Trójka e-pik - grudzień 2023. Podsumowanie listopada.


posted by Sardegna on

3 comments

Witam Was w pierwszym dniu grudnia, miesiąca, na który czekam z utęsknieniem. Przygotowania do świąt to jeden z moich ulubionych momentów w roku. Także zostawiam Was z grudniową Trójką i mam nadzieję, że wyszukiwanie lektur do wyzwania umili Wam świąteczne oczekiwanie. 

W grudniu w wyzwaniu wzięło udział 23 uczestników, z czego 11 wykonało całe zadanie, 7 osobom udało się zrobić 2/3 zadania, a 5 zrealizowało 1/3. W tym miesiącu na podium ulokowały się Jenny, Marjory, oraz ex aequo Marysia Jędrasik, Urszula Zimoląg i Anna Sych, które ukończyły wyzwanie kolejno 7, 20 i 24 listopada. Gratulacje Dziewczyny! 

Na szczególne wyróżnienie zasługuje Natasza, której każda z przeczytanych książek spełnia co najmniej dwie kategorie. Imponujące!

Jenny Jenny Dawid 
  • Literatura jest kobietą - "Imperium Lewandowska" Monika Sobień-Górska
  • Katarzyna Kaśka Kasia - "Bali Tinder. Wolność i relacje" Kasia Pieluszka
  • Pamiętaj o mnie - "Bali Tinder. Wolność i relacje" Kasia Pieluszka
Marjory - nie prowadzi bloga 
  • Literatura jest kobietą - "Kim Jiyoung: Urodzona w 1982" Cho Nam-joo
  • Katarzyna Kaśka Kasia - "Szkoła szycia panny Scarlet" Kathy Cano-Murillo
  • Pamiętaj o mnie - "Tajemnice zamku" Lucinda Riley
Marysia Jędrasiak - nie prowadzi bloga 
  • Literatura jest kobietą - "Ostatni niedźwiedź" - Hannah Gold
  • Katarzyna Kaśka Kasia - "Przygoda w Greenglass House" - Kate Milford
  • Pamiętaj o mnie - "Fatalna czarownica" - Jill Murphy 
Urszula Zimoląg - nie prowadzi bloga 
  • Literatura jest kobietą - „Maria Curie” Ewa Curie
  • Katarzyna Kaśka Kasia - „Katarzyna Wielka” Ewa Stachniak
  • Pamiętaj o mnie -  „Kto z was chciałby rozweselić pechowego nosorożca?” Leszek Kołakowski
Anna Sych - nie prowadzi bloga
  • Literatura jest kobietą - Madeline Miller "Kirke"
  • Katarzyna Kaśka Kasia - Katarzyna Bonda "Na uwięzi"
  • Pamiętaj o mnie -  Hilary Mantel " W komnatach Wolf Hall"
Tuż za podium ustawiły się:

Natasza Ch - nie prowadzi bloga
  • Literatura jest kobietą - Gabriela Zapolska "Kaśka Kariatyda", Katarzyna Puzyńska - "Motylek"
  • Katarzyna Kaśka Kasia - Juliette Benzoni - "Katarzyna"
  • Pamiętaj o mnie - Agatha Christie - "Zagadka Błękitnego Ekspresu"
Katarzyna Magdalena Marczewska - nie prowadzi bloga
  • Literatura jest kobietą - Britney Spears "Kobieta, którą jestem"
  • Katarzyna Kaśka Kasia - Kate Morton "Tajemnica domu Turnerów"
  • Pamiętaj o mnie - M.C. Beaton „Hamish Macbeth i śmierć żony idealnej”
Agnesto  Agnestariusz
  • Literatura jest kobietą - "Chłopki"J. Kuciel-Frydryszak
  • Katarzyna Kaśka Kasia - "Pan Stópka i nie taki zwykły kot", "Pan Stópka i papuga ze Szmaragdowej Wyspy" Katarzyna Zychla 
  • Pamiętaj o mnie - "Żółte światło" Jerzy Pilch
Natanna Moje zaczytanie
  • Literatura jest kobietą - "I boję się snów" Wanda Półtawska
  • Katarzyna Kaśka Kasia - Katarzyna Enerlich "Prowincja pełna marzeń"
  • Pamiętaj o mnie - "Droga" Cormac McCarthy
Agnes Dowolnik
  • Literatura jest kobietą - "Echidna" Agnieszka Szmatoła
  • Katarzyna Kaśka Kasia - "Niełatwo mnie zabić. Opowieść o Joannie Chmielewskiej" Katarzyna Droga
  • Pamiętaj o mnie - "O dziewczynce, która chciała ocalić książki" Klaus Hagerup, Lisa Aisato
Iwona - nie prowadzi bloga
  • Literatura jest kobietą - Heisey M "Całkiem nieźle, dzięki". Hopkins Ch. "Jak nie zabiłam męża, czyli babski punkt widzenia", Hopkins M. "Pewnego razu w Paryżu"
  • Katarzyna Kaśka Kasia - Miszczuk K.B. "Drapieżna gra", Moore Kate "Kolej na Felix"
  • Pamiętaj o mnie - Miklaszewska M. "Spotkałam kiedyś prawdziwego hipstera"
2/3 wyzwania zrealizowały:

Mięta  Zapiski poplątane
  • Literatura jest kobietą - Alexandra Harvey-"Córka Medium"
  • Katarzyna Kaśka Kasia - Katarzyna Berenika Miszczuk -"Jaga"
  • Pamiętaj o mnie --- 
  • Literatura jest kobietą - Agnieszka Szmatoła "Echidna"
  • Katarzyna Kaśka Kasia - Katarzyna Wierzbicka "Z magią jej do twarzy"
  • Pamiętaj o mnie --- 

Karolina Sosnowska -  Tanayah czyta

  • Literatura jest kobietą - "Miniaturzystka" Jessie Burton
  • Katarzyna Kaśka Kasia -  Katarzyna Puzyńska "Martwiec"
  • Pamiętaj o mnie --- 
Blanka - Kulturazja
  • Literatura jest kobietą - „Drobny szczegół” Adanii Shibli.
  • Katarzyna Kaśka Kasia --- 
  • Pamiętaj o mnie -  „Kitsune.13 opowieści o lisach” antologia
Dobromiła - edobromila
  • Literatura jest kobietą - "27 śmierci Toby’ego Obeda" Joanny Gierak-Onoszko
  • Katarzyna Kaśka Kasia - Katerina Babkina "A pamiętasz, mamo?"
  • Pamiętaj o mnie --- 
  • Literatura jest kobietą - "Eszelon do Samarkandy" Guzel Jachina
  • Katarzyna Kaśka Kasia --- 
  • Pamiętaj o mnie - "Zimowe przepisy naszej wspólnoty" - Louise Glück
1/3 zadania wykonały:

Maryla - nie prowadzi bloga
  • Literatura jest kobietą - Charlotte Link "Samotna noc"
Agnieszka Najman - nie prowadzi bloga
  • Literatura jest kobietą - "Doktórka od familoków", Magdalena Majcher
Monotema - nie prowadzi bloga
  • Katarzyna Kaśka Kasia - "Zawsze mówi, że wróci" Katarzyna Zdanowicz 
Joanna Kos - nie prowadzi bloga
  • Literatura jest kobietą - Maria Paszyńska "Owoc granatu": Dziewczęta wygnane, Kraina snów, Świat w płomieniach, Powroty
Magda Maniaczytania
  • Literatura jest kobietą - "Jeden dzień w grudniu" Josie Silver
Na moje wyzwanie złożyły się:
Zaległości z poprzednich miesięcy nadrobiła:

monweg
  • w garniturach -  "Pół na pół" - Steve Cavanagh
  • na ten temat nie rozmawiam, ale chętnie o tym przeczytam - "Najlepsze przed Tobą . O dojrzałej sztuce kochania" - Olga Żukowicz i Klaudia Latosik
  • przysłówek - "Menopauzing czyli nowy początek. Jak zdrowo i z energią wejść w kolejny etap swojego życia" Davin McCall oraz dr Naomi Potter
  • zakończ rok z przytupem - "Sycylijskie lwy" - StefaniaAuci
  • poczuj, że masz naście lat - "Co zrobiłaby Wednesday? Witaj w erze nikczemności #villainera
    Nieoficjalny przewodnik" - Sarah Thompson
Zapraszam do grudniowej Trójki e-pik
 
Cel:

Celem wyzwania będzie zapoznanie się z nieznanymi lub omijanymi przez nas szerokim łukiem, gatunkami powieści. 

Zasady:

*  wyzwanie trwa miesiąc kalendarzowy
*  w zabawie wziąć udział może każdy bloger oraz każda osoba nie posiadająca bloga, która ma ochotę przyłączyć się do zabawy. Przyłączyć się można w dowolnym momencie
*  wyzwanie będzie polegało na przeczytaniu trzech książek z trzech wybranych gatunków.
jeden z tych gatunków zostanie zaproponowany przeze mnie, wybór drugiego i trzeciego będzie zależał od Was
*  w trzecim tygodniu miesiąca umieszczę post, pod którym będziecie mogli zaproponować dowolne gatunki czy kategorie lektur. O wyborze zadecyduje ankieta.
*  wybór książki, kwalifikującej się do podanego gatunku, jest zupełnie dowolny i zależeć będzie tylko od Was
* osoby posiadające bloga, po napisaniu opinii, na temat wybranej książki, proszone są o wpisanie informacji, że książka została przeczytana w ramach wyzwania "Trójka e-pik" i podanie linka do TEGO posta.
*  w podsumowaniu, które nastąpi pod koniec miesiąca wystarczy, aby osoby które wzięły udział w wyzwaniu, w komentarzach pod postem tematycznym, podały trzy linki do swoich opinii.
* miło będzie, jeśli podlinkujecie poniższy plakat moim blogiem, jako organizatora wyzwania 
 
***

Grudniowy kalendarz świąt nietypowych
G, jak grudzień
Nazwiskiem po mapie

Pierwsza kategoria to Grudniowy kalendarz świąt nietypowych. Pod poniższym linkiem TUTAJ znajdziecie spis świąt nietypowych, które mogą posłużyć, jako inspiracja do szukania lektur na nadchodzący miesiąc.

Druga opcja na pierwszy rzut oka wydaje się łatwa. G, jak grudzień - czytamy książki, których tytuł rozpoczyna się na literę G.

Trzecia kategoria to Nazwiskiem po mapie. Tutaj czytamy książki w myśl zasady, że pierwsza litera naszego nazwiska wyznacza kraj pochodzenia autora. Sama jestem ciekawa, jak nam to pójdzie.

Tradycyjnie, TUTAJ znajduje się nasza Trójkowa grupa na FB, do której można w każdej chwili dołączyć. Do czego zachęcam. Proszę o podmienienie banera na aktualny i zapraszania znajomych do zabawy. Nie trzeba mieć bloga, nie trzeba pisać notek na temat przeczytanych książek, wystarczy czytać, podzielić się opiniami i dobrze bawić! 

Sardegna

3 komentarze:

  1. Zgłaszam do kategorii Grudniowy kalendarz świąt nietypowych jako Międzynarodowy Dzień Pamięci i Godności Ofiar Zbrodni Ludobójstwa oraz Zapobiegania tej Zbrodni (uff, długa nazwa) książkę A. Grabowskiej "Doktor Zosia", która toczy się podczas II WŚ i pokazuje pracę lekarzy ratujących powstańców warszawskich i nie tylko. Jest tam też pokazane getto warszawskie i losy Korczaka i jego dzieci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nazwiskiem po mapie (Szwecja): "Mężczyzna, który gonił swój cień" David Lagercrantz

      Usuń
    2. G, jak grudzień: A. Urbanowicz "Gałęziste". Mam trójkę :D

      Usuń