Trójka e-pik wrzesień 2019. Podsumowanie sierpnia


posted by Sardegna on

68 comments

Dzień dobry! Jak dobrze, że w tym roku 1 września wypada w niedzielę! Jeszcze przez jeden dzień mogę poudawać, że trwają wakacje i nie dopuszczać do siebie myśli, że w poniedziałek rozpocznie się nowy rok szkolny, przynosząc ogrom obowiązków i pracy. Nie wiem, jak Wy, ale ja zaczynam być przerażona upływającym czasem. Przecież ledwo co zaczynałam wakacje, dopiero co wróciłam z urlopu. Jak to możliwe w takim razie, że już zaczyna się wrzesień? 

W każdym razie, nadchodząca szkoła, czy nie szkoła, Trójkę poprowadzić trzeba. We wrześniu w wyzwaniu wzięło udział 28 osób z czego 16 osób zrealizowało całość, 3 osoby - 2/3 wyzwania, natomiast 9 uczestniczek ukończyło 1/3. Jako pierwsze w tym miesiącu zabawę ukończyły BożenaEs, nowa uczestniczka, Maria Aneta Juszczak oraz Maryla Lentowicz, kolejno 10, 15 i 18 sierpnia.

Bożena Es -"Tu mieszka miłość"
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) - Milan Kundera "Nieznośna lekkość bytu"
  • motywy słowiańskie  - Nino Haratischwili "Kotka i Generał"
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - Remigiusz Mróz "Listy zza grobu"
Maria Aneta Juszczak - nie prowadzi bloga
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) -Charlotte Link "Grzech aniołów"
  • motywy słowiańskie  -Katarzyna Berenika Miszczuk "Szeptucha"
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - Carlos Ruiz Zafon "Labirynt Duchów"
Maryla Lentowicz - nie prowadzi bloga
Tuż za podium ustawiły się:

oszka - nie prowadzi bloga
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) - Erich Maria Remarque "Trzej towarzysze"
  • motywy słowiańskie  - Milena Wójtowicz "Post Scriptum"
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - John Grisham "Wyspa Camino"
Els81 - nie prowadzi bloga
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) - "Lot 7A" Sebastian Fitzek
  • motywy słowiańskie  - "Noc Kupały" Katarzyna Berenika Miszczuk
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - "Camino Island" ("Wyspa Camino") John Grisham
Magdalena Rzska - nie prowadzi bloga
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) - "Saga lwowska" Peter Jacenka
  • motywy słowiańskie  -"Wiedźma", "Żertwa" Anna Sokalska
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - "Wianek z dmuchawców" Agnieszka Olszanowska
Kasia - Przekładaniec kulturalny
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) - "Życie jest gdzie indziej" - Milan Kundera
  • motywy słowiańskie  -  "Szaławiła" Marta Kisiel
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - Hanna Jaxo - Rożen "Kontestacja i banał: feminizm w kulturze współczesnej"
iwona w - nie prowadzi bloga
El - Inny czas
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) - "Pociągi pod specjalnym nadzorem" Bohumil Hrabal
  • motywy słowiańskie  - "Kuchnia Słowian" Hanna Lis, Paweł Lis - nie skończona
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - "Babunia" Frederique Deghelt
Anutek - Królowa Matka i Banda Czworga
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) - Kristina Sabaliauskaitė "Silva Rerum II"
  • motywy słowiańskie  - Marta Krajewska "Idź i czekaj mrozów" 
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - Joshua Hammer "Hardcorowi bibliotekarze z Timbuktu"
Olape - nie prowadzi bloga
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) - Karel Čapek "Rok ogrodnika", Dominik Dan "Czerwony kapitan", Gudrun Pausewang "Porwanie Doni Agaty", Wiera Panowa "Sierioża", Danuta Biczel-Zahnietawa "Ty to Ty", Aleksandra Ruda "Sztylet ślubny"
  • motywy słowiańskie  - Maria Janion "Niesamowita Słowiańszczyzna", Milena Wójtowicz "Vice Versa"
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - Umberto Eco "O bibliotece", Jorge Luis Borges "Biblioteka Babel"
Natanna -Moje zaczytanie
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) - "Lika" Iwan Bunin
  • motywy słowiańskie  - "Gród nad jeziorem" Zofia Kossak
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - "O bibliotece" Umberto Eco
Aine - Czytanie przy kominku
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) - Nele Neuhaus "Nielubiana"
  • motywy słowiańskie  - Marta Kisiel "Toń"
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - Małgorzata J. Kursa "Wiedźmy na wakacjach"
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) - "Auteczko" - Bohumil Hrabal
  • motywy słowiańskie  - "Dobrawa pisze CV" Janina Lesiak
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - "Zbawcy książek" - Agnieszka Stelmaszczyk, "Ostatni czytelnik "- David Toscana
Mięta - Zapiski poplątane
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) -"Pachnidło"-Patrick Süskind 
  •  motywy słowiańskie  - "U Złotego Źródła"-baśnie polskie wybór Stefania Wortman
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - "Cień wiatru"-Carlos Ruiz Zafón
matka wkurzająca - Nie wieje nam nudą
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) -Trixi von Bulow "Niech się w końcu coś zdarzy"
  • motywy słowiańskie  - Dorota Majkowska-Szajer "bolek i Lolek na szlaku polskich kultur"
  • książka o książce/bibliotece/księgarni -Angeles Donate "Prosty gest"
2/3 wyzwania zrealizowały:

 Agnieszka Kaflińska - nie prowadzi bloga
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) ----
  • motywy słowiańskie  - „Czarnobylska modlitwa” Swietłana Aleksijewicz
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - "Ludzie księgi" Geraldine Brooks
Agnesto - Agnestariusz
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) -"Gracz" Fiodor Dostojewski
  • motywy słowiańskie  ---
  • książka o książce/bibliotece/księgarni -"Pamiętnik księgarza" S. Bythell
1/3 zadania wypełniły:

Ewelina Kaczmarek - nie prowadzi bloga
  • motywy słowiańskie  - "Szeptucha" Katarzyna Berenika Miszczuk
Agnieszka Najman - nie prowadzi bloga
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) -  "Drugie dziecko" Charlotte Link
Karolina Sosnowska - Tanayah czyta
  • książka o książce/bibliotece/księgarni - Maja Wolny "Księgobójca"
Magda - Maniaczytania
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) -  - "Wycieczka na tamten świat" Anna i Siergiej Litwinowie
Dorota Józefiak -Kulturalna mysz
  • motywy słowiańskie  - Marta Kisiel "Oczy uroczne", "Małe Licho i tajemnica Niebożątka"
Jenny - Jenny Dawid
  • motywy słowiańskie  - Katarzyna Berenika Miszczuk "Jaga"
monweg - Zwyczajnie i szaro?
BlankaKulturazja
  • po sąsiedzku (literatura napisana w oryginale w języku sąsiadów Polski) - "Podróżny" Ulrich Alexander Boschwitz
 Agnieszka - Dowolnik
Na moje wyzwanie złożyły się:
Zapraszam do wrześniowej Trójki e-pik:

Cel:

Celem wyzwania będzie zapoznanie się z nieznanymi lub omijanymi przez nas szerokim łukiem, gatunkami powieści.

Zasady:

*  wyzwanie trwa miesiąc kalendarzowy
*  w zabawie wziąć udział może każdy bloger oraz każda osoba nie posiadająca bloga, która ma ochotę przyłączyć się do zabawy. Przyłączyć się można w dowolnym momencie
*  wyzwanie będzie polegało na przeczytaniu trzech książek z trzech wybranych gatunków.
dwa z tych gatunków zostaną zaproponowane przeze mnie, wybór trzeciego będzie zależał od Was
*  w pierwszym tygodniu miesiąca umieszczę post, pod którym będziecie mogli zaproponować dowolne gatunki czy kategorie lektur. O wyborze zadecyduje ankieta.
*  wybór książki, kwalifikującej się do podanego gatunku, jest zupełnie dowolny i zależeć będzie tylko od Was
* osoby posiadające bloga, po napisaniu opinii, na temat wybranej książki, proszone są o wpisanie informacji, że książka została przeczytana w ramach wyzwania "Trójka e-pik" i podanie linka do TEGO posta.
*  w podsumowaniu, które nastąpi pod koniec miesiąca wystarczy, aby osoby które wzięły udział w wyzwaniu, w komentarzach pod postem tematycznym, podały trzy linki do swoich opinii.
* miło będzie, jeśli podlinkujecie poniższy plakat moim blogiem, jako organizatorem wyzwania

***

Moje propozycje na wrzesień 2019 to:

o emocjach w tytule
dziennik/pamiętnik
 książka, której tytułem jest tylko jedno słowo  (bez podtytułu)


I co powicie o kategoriach wrześniowych? Pierwsza to książka z emocjami w tytule i tutaj trochę utrudniam, bo warunkiem jest tytuł, a nie treść. Dziennik lub pamiętnik - ten motyw podpowiedział mi stos stojący przy łóżku, natomiast trzecia opcja jest Waszym wyborem. I fajnie, bo to był chyba też mój kandydat. Dla przypomnienia, TUTAJ znajduje się nasza Trójkowa grupa na FB, do które można się w każdej chwili przyłączyć. Proszę o podmienienie banera na aktualny, zachęcam do zgłaszania się, nie trzeba mieć bloga, nie trzeba pisać notek na temat przeczytanych książek. Tutaj liczy się tylko dobra zabawa i czytanie zaległych na półkach, książek. Miłej zabawy!

Sardegna

68 komentarzy:

  1. 1 września 2019 - niedziela. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ło matko! Nie wiem, co miałam na myśli...

      Usuń
    2. Chciałaś odsunąć poniedziałek :D

      Usuń
    3. Chciałam oszukać przeznaczenie...

      Usuń
  2. Kategorie są ok.Chyba wystarczy mi własna biblioteka...tylko te emocje w tytule. Może jednak nie będzie problemu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, ze kolejny raz znajdziesz coś na półce pasującego do Trójki!

      Usuń
    2. I finisz zgodny z planem :

      o emocjach w tytule - "Szczęśliwi z Wyspy Rozpaczy" - Herve Bazin

      dziennik/pamiętnik -"Moje nienapisane wspomnienia" Katia Mann

      książka, której tytułem jest tylko jedno słowo (bez podtytułu) - "Ptaszyna" - Linda Holeman

      Usuń
  3. Upały i niechęć do powrotu do pracy (wcale się nie dziwię), trochę namieszały w poście.
    Niestety, pozostał tylko jeden dzień wolnego, bo 1 września jest niedzielą.
    U mnie proszę o poprawkę i wykreślenie słowa "nie" prowadzi bloga.

    A co do kategorii - każda ciekawa, ale ta z emocjami szczególnie. Chyba przyda się przypomnienie definicji emocji i słów je określających. Podoba mi się.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ło matko! Przepraszam! Nie wiem, co się tu porobiło!

      Usuń
  4. To ja też tytułem sprostowania - moja książka była w kategorii 'po sąsiedzku', a nie 'motywy słowiańskie' :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam Was bardzo, to chyba przez te upały!

      Usuń
  5. Gratuluję wszystkim wyników a Tobie jako organizatorce życzę jeszcze większej popularności wyzwania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te miłe słowa :) mam nadzieję, że nowych uczestników będzie przybywać :)

      Usuń
  6. Gratuluję wyników i powodzenia w dalszym wyzwaniu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Może zechcesz się do nas przyłączyć?

      Usuń
  7. U mnie też upały napsociły: Gudrun powinna być Pausewang, natomiast Sztylet Ślubny.
    Rozpoczęłam lekturę Ślepego Szczęścia Joanny Chmielewskiej więc emocje w tytule już mam! Reszta też będzie bez kłopotów.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratulacje!

    Wrześniowe kategorie też są ciekawe, więc zaczynamy kolejny "bieg z lekturkami" ;)
    Pozdrawiam
    Iwona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie :) życzę miłego maratonu, albo sprintu, jak wolisz :)

      Usuń
    2. Chyba przebieżka, we wrześniu trudno o dłuższe dystanse ;)

      Póki co 2 pierwsze kategorie. Została mi trzecia :)

      o emocjach w tytule

      „Klub Radości i Szczęścia” - Amy Tan
      http://lubimyczytac.pl/ksiazka/65698/klub-radosci-i-szczescia/opinia/53710423

      dziennik/pamiętnik

      „Dziennik” – Sándor Marai
      http://lubimyczytac.pl/ksiazka/201204/dziennik/opinia/53710707

      Pozdrawiam
      Iwona

      Usuń
    3. Mam całą wrześniową trójkę. Do wcześniej zgłoszonyh kategorii dołącza dzisiaj:

      książka, której tytułem jest tylko jedno słowo (bez podtytułu)
      „Kleopatra” – Wolfgang Schuller
      http://lubimyczytac.pl/ksiazka/58484/kleopatra/opinia/53738463

      Pozdrawiam
      Iwona

      Usuń
    4. W kategorii: jedno słowo w tytule
      dorzucam:

      „Malta” – Katarzyna Rodacka
      http://lubimyczytac.pl/ksiazka/250102/malta/opinia/53767990
      s.176

      Pozdrawiam
      Iwona

      Usuń
    5. Dziękuję, wszystko zanotowane :)

      Usuń
    6. I na koniec w kategorii: książka, której tytułem jest tylko jedno słowo (bez podtytułu)
      „Joy” – Hermia Stone
      http://lubimyczytac.pl/ksiazka/4877074/joy/opinia/53986648
      s.360

      Pozdrawiam i czekam na październikowe kategorie
      Iwona

      Usuń
  9. Jestem gotowa z trójką wrześniową:))
    https://bozenaskowo.blogspot.com/2019/09/trojka-e-pik-wrzesien.html#comment-form
    1/Janine Boissard "Miłość Beatrice"
    2/Joanne Limburg "Moje życie w kręgu obsesji-pamiętnik"
    3/Katarzyna Michalak "Marzycielka"

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgłaszam pierwszą przeczytaną w ramach wrześniowej trójki:
    - emocje w tytule - "Narodziny gniewu" (Zemsta i przebaczenie tom 1) Joanna Jax
    :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja znowu spóźniona, mam nadzieję jesienią nadgonić.
    Uzupełniam sierpień:
    1."Pachnidło"-Patrick Süskind (orginał w języku niemieckim)
    2."U Złotego Żródła"-baśnie polskie wybór Stefania Wortman
    3."Cień wiatru"-Carlos Ruiz Zafón
    https://papillon-motylkowo.blogspot.com/2019/09/251-ksiazki-w-sierpniu.html

    w tym samym poście dodam uzupełnienie do lutego i będę już na bieżąco.

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgłaszam pierwszy tytuł w tym miesiącu: książka, której tytułem jest tylko jedno słowo (bez podtytułu) - Katarzyna Puzyńska "Łaskun".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O emocjach w tytule - Jonas Gardell "Nigdy nie ocieraj łez bez rękawiczek. Miłość".

      Usuń
    2. I mam komplet: dziennik/pamiętnik - Samir "Zapiski z Rakki. Ucieczka z Państwa Islamskiego".

      Usuń
    3. Brawo! Dziękuję za komplet :)

      Usuń
    4. Udało się jeszcze jedną książkę skończyć 🙂 Jedno słowo - Carl Frode Tiller "Początek".

      Usuń
  13. Mam komplet :)
    o emocjach w tytule - "Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak" Jwcek Hugo-Bader
    dziennik/pamiętnik - "I na co ci te góry" Anna Lichota
    książka, której tytułem jest tylko jedno słowo (bez podtytułu) - "Latarnik" Camilla Lackberg

    OdpowiedzUsuń
  14. Cześć. Ja zgłaszam książki do wyzwania z lutego:
    1.regionalne klimaty-"Opowieści z Gór Świetokrzyskich"-Jerzy fijałkowski
    2.walentynkowe motywy-"Amore,amore!Miłość po Włosku"-Maria Carmen Morese
    3,zimowy tytuł-"Zimowe zjawy"-Kate Mosse
    https://papillon-motylkowo.blogspot.com/2019/09/253-i-znowu-ksiazki.html
    Już nie mam zaległości z poprzednich miesiecy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie nadrabianie zaległości lubię! Dziękuję :D

      Usuń
  15. Mam trójkę:
    o emocjach w tytule: "Nadzieja w mroku" Rebecca Solnit
    dziennik/pamiętnik: "Dziennik roku chrystusowego" Jacek Dehnel
    książka, której tytułem jest tylko jedno słowo (bez podtytułu): "Pandemia" Robin Cook

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja trójka:

    dziennik: "Dziennik Anne Frank. Powieść graficzna" Ari Folman , David Polonsky (doślę link do recki); "Dziennik czasu okupacji" - Raja Shehadeh

    jedno słowo: "Gracz" Fiodor Dostojewski (doślę link do recki); "Powolność" Milan Kundera (hah, Kundera w każdym miesiącu do czegoś będzie pasować :D)

    emocje w tytule: "Wzburzenie" Philip Roth

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, nawet udało Ci się coś pasującego znaleźć do emocji :)

      Usuń
    2. Recenzja do Anny Frank: https://www.granice.pl/recenzja/dziennik-anne-frank-powiesc-graficzna/31611
      Recenzja Gracz - Dostojewski:
      https://www.granice.pl/recenzja/gracz/31657

      A ponadto doszedł trzeci dziennik "Pozdrowienia z Serbii. Dziennik komiksowy z czasów konfliktu w Serbii" - Aleksander Zograf

      I jednowyrazowy tytuł (w trakcie, ale skończę w tym miesiącu): "Farma" Joanne Ramos

      Usuń
  17. Wrześniowa Trójka przeczytana, ale tytuły podam dopiero w czwartek jak już będę w zasięgu komputera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednodniowym poślizgiem podaję przeczytane tytuły:

      * o emocjach w tytule - "Kosztowna miłość" Ramona Fransson
      * dziennik/pamiętnik - "The Diary of a Bookseller" ("Pamiętnik księgarza") Shaun Bythell
      * książka, której tytułem jest tylko jedno słowo (bez podtytułu) - "Łaska" Anna Kańtoch

      Usuń
  18. Przepraszam, znowu tak późno, ale cały czas liczyłam, że uda mi się cokolwiek napisać.

    Moja wrześniowa trójka ponownie w formie zbiorczej, ale mam nadzieję napisać później chociaż krótkie opinie o przeczytanych książkach (w edycji posta, dlatego podaję link):
    https://blogowaodskocznia.blogspot.com/2019/09/trojka-e-pik-wrzesien-2019.html

    - o emocjach: Konrad Frejdlich, Wojciech Fiwek "Jeśli serce masz bijące"

    - dziennik/pamiętnik: Józef Ignacy Kraszewski "Dziennik Serafiny"

    - książka, której tytułem jest tylko jedno słowo (bez podtytułu): Marta Kisiel "Dożywocie"

    Bardzo jestem ciekawa październikowych propozycji.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Jak podobało Ci się "Dożywocie"?

      Usuń
    2. Bardzo! Jestem zachwycona przede wszystkim tą zabawą językową, a całe towarzystwo Lichotki fantastyczne :)

      Usuń
    3. To teraz koniecznie musisz przeczytać "Siłę niższą", a potem "Oczy uroczne" :)

      Usuń
  19. Moja wrześniowa trójka:
    - o emocjach Joanna Chmielewska "Ślepe szczęście"
    - dziennik/pamiętnik Edmund i Juliusz de Goncourt "Dziennik"
    - jedno słowo W tytule Alain Robbe-Grillet "Żaluzja"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za kolejny udział :) wszystko zapisane

      Usuń
  20. U mnie wrzesień to dramat czytelniczy - tylko 2 książki przeczytane, może w październiku będzie lepiej.
    dziennik/pamiętnik Małgorzata Gutowska-Adamczyk "Mariola, moje krople!"
    książka, której tytułem jest tylko jedno słowo (bez podtytułu) Jakub Małecki "Rdza"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Emocje nadrobię, książki mam. :)

      Usuń
    2. 2/3 to też świetny wynik, zwłaszcza we wrześniu, także wiesz... ;) a nadrobić możesz zawsze

      Usuń
  21. Jedną kategorię udało mi się zaliczyć 😉
    książka, której tytułem jest tylko jedno słowo (bez podtytułu) "Jaga" Katarzyna Berenika Miszczuk
    Ewentualnie, ale nie wiem czy mi zaliczysz ;), o emocjach w tytule (cały tytuł jest emocjonalny, a nie pojedyncze słowa) "Jeszcze się kiedyś spotkamy" Magdalena Witkiewicz

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło, że pamiętasz o wyzwaniu :) "Jagę" oczywiście wpisałam, ale Witkiewicz nie mogę zaliczyć do emocji, bo jednak ten tytuł nie jest jednoznaczny, a tak się umówiliśmy. Ale proponuję, żeby wpisać do nadrobionej zaległości - list do Ciebie - co Ty na to?

      Usuń
    2. Oczywiście, że pamiętam. Tylko nigdy nie wiem czy podołam ;-) Super rozwiązanie zaliczyć zaległą kategorię. :-) Zawsze na plus. :-D

      Usuń
  22. Jak zwykle w ostatniej chwili, ale lepiej późno niż wcale.
    dziennik/pamiętnik: Jan Michael "Pamiętnik Amazonki"
    emocje: Francesc Miralles "Miłość przez małe m"
    jedno słowo:Jerry B. Jenkins "Pergaminy"
    Paulina Świst "Karuzela"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze z zeszłego miesiąca, bo przeczytać przeczytałam, tylko nie umiałam się zebrać, żeby cię o tym powiadomić ;)
      po sąsiedzku: Trixi von Bulow "Niech się w końcu coś zdarzy"
      książka o bibliotece: Angeles Donate "Prosty gest"
      słowiańskie motywy: tu miałam olbrzymi problem, ale może zaliczysz: Dorota Majkowska-Szajer "bolek i Lolek na szlaku polskich kultur"

      Usuń
    2. Dziękuję, zapisane :)

      Usuń
  23. U mnie tylko 2 w tym miesiącu:
    Emocje: Barbara Demick, Światu nie mamy czego zazdrościć. Zwyczajne losy mieszkańców Korei Północnej
    Jedno słowo: Madeline Miller, Kirke

    OdpowiedzUsuń
  24. Z września:
    emocje- "Festiwal radości" - Mary i Carol Higgins Clark
    dziennik,pamiętnik-"Fikołki na trzepaku"-Małgorzata Kalicińska
    jedno słowo-"Grota" Teresa Medeiros
    https://papillon-motylkowo.blogspot.com/2019/10/256-z-biblioteki.html

    OdpowiedzUsuń