-scigaam-go-lotem.html

      Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    67. Ponoć P.C. Cast otrzymała kilka nagród i jej książki też, więc do tej kategorii zaliczam dwie części "Powrotu bogini":
      1.Część pierwsza: http://slowaczytane.wordpress.com/2013/05/05/powrot-bogini-czesc-1-p-c-cast/
      2. Część druga:
      http://slowaczytane.wordpress.com/2013/05/11/powrot-bogini-czesc-2-p-c-cast/

      OdpowiedzUsuń
    68. Pierwsza trójka przeczytana! :) A więc podaję ostatnią, trzecią przeczytana pozycję - nagrodzony autor, bądź książka - Orhan Pamuk (noblista) "Czarna księga".
      To już trzecia jego powieść, którą przeczytałem po "Dom ciszy" i "Nazywam się Czerwień". I ta ostatnia dalej bezapelacyjnie najlepsza, przynajmniej dla mnie.

      Tomocerus

      OdpowiedzUsuń
    69. druga książka do kategorii - powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych

      Sklepik z Niespodzianką. Lidka - K. Michalak

      http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/05/katarzyna-michalak-sklepik-z_13.html

      OdpowiedzUsuń
    70. Dziękuję wszystkim, linki zaktualizowane :) pozdrawiam serdecznie uczestników!

      OdpowiedzUsuń
    71. Książka, której autor został nagrodzony:
      http://subiektywnie-o-ksiazkach.blogspot.com/2013/05/graham-masterton-pani-fortuny.html

      OdpowiedzUsuń
    72. Książka, której autor został nagrodzony: "Łowcy głów" Jo Nesbo
      http://skrzatowisko.blogspot.com/2013/05/owcy-gow-jo-nesb.html

      OdpowiedzUsuń
    73. Pierwsza w tym miesiącu ,kryminał, autor mężczyzna : http://czytaniejakoddychanie.blogspot.com/2013/05/maciej-maciejewski-w-piekle-lepiej-byc.html

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Nadrabianie kwietnia, czyli wątek kulinarny http://czytaniejakoddychanie.blogspot.com/2013/05/smaki-dwudziestolecia-maja-ozinska.html

        Usuń
    74. Książka, której autor został nagrodzony:
      "Wiele demonów" Jerzy Pilch
      /laureat Nagrody Nike ( 2001), Nagrody Fundacji im. Kościelskich (1989)/
      http://agnestariusz.blogspot.com/2013/05/wiele-opowiesci-wiele-wrazen-o-nowym.html

      Pod "zagmatwane relacje rodzinne" może uda się podpasować "Ślady krwi" Polkowskiego, ale muszę podczytać więcej.
      Natomiast z męskim kryminałem - nie wiem, czy zdażę.

      Pozdrawiam.

      OdpowiedzUsuń
    75. kryminał polskiego autora

      Pan Przypadek i trzynastka - Jacek Getner

      http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/05/jacek-getner-pan-przypadek-i-trzynastka.html

      OdpowiedzUsuń
    76. Wątek zagmatwanych relacji rodzinnych:
      "Lód i woda, woda i lód" Majgull Axelsson
      http://skrzatowisko.blogspot.com/2013/05/majgull-axelsson-lod-i-woda-woda-i-lod.html

      OdpowiedzUsuń
    77. zagmatwane relacje rodzinne:
      http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2013/05/margaret-dilloway-sztuka-uprawiania-roz.html

      OdpowiedzUsuń
    78. Witam, zgałaszam realizację wyzwania majowego :)

      książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony
      Julian Barnes ‘Arthur i George’ Man-Booker Prize for Fiction 2005
      http://agnieszkaczyta.blogspot.com/2013/05/ta-historia-wciaga-arthur-i-george.html

      powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych
      Joanna Bator ‘Ciemno, prawie noc’
      http://agnieszkaczyta.blogspot.com/2013/05/jest-ciemno-prawie-noc.html

      kryminał polskiego autora
      Joe Alex ‘Jesteś tylko diabłem’
      http://agnieszkaczyta.blogspot.com/2013/05/joe-alex-wspomnienie-dobrego-stylu.html

      Pozdrawiam serdecznie wszystkich.

      OdpowiedzUsuń
    79. Powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych to "Pępowina" Majgull Axelsson

      http://pasjonatkaliteratury.blogspot.com/2013/05/pepowina.html

      Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    80. Kryminał polskiego autora:

      http://mojswiat-szelestkart.blogspot.com/2013/05/jarosaw-klejnocki-poudnik-21.html

      Zadanie wykonane:)

      OdpowiedzUsuń
    81. Powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych:

      http://soy-como-el-viento.blogspot.com/2013/05/wasnie-zamordowaam-meza-amanda-prowse.html

      OdpowiedzUsuń
    82. to i ja - tym razem nieco wcześniej (może do końca miesiąca jeszcze coś dołączy ;))

      książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony:
      Rafał Kosik "Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi"

      powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych:
      Philip Huff "Dni Trawy"

      kryminał polskiego autora (mężczyzny):
      Wiktor Hagen "Granatowa krew"

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Rzeczywiście w tym miesiącu dałaś czadu! Będą linki? Czy mam zapisać, przeczytane nie opisane? pozdrawiam serdecznie :)

        Usuń
    83. Kryminał męski, polski -

      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/05/smierc-mowi-w-moim-imieniu-joe-alex.html

      zagmatwane relacje rodzinne

      http://figlarneczytanie.blogspot.com/2013/05/smierc-mowi-w-moim-imieniu-joe-alex.html

      :)

      jeszcze będzie jeden kryminał , by było 200 % normy

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dziękuję Ci serdecznie. Ma tylko uwagę, jedną książkę zaliczamy do jednej kategorii, więc nie mogę dwa razy wpisać Joe Alexa :)

        Usuń
      2. oj źle wpisałam link

        do zagmatwanych relacji i nie ma być Alex , a ten

        http://www.figlarneczytanie.blogspot.com/2013/05/a-jesli-ciernie-virginia-cleo-andrews.html

        dzięki za zwrócenie uwagi na mój błąd , bo byłam go kompletnie nieświadoma:)

        Usuń
    84. Może w końcu w maju uda mi się popełnić trójkę e-pik :)
      Pierwsza pozycja już jest:
      - powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych - http://makomt.blogspot.com/2013/05/xvii-wieczy-amsterdam-razem-z-corka.html

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Będzie mi bardzo miło :) dziękuję za pierwszy link i czekam z niecierpliwością na kolejne :)

        Usuń
      2. Książki przeczytane, ale jeszcze nie opisane. Jak tylko to zrobię to podrzucę linki. :)
        Jako książkę, której autor został nagrodzony wybrałam Andrzeja Pilipiuka (laureata nagrody literackiej im. Janusza A. Zajdla) "Weźmisz czarno kure...".
        Natomiast przy kryminale polskiego pisarza mój wybór padł na Joe Alexa "Śmierć mówi w moim imieniu".

        Usuń
    85. Dziękuję serdecznie za wszystkie linki, wszystko zapisane i uaktualnione :)

      OdpowiedzUsuń
    86. Obyczajowa z relacjami rodzinnymi :D
      http://slowaczytane.wordpress.com/2013/05/20/sklepik-z-niespodzianka-lidka-katarzyna-michalak/

      OdpowiedzUsuń
    87. Druga książka do kategorii
      książka która została nagrodzona/ której autor został nagrodzony
      http://pl.wikipedia.org/wiki/Stanis%C5%82aw_Lem

      Bajki robotów - Stanisław Lem

      http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2013/05/stanisaw-lem-bajki-robotow.html

      OdpowiedzUsuń
    88. Miecz przeznaczenia Andrzeja Sapkowskiego http://z-nosem-w-ksiazce.blogspot.com/2013/05/miecz-przeznaczenia-andrzej-sapkowski.html w ramach książki, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony

      Pozdrawiam ;)

      OdpowiedzUsuń
    89. 1. książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony
      2. powieść obyczajowa z wątkiem zagmatwanych relacji rodzinnych
      3. kryminał polskiego autora (mężczyzny)"W kajdankach namiętności " Piotr Kołodziejczak http://ksiazek-swiat.blogspot.com/2013/05/piotr-koodziejczak-w-kajdankach.html

      OdpowiedzUsuń
    90. "W piekle lepiej być nikim"-Maciej Maciejewski
      http://gosia72.blogspot.com/2013/05/w-piekle-lepiej-byc-nikim-maciej.html
      kryminał polskiego autora (mężczyzny)

      OdpowiedzUsuń
    91. Ja również nieśmiało chciałabym się przyłączyć do wyzwania. Wybrałam i przeczytałam dwie książki. Oto linki:

      http://poduszkowietz.wordpress.com/2013/05/23/wielki-gatsby-f-scott-fitzgerald/

      oraz

      http://poduszkowietz.wordpress.com/2013/05/13/domina-barbara-wood/

      Być może pierwsza książka nie do końca spełnia dopasowaną przeze mnie kategorię, ale imieniem Fitzgeralda zostało nazwanych wiele znamienitych instytucji, jak choćby teatr w jego rodzinnym stanie, a "Wielki Gatsby" rozszedł się w ogromnym nakładzie, oraz został kilkakrotnie filmowany.

      Trzeci link prześlę do końca miesiąca. Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    92. Kryminał polskiego autora - Marek Krajewski, "Głowa Minotaura"
      http://czytalenkaa.blogspot.com/2013/05/gowa-minotaura-czyli-popielski-i-mock.html

      Pozdrawiam ;)

      OdpowiedzUsuń
    93. To dorzucam drugą do relacji rodzinnych:
      http://slowaczytane.wordpress.com/2013/05/24/droga-do-rozan-bogna-ziembicka/

      Trzeciej nie nadrobię w tym miesiącu, ale może w przyszłym :)

      OdpowiedzUsuń
    94. Zgaszam do odnotowania:
      skomplikowane relacje rodzinne :
      - J. Polkowski "Ślady krwi"
      ( tu np. relacja ojciec - syn, rodzina na emigracji, rozwód, "wyrzeczenie" się ojca przez syna itp)
      kryminał polskiego autora -mężczyzny:
      -"Hotel Zaświat" P. Borkowski
      (zdążę przeczytać na pewno)
      Linki będą z poślizgiem pewnie (zwłaszcza ta druga opinia), ale postaram się.

      Uff, jaki krótki ten maj...

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Korekta: "Zgłaszam"
        ;-)
        Za zamieszanie przepraszam ;-)

        Usuń
    95. "Waleczna Wielkomiejska baśń"-Holly Black
      http://gosia72.blogspot.com/2013/05/waleczna-wielkomiejska-basn-holly-black.html
      książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony

      OdpowiedzUsuń
    96. Książka, której autor został nagrodzony:
      Harlan Coben "Najczarniejszy strach"
      http://czytanieprzykominku.blogspot.com/2013/05/najczarniejszy-strach.html

      kryminał polskiego autora:
      Marek Krajewski, Mariusz Czubaj "Róże cmentarne"
      link w przygotowaniu...

      OdpowiedzUsuń
    97. Nagrodzony autor - Jo Nesbo, Pancerne serce: http://wswiecieslow.blogspot.com/2013/05/pancerne-serce-jo-nesb.html

      W tym miesiącu znów 2/3 :)

      OdpowiedzUsuń
    98. książka, której autor został nagrodzony:
      http://soy-como-el-viento.blogspot.com/2013/05/demony-nasza-historie-opowiadaja-jerzy.html

      Jerzy Pilch "Wiele demonów"

      OdpowiedzUsuń
    99. Bardzo ciekawe wyzwanie i z chęcią się do niego przyłączę. Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
    100. Pogmatwane relacje rodzinne

      ,,Baśniarz” Antonia Michaelis

      http://book-and-cooking.blogspot.com/2013/05/basniarz-antonia-michaelis_25.html

      OdpowiedzUsuń
    101. Książka, która została nagrodzona/której autor został nagrodzony -
      "Posłaniec" Zusak Markus
      Książka w roku 2003 zdobyła nagrodę "Book of the Year Award" przyznawaną przez Children's Book Council w Australii.

      Kryminał polskiego autora
      "Platynowa jaszczurka" Kryspin I. J.

      OdpowiedzUsuń