Trójka e-pik maj 2023. Podsumowanie kwietnia.


posted by Sardegna on

3 comments

Dzień dobry! Mam nadzieję, że mile spędzacie pierwszy dzień maja, szykując się na dalszą część długiego weekendu. Majówka, nie majówka, Trójka działa normalnie, zapraszam więc do podsumowania kwietnia i zaplanowania czytelniczego maja. Przypominam też, że ciągle działa JOKER, czyli opcja przeczytania dowolnej książki powyżej 500 stron w ramach "nielubianej" kategorii.

W kwietniu w zabawie wzięło udział 22  uczestniczek, z czego 14 wykonało całe zadanie, 5 osób zrobiło 2/3 zadania, a 3 zrealizowały 1/3. W tym miesiącu na podium ulokowały się Monotema, Maryla, Anna Sych, które ukończyły wyzwanie kolejno 12, 13 i 16 kwietnia. Bardzo Wam gratuluję Dziewczyny!

  • jestem u siebie - "Wieczny początek. Warmia i Mazury" Beata Szad
  • wojna i pokój - Nieczułość - Martyna Bunda, "Wojna światów" Herbert George Wells
  • zielono mi! - "Pozwól rzece płynąć" Michał Cichy, "Ziele na kraterze" Melchior Wańkowicz
Maryla - nie prowadzi bloga
  • jestem u siebie - Agata Romaniuk "Proste równoległe"
  • wojna i pokój - Magdalena Grzebałkowska "1945: Wojna i pokój".
  • zielono mi! - "Hello World: Jak być człowiekiem w epoce maszyn" Hannah Fry
Anna Sych  - nie prowadzi bloga
  • jestem u siebie - Wojciech Hrehorowicz "Dziesięć"
  • wojna i pokój - Justyna Kopińska "Współczesna wojna"
  • zielono mi! - Marta Kisiel "Dożywocie"
Tuż za podium ustawiły się:

Katarzyna Magdalena Marczewska  - nie prowadzi bloga
  • jestem u siebie - Katarzyna Kielecka ”Gra w zielone”
  • wojna i pokój - H.G. Wells "Wojna światów"
  • zielono mi! - Katarzyna Gacek, Agnieszka Szczepańska „Zielony trabant”
Marjory  - nie prowadzi bloga
  • jestem u siebie - "Obca kobieta" Magdalena Majcher
  • wojna i pokój - "Córka generała" Magdalena Witkiewicz
  • zielono mi! - "Zielony byfyj" Sabina Waszut
Jenny Jenny Dawid
  • jestem u siebie - "Gdański depozyt" Piotr Schmandt
  • wojna i pokój - "Drużyna Pierścienia" J.R.R. Tolkien
  • zielono mi! - "Morderca znad Green River" Ann Rule
Natanna Moje zaczytanie
  • jestem u siebie - "Lekcja miłości" Marek Harny
  • wojna i pokój - "Gołębiarki" Alice Hoffman
  • zielono mi! - Arsen Lupin "Dziewczyna o zielonych oczach", "Cymanowski chłód" M. Witkiewicz i S. Warda
Karolina Sosnowska Tanayah czyta
  • jestem u siebie -  "Miuosh. Wszystkie ulice bogów" Miłosz Borycki w rozmowie z Arkadiuszem Gruszczyńskim
  • wojna i pokój - A. Doerr "Światło, którego nie widać"
  • zielono mi! - "Pawilon małych ssaków" P. Pufelski 
Iwona  - nie prowadzi bloga
Natasza Ch nie prowadzi bloga
  • jestem u siebie - Monika Bisek - Grąz - "Przystanek"
  • wojna i pokój - Kimberly Brubaker Bradley - "Wojna, która ocaliła mi życie"
  • zielono mi! - Sigrid Nunez - "Przyjaciel"
Małgorzata D - nie prowadzi bloga
  • jestem u siebie - Magdalena Majcher "Doktórka od familoków"
  • wojna i pokój - Agata Przybyłek "Gdybym cię nie spotkała"
  • zielono mi! - Anna Niemczynow " Jeszcze w zielone gramy"
  • jestem u siebie - Magda Skubisz "Chałturnik"
  • wojna i pokój - Marcin Mortka "Pas Ilmarinena"
  • zielono mi! - Anna Kańtoch "Miasto w zieleni i błękicie"
Ewelina Kaczmarek  - nie prowadzi bloga
  • jestem u siebie - "Wilkołak" Wojciech Chmielarz
  • wojna i pokój - "The Boy Who Followed His Father into Auschwitz: A True Story of Family and Survival." Jeremy Dronfield
  • zielono mi! - "Dług honorowy" Wojciech Chmielarz
El Inny czas
  • jestem u siebie - "Złoty dukat" Grażyna Bąkiewicz
  • wojna i pokój - "W powojennej Polsce. 1945-1948" Maja i Jan Łozińscy
  • zielono mi! - "Zielono mi" - "Bywalec zieleni. Bolesław Leśmian
2/3 zadania wykonały:

Dobromiła edobromila
  • jestem u siebie - "Aleję Włókniarek" Marta Madejska
  • wojna i pokój -  R.F.Kuang "Babel"
  • zielono mi! ---
Blanka - Kulturazja
  • jestem u siebie -"Śmierć z ogłoszenia" Grzegorza Kalinowskiego
  • wojna i pokój - "Łączniczka" Magdy Knedler
  • zielono mi! ---
1/3 wyzwania zrealizowały:

Agnes - Dowolnik
  • jestem u siebie - "Pewnego razu w Piekarach" antologia opowiadań
Katarzyna Abramova  - Kącik z książką
  • zielono mi! - Ryan Green - "Zabić wszystkich"
Magda  - Maniaczytania
  • wojna i pokój - "Ulica tysiąca kwiatów" Gail Tsukiyama
brzydula 13 -  Zahaftowana książkoholiczka    
  • zielono mi! - "Ofiara spełniona" Anna Klejzerowicz
Na moje wyzwanie złożyły się
  • jestem u siebie - "Rolady i romanse" Małgorzata Starosta
  • wojna i pokój ---
  • zielono mi! - "Dwa groby" Douglas Preston, Lincoln Child
Zapraszam do majowej Trójki e-pik
 
Cel:

Celem wyzwania będzie zapoznanie się z nieznanymi lub omijanymi przez nas szerokim łukiem, gatunkami powieści.

Zasady:

*  wyzwanie trwa miesiąc kalendarzowy
*  w zabawie wziąć udział może każdy bloger oraz każda osoba nie posiadająca bloga, która ma ochotę przyłączyć się do zabawy. Przyłączyć się można w dowolnym momencie
*  wyzwanie będzie polegało na przeczytaniu trzech książek z trzech wybranych gatunków.
*  jeden z tych gatunków zostanie zaproponowany przeze mnie, wybór drugiego i trzeciego będzie zależał od Was
*  w trzecim tygodniu miesiąca umieszczę post, pod którym będziecie mogli zaproponować dowolne gatunki czy kategorie lektur. O wyborze zadecyduje ankieta.
*  wybór książki, kwalifikującej się do podanego gatunku, jest zupełnie dowolny i zależeć będzie tylko od Was
* osoby posiadające bloga, po napisaniu opinii, na temat wybranej książki, proszone są o wpisanie informacji, że książka została przeczytana w ramach wyzwania "Trójka e-pik" i podanie linka do TEGO posta.
*  w podsumowaniu, które nastąpi pod koniec miesiąca wystarczy, aby osoby które wzięły udział w wyzwaniu, w komentarzach pod postem tematycznym, podały trzy linki do swoich opinii.
* miło będzie, jeśli podlinkujecie poniższy plakat moim blogiem, jako organizatora wyzwania 
 
***

Śmiech to zdrowie
Podróże małe i duże
Która to epoka?

Opcja pierwsza z banku pomysłów to Śmiech to zdrowie. Tutaj czytamy nie tylko powieści humorystyczne, czy komedie kryminalne, ale wszystko to, co nas śmieszy, lub napisane jest z przymrużeniem oka.

Kategoria druga, z listy "stare, ale jare", wygenerowana przez niezastąpioną Dobromiłę, to Podróże małe i duże. Tutaj czytamy książki o podróżach (mogą, ale nie muszą to być książki podróżnicze), a także te ze słowami: "podróż", "mała", "duża", w różnych odmianach, w tytule.

Trzecia opcja Która to epoka? W tej kategorii czytamy książki, których akcja rozgrywa się w jednej z epok literackich, ale jest to istotne dla fabuły. Nie muszą to być jednak tylko książki historyczne. Może być fantastyka, kryminał, albo jakaś pozycja popularnonaukowa. Może to też być to książka ze słowem "Antyk, Średniowiecze, Renesans, Barok, Odrodzenie, Romantyzm, Pozytywizm, Młoda Polska, Dwudziestolecie Międzywojenne, Literatura Współczesna" w tytule.

Tradycyjnie, TUTAJ znajduje się nasza Trójkowa grupa na FB, do której można w każdej chwili dołączyć. Do czego zachęcam. Proszę o podmienienie banera na aktualny i zapraszania znajomych do zabawy. Nie trzeba mieć bloga, nie trzeba pisać notek na temat przeczytanych książek, wystarczy czytać, podzielić się opiniami i dobrze bawić! 

Sardegna

3 komentarze:

  1. Śmiech to zdrowie - Kot Nieteraz "Typowy kot, czyli jak wytrzymać z ludźmi"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podróże małe i duże: czy zaliczysz mi "Niezbity dowód" M. Rogala? Śledztwo prowadzi detektywkę do Bazylei, która przy okazji ją zwiedza i dość szczegółowo są opisane różne zabytki

      Usuń
    2. W sumie mam też coś do trzeciej kategorii "Która to epoka?": M. Niemi "Ugotować niedźwiedzia" (akcja dzieje się w roku 1852 i jest to istotne dla fabuły, bo np. wspomina się tam o nowym wynalazku jakim jest dagerotyp oraz o pewnych niezatwierdzonych jeszcze metodach śledczych, np. pobieraniu odcisków palców).

      Usuń