Serie wydawnicze Sardegny. Lato z Kryminałem serii Polityka


posted by Sardegna on

19 comments

Po dość długiej przerwie (ostatni post z tej serii opublikowałam w kwietniu 2013 roku), postanowiłam wrócić do cyklu, w którym prezentuję posiadane na półkach kolekcje wydawnicze. Mam ich w swej biblioteczce całkiem sporo. O kilku z nich napisałam już wcześniej parę słów m.in. o Sadze o Ludziach Lodu, Królestwie Światła, Sadze o Czarnoksiężniku i Raiji, a także o kompletnej serii Literatura w spódnicy. Dzisiaj chciałam przedstawić kolejną kolekcję, choć może ma ona jakieś braki.

Seria Lato z Kryminałem, wydawana przez Politykę, miała swą premierę w czasie wakacji w 2006 roku. Wtedy to w kioskach ruchu pojawiły się tytuły znanych autorów w dość przystępnej cenie 15 zł. Seria była kontynuowana aż do roku 2012, w każdym okresie wakacyjnym, i w sumie przez sześć lat wydano w niej aż 44 książki.

Jako że lubię wszelkiego rodzaju serie, ucieszyłam się bardzo, kiedy dowiedziałam się, że w skład kolekcji wchodzą powieści np. Mannkella czy Marka Krajewskiego. Początkowo miałam chęć kupienia (za cenę okładkową) tylko tych tomów, na których mi naprawdę zależało, z czasem jednak zaczęłam obserwować, że te same tomy można kupić na targu staroci czy innych wyprzedażach, dosłownie za grosze. Tym sposobem, przez lata uzbierałam całkiem sporo tytułów, nawet tych, na których niespecjalnie mi wtedy zależało. Jak można się domyślać, kilku tomów ciągle mi brakuje, a niektórych części jeszcze nie przeczytałam.


Rok 2006 zapoczątkował serię granatową, w skład której wchodziły cztery tytuły:


"Morderca bez twarzy" Henning Mankell
"Total Cheops" Jean-Claude Izzo
"Ukradziony sen" Aleksandra Marinina
"Koniec świata w Breslau" Marek Krajewski

Jak widać, z tego kompletu kupiłam wszystkie cztery tomy (ta cześć kolekcji, jako jedyna jest kompletna)

Rok 2007 to kryminały w bordowych okładkach, również w liczbie czterech:

"Gra na cudzym boisku" Aleksandra Marinina
"O krok" HenningMankell
"Szurmo" Jean-Claude Izzo
"Festung Breslau" Marek Krajewski


Z tej kolekcji posiadam na własność trzy pierwsze tomy, gdyż powieść pana Marka Krajewskiego mam w innym wydaniu i nie chciałam go dublować.

Po dwóch udanych seriach, Polityka wydała w 2008 roku, trzecią w liczbie sześciu tomów w zielonych okładkach:

"Mężczyzna, który się uśmiechał" Henning Mankell
"Dżuma w Breslau" Marek Krajewski
"Hotel Paradise"  Martha Grimes
"Śmierć i trochę miłości" Aleksandra Marinina

"Solea" Jean-Claude Izzo
"Psy z Rygi" Henning Mankell  



Z tej serii mam pięć tomów. Podobnie, jak powyżej, zrezygnowałam z "Dżumy w Breslau", bo mam ją w innym wydaniu.

Rok 2009 przyniósł pięć kryminałów we fioletowych okładkach. Osobiście nie mam ani jednego tomu z tej serii i zastanawiam się właśnie, jak to się mogło stać. Dochodzę właśnie do wniosku, że był to czas, kiedy zupełnie odcięłam się od książek. Moje dziecko miało wtedy roczek i próbowałam właśnie ułożyć swoje życie w roli Mamy. W każdym razie muszę jakoś pouzupełniać te luki w mojej kolekcji:

"Biała lwica" - Henning Mankell
"Zabójca mimo woli" - Aleksandra Marinina
"Uwikłanie" - Zugmunt Miłoszewski 
"Aleja samobójców" - Marek Krajewski, Mariusz Czubaj
"Świadek mimo woli" - Gianrico Carofiglio 

Rok 2010 to sześć kryminałów w jasnoniebieskich okładkach: 

"Kolacja z zabójcą" - Aleksandra Marinina
"Fałszywy trop" - Henning Mankell
"Róże cmentarne" - Marek Krajewski, Mariusz Czubaj
"Pod Huncwotem" - Martha Grimes
"W bagnie" - Arnaldur Indriðason
"Przystanek Śmierć" - Tomasz Konatkowski

Z tej kolekcji mam trzy tomy:


W roku 2011 wydano aż siedem tomów w czerwonych okładkach , których posiadam dwa tytuły::

"Z zamkniętymi oczami" -  Carofiglio Gianrico
"Piąta kobieta" - Henning Mankell
"Pod Przechytrzonym Lisem" - Martha Grimes
"Wilcza wyspa" - Tomasz Konatkowski
"Grobowa cisza" - Arnaldur Indriðason
"Płotki giną pierwsze" - Aleksandra Marinina
"Morderstwo pod cenzurą" - Marcin Wroński


Rok 2012 przyniósł sześć kryminałów w okładkach żółtych, podobnie, jak rok 2013 (sześć w okładkach pomarańczowych). Niestety, tych tomów już nie posiadam. Zupełnie nie spotkałam się z tymi tytułami na wyprzedażach, co nie wyklucza oczywiście faktu, że ciągle się za nimi rozglądam.

"Niespokojny człowiek" - Henning Mankell
"Za wszystko trzeba płacić" - Aleksandra Marinina
"A na imię jej będzie Aniela" - Marcin Wroński
"Pod Zawianym Kaczorem" - Martha Grimes
"Pole krwi" - Denise Mina
"Jezioro" - Arnaldur Indriðason

"Złowroga pętla" - Aleksandra Marinina 
"Kino Venus" - Marcin Wroński
"Pod Anodynowym Naszyjnikiem" - Martha Grimes
"Zapora" - Henning Mankell
"Nie ma takiego miasta" - Tomasz Konatkowski
"Głos" - Arnaldur Indriðason

Zaznaczone tytuły przeczytałam (czasami w innych wydaniach). Podlinkowane prowadzą do wpisów, które znajdują się na blogu. Pozostałe przeczytałam wcześniej, zanim założyłam bloga.

Znacie serię Lato z Kryminałem? Kompletujecie? Czytaliście któreś z wymienionych tytułów? Pozdrawiam serdecznie, ja i mój towarzysz książkowy


Sardegna

19 komentarzy:

  1. Jedna z moich ulubionych serii. Kiedyś kupowałam jedynie tytuly interesujących mnie autorów, potem podobnie jak i Ty przy okazji dokupowalam reszte. Mam sporo brakow, ale i kilka ksiazek zdublowanych, bo sie troszke pogubilam w tym co mam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam identycznie :) Nigdy nie pamiętam co mam i z jakiego rok. Później, jak chcę dokupić, nie jestem pewna, co już posiadam. Obiecuję sobie zrobić spis i nosić go w torebce, ale jeszcze do tego nie doszłam

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Poluję na wyprzedażach i kupuję wszystkie tytuły, jak leci:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak robię, ale ostatnio jakoś u mnie brak tych okazyjnych cen. A i starych tomów nie widać...

      Usuń
  4. Nie czytałyśmy żadnej pozycji. Ale może kiedyś. :)
    Piękny ten Twój towarzysz :D

    Buziaczki! ♥
    Zapraszamy do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Gdybym się fascynowała kryminałami z pewnością bym tę serię sobie kompletowała, bo też mi się podoba to wydanie.
    Ale mam, mam jeden egzemplarz Maryniny z tego właśnie wydania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W serii jest wielu autorów, których lubię i kilku takich, których w sumie jeszcze nie znam. I to jest fajne, bo można przeczytać fajną powieść, przy okazji takiego kompletowania. Mariinę lubię, a Tobie podobała się powieść?

      Usuń
    2. Tak, podobała. To jest pierwszy tom serii o Nastazji....chyba tak ma bohaterka na imię.
      Gdybym miała więcej czasu może przeczytałabym wszystko z nią.

      Usuń
    3. A wiesz, że ja nie miałam pojęcia, że to jest cykl? Ot przeczytałam któryś tam tom z kolei, potem następny, zupełnie inny. Dlatego moja znajomość historii Anastazji Kamieńskiej jest podziurawiona, jak sito. Też muszę to kiedyś ogarnąć po kolei :0 tylko kiedy!

      Usuń
  6. Ja nie zbieram serii. Z reguły są u mnie ciężko dostępne, później się wkurzam, że mam braki;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tak zbieram na luzie. jak się coś trafia to dokupuję. Ale kiedyś miałam obsesję na skompletowaniu SoLL. Musiałam ją mieć na już! więc rozumiem Twoje nerwy, że seria niekompletna :)

      Usuń
  7. W 2013 roku chyba też wydawali tę serię bo mam na półce "A na imię jej będzie Aniela" Marcina Wrońskiego w pomarańczowej okładce z taką datą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To nawet nie wiedziałam! Myślałam, że seria kończy się na 2013 roku. Dzięki za informację :)

      Usuń
  8. Piękny kociak :) Ja z tej serii mam tylko sześć tomów wyszperanych po antykwariatach... i taki stan rzeczy mi odpowiada :)
    Pozdrawiam
    ksiazki-inna-rzeczywistosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za miłe słowa pod adresem Pieszczocha ;)

      Usuń
  9. Z tej serii nie mam nic. Ale wszystkie wymienione książki Mankella przeczytałam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jesteś zdecydowanie lepsza ode mnie! Mankella znam tylko "Nim nadejdzie mróz" oraz "O krok"

      Usuń