Trójka e-pik - listopad 2012. Podsumowanie października


posted by Sardegna on ,

247 comments

Kolejny miesiąc wyzwaniowej zabawy za nami. Bardzo cieszę się z faktu, że z miesiąca na miesiąc przyłącza się do nas coraz więcej osób. Ten miesiąc nie obył się bez problemów z umieszczaniem i publikowaniem komentarzy. Wszystko udało się jednak ogarnąć i z pomocą przyjaznych blogerów wyjaśnić wątpliwości.
Na przyszłość, jeżeli pod postem wyzwaniowym będzie spora ilość komentarzy, a Wy nie będziecie mogli znaleźć swojego wpisu, pod wszystkim komentarzami jest zakładka "załaduj więcej". Klikając na nią, powinny pojawić się wszystkie niewidoczne wpisy.

W październiku w zabawie wzięło udział aż 32 osoby. To chyba rekord! Wyzwanie ukończyło w 100%, aż 25 osób, 7 osób zrealizowało 2/3 wyzwania. Były też 3 osoby (Ktrya, Antyśka, Miłośnik Książek), które rozpoczęły zabawę, ale udało im się przeczytać tylko jedną lekturę.

W czołówce osób, które jako pierwsze poradziły sobie z wyzwaniem, uplasowały się: Książkowe Zauroczenie, Lemonetka (po raz pierwszy brała udział w zabawie) i Agnieszka . Pozostałe dziewczyny też wykonały świetną pracę i w szybkim tempie wywiązały się z zadania. Jesteście rewelacyjne!
Jeżeli chodzi o gatunki wybrane w zeszłym miesiącu, tym razem postawiłam na dowolność, więc zarówno autor z dzieciństwa, jak i pisarz basenu Morza Śródziemnego nie sprawił Wam zbyt wiele trudności. Ciekawe czy nowe gatunki przypadną Wam do gustu? Ale o tym za moment.

Na razie wyniki październikowej zabawy:
 
Książkowe Zauroczenie - Figlarne czytanie
 Lemonetka - Biblioteczka Marceliny
Agnieszka - Krimifantamania
Viv - Krakowskie czytanie
AgnestoAgnestariusz
aneta6 - nie prowadzi bloga
  • autor naszego dzieciństwa - "Wakacje na starej farmie" oraz "Złoty gościniec" L.M.Montgomery
  • literatura przygodowa/podróżnicza  - "Tomek na czarnym lądzie" oraz "Tomek na wojennej ścieżce" Alfred Szklarski
  • pisarz pochodzący z krajów basenu Morza Śródziemnego -"Książę mgły" oraz "Światła września" C.R. Zafon
 Ailis - Ogród w kieszeni
Koczowniczka - Koczowniczka o książkach
Barwinka - Książkowe wyliczanki
Magda  K-ska - Stulecie literatury
Imani - Myśli czytelnika
Agata P  - Różności książkowe i nie tylko
anek7 - Lektury wiejskiej nauczycielki
zorija - nie prowadzi bloga
  •  autor naszego dzieciństwa - "Wyspa skarbów" Robert Louis Stevenson
  •  literatura przygodowa/podróżnicza  - "Moje Indie" Jarosław Kret i Beata Pawlikowska "Blondynka w Meksyku"
  •  pisarz pochodzący z krajów basenu Morza Śródziemnego -"Osteria w Chianti" Dario Castagno oraz Andrea Camilieri "Sierpniowy Zar"
Dominique  - Szepty wyobraźni
Silwercross - Moje czytanie
Honorata - Książki Ja i Pan Kot
guciamal - Moje podróże
 marichetti -Twoja poczytajka
Maniaczytania - Maniaczytania
  • autor naszego dzieciństwa - Astrid Lindgren "Ronja, córka zbójnika"
  • literatura przygodowa/podróżnicza  - Marta Owczarek, Bartłomiej Skowroński "Byle dalej. W 888 dni dookoła świata"
  • pisarz pochodzący z krajów basenu Morza Śródziemnego - Milena Agus "Póki rekin śpi" - książki przeczytane, nie opisane
ejotek - Ejotkowe postrzeganie świata
Nutinka - U Nutinki
viv - Która lektura?
  • autor naszego dzieciństwa - "Awantury i wybryki małej małpki Fiki Miki" Kornel Makuszyński, Marian Walentynowicz
  • literatura przygodowa/podróżnicza  - "Goliat" Scott Westerfeld
  • pisarz pochodzący z krajów basenu Morza Śródziemnego - "Kredożercy" Oscar Aibar
bezrobotna.pl - Bezrobotna
inwentaryzacja krotochwil - Inwentaryzacja krotochwil
  • autor naszego dzieciństwa - Michael Coren "Lewis - człowiek, który stworzył Narnię" - przeczytana, nie opisana
  • literatura przygodowa/podróżnicza  - "Wszystko ze Everest"  Jon Krakauer
  • pisarz pochodzący z krajów basenu Morza Śródziemnego - "Brak wiadomości od Gurba" Eduardo Mendoza
    Z wyzwania częściowo wywiązali się:

    Kasia J - Kącik z książką
    Monotema - 52 tygodnie czytania
    • autor naszego dzieciństwa - "Zwierzenia Britt-Mari" - Astrid Lindgren
    • literatura przygodowa/podróżnicza  ---
    • pisarz pochodzący z krajów basenu Morza Śródziemnego - "Następca" Ismail Kadare
    Cat Rock - Moja biblioteczka
    • autor naszego dzieciństwa ---
    • literatura przygodowa/podróżnicza  -"Wenezuela", "Kambodża" Martyna Wojciechowska
    • pisarz pochodzący z krajów basenu Morza Śródziemnego - "Ogród wiecznej wiosny" Cristina Lopez Barrio - przeczytana nie opisana
    magdalenardo - Moje czytanie
    natanna - Moje zaczytanie
    anetapzn - Pasje i fascynacje mola książkowego
    Mery - Kraina Andersena
    • autor naszego dzieciństwa - Małgorzata Musierowicz - "McDusia"
    • literatura przygodowa/podróżnicza  ---
    • pisarz pochodzący z krajów basenu Morza Śródziemnego - "Salsa na wolności" Josse Torres
    Na moje wyzwanie składały się:
    Dodatkowo, z wcześniejszych wyzwań, linki uzupełniły:
    molesław - wrześniową klasykę światową -  "Biedni ludzie" Fiodor Dostojewski
    Książkowe Zauroczenie - wrześniową polską fantastykę "Rycerz kielichów" Jacek Piekara

    Szaleństwo, no nie? Niektóre uczestniczki przeczytały po kilka lektur z danego gatunku. Bardzo się cieszę, że tak aktywnie przyłączacie się do wyzwania, i sprawia Wam to niemałą przyjemność. Jeżeli o kimś zapomniałam, albo w moim wpisie wkradł się jakiś błąd, proszę o komentarz w tej sprawie.

    A teraz to, na co wszyscy zainteresowani czekają.

    Zasady:
    *  wyzwanie trwa miesiąc kalendarzowy
    *  w zabawie wziąć udział może każdy bloger oraz każda osoba nie posiadająca bloga, która ma ochotę przyłączyć się do zabawy. Przyłączyć się można w dowolnym momencie
    *  wyzwanie będzie polegało na przeczytaniu trzech zaproponowanych przeze mnie gatunków powieści
    *  wybór książki, kwalifikującej się do podanego gatunku, jest zupełnie dowolny i zależeć będzie tylko od Was
    * osoby posiadające bloga, po napisaniu opinii, na temat wybranej książki, proszone są o wpisanie informacji, że książka została przeczytana w ramach wyzwania "Trójka e-pik" i podanie linka do tego posta
    *  w podsumowaniu, które nastąpi pod koniec miesiąca wystarczy, aby osoby które wzięły udział w wyzwaniu, w komentarzach pod postem tematycznym, podały trzy linki do swoich opinii.
    Oto moje propozycje na listopad:

     powieść wydana przed rokiem 2000
    pisarz pochodzący z kraju sąsiadującego z Polską
    powieść z wątkiem science - fiction

    Zachęcam do zgłaszania się i podjęcia listopadowego wyzwania. Proszę też o podmienienie banera na aktualny. Pozostaje mi życzyć Wam miłej lektury i udanej zabawy. Pozdrawiam serdecznie
    Sardegna

    247 komentarzy:

    1. Świetne kategorie na listopad. Zabieram się za czytanie. :)))

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Pytanie mam. :) Wydane do 2000 roku to oryginał czy tłumaczenie na polski, bo czasem może się różnić.

        Na razie mam do punktu 2: Heinrich Böll, "Anioł milczał" - http://danutinka.blogspot.com/2012/11/niemcy-tuz-po-wojnie.html

        Usuń
      2. Myślę, że bierzemy pod uwagę datę pierwszego wydania. Więcej osób miało takie wątpliwości, więc ułatwimy sobie życie, a nie utrudnimy :) dzięki za link i czekam na więcej :)

        Usuń
    2. Haha ale mi się wpasowałaś:) Powieść sprzed 2000 roku (to Honorata się ucieszy) to będzie Egipcjanin Sinuhe, pisarz z kraju sąsiadującego z Polską to Jozo Niznansky i Pani na Czachticach. Wprawdzie obie te książki już zaczęłam, ale przeczytałam tylko kilka stron, mniej niż 30, i teraz planowałam je przeczytać porządnie do końca, a wątek sf to jeszcze coś wymyślę:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Czyli gatunki dopasowały Ci idealnie :) cieszę się. Jak dwie książki w temacie masz zaczęte, może się okazać, że będziesz prymusem w tym miesiącu :)

        Usuń
      2. Raczej nie będę. Zresztą nie zależy mi na tym, najważniejsze żeby przeczytać:) Tylko tego wątku sf nie mogę wymyślić, ale zobaczę co inni proponują, może coś mi wpadnie do głowy:)

        Usuń
      3. Już wiem wątek sf to będzie Autostopem przez galaktykę, może być?

        Usuń
      4. Cieszę się , cieszę :) Pasuje mi idealnie :)

        Usuń
      5. Czyli oficjalnie dopisuję Cię do listy :)

        Usuń
      6. Pierwsza recenzja wątek sf Autostopem przez Galaktykę http://stulecieliteratury.blogspot.com/2012/11/autostopem-przez-galaktyke.html

        Przeczytałam też już Panią na Czachticach, czyli pisarz z kraju sąsiadującego z Polską, recenzja powinna być w tym tygodniu:)

        Usuń
      7. Recenzja numer dwa - Pani na Czachticach, autor Jozo Niznansky:) http://stulecieliteratury.blogspot.com/2012/11/pani-na-czachticach.html

        Usuń
      8. Recenzja numer 3: książka sprzed 2000 roku Egipcjanin Sinuhe
        http://stulecieliteratury.blogspot.com/2012/11/egipcjanin-sinuhe.html

        Usuń
      9. Dzięki, już wpisałam wszystko do podsumowania :)

        Usuń
    3. Oczywiście się przyłączam. Choć z powieścią z wątkiem s-f będzie ciężko, bo strasznie źle mi wchodzi ten gatunek... No, ale coś wymyślę. Dam znać, jak sprecyzuję listę lektur. Idę poszukać.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Oczywiście, nie spiesz się :) Ciesze się, że postanowiłaś bawić się kolejny miesiąc :) dzięki

        Usuń
    4. Dobrze ! Już prawie wiem co przeczytam ... !
      książka wydana przed 2000 "Potop" :D Wiem wiem czyste szaleństwo, ale pięknie mi tutaj pasuje :D
      Sf to zdecydowanie S.Lem i jego słynne "Solaris" .
      Muszę tylko pomyśleć nad 3 książką, ale coś wymyślę.

      Pozdrawiam !

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Z tym "Potopem" to rzeczywiście zaszalałaś, ale doskonale Cię rozumiem, bo też go sobie przesłuchałam w ramach klasyki polskiej, we wcześniejszym wyzwaniu. Cieszę się, ze postanowiłaś bawi się dalej :)

        Usuń
      2. A więc mam już "pisarz pochodzący z kraju sąsiadującego z Polską" to nikt inny jak znakomity Lew Tołstoj i jego cudowna "Anna Karenina"
        http://szeptywyobrazni.blogspot.com/2012/11/miosc-nadzieja-i-pozadanie.html

        Usuń
      3. Jak mówiłam, tak zrobiłam .. "Potop" H. Sienkiewicza jako "powieść wydana przed rokiem 2000"
        http://szeptywyobrazni.blogspot.com/2012/11/potop.html

        Usuń
      4. Dzięki :) mnie tez udało się w tym roku przeczytać "Annę Kareninę". A teraz w będzie powrót do tej kultowej powieści za sprawą nowej ekranizacji. I dobrze :)

        Usuń
    5. Mała korekta: "Goliat" to przygodówka, a O.Aibar pochodzi z Hiszpanii :)

      Do wyzwania listopadowego się zgłaszam :)
      Moje typy:
      - powieść wydana przed rokiem 2000: "Zaklęcie dla Cameleon" P.Anthony
      - pisarz pochodzący z kraju sąsiadującego z Polską: "Reckless. Kamienne ciało" C.Funke
      - powieść z wątkiem science - fiction: może "Zoo city" L.Beukes? Ale to się może zmienić, bo mam w planach kilka pozycji fantastycznych, nie wiem tylko na ile okażą się sf :)

      Pozdrawiam serdecznie :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ok już poprawiam. Tak czułam, że qatunki mogą Ci się spodobać :) dzięki za ponowny udział

        Usuń
      2. Hej,
        link do "Kredożerców":
        http://ktoralektura.blogspot.com/2012/11/oscar-aibar-kredozercy.html
        Pozdrawiam :)

        Usuń
      3. Październik uzupełniony. A jak Ci idzie z listopadowymi lekturami? pozdrawiam :)

        Usuń
    6. Też właśnie kończę Więźnia Nieba, jak tylko zrecenzuję to prześlę link, bo ten mój Clark tu pasuje jak pięść do nosa ;)

      Listopad kolejnym miesiącem wyzwań - październikowe lektury były przyjemnością, a tutaj ten wątek s-f może mnie pokonać :)

      Książka sąsiada - "Operacja Seegrund" M. Kobr i V. Klupfel
      Powieść z wątkiem s-f - "Nowy wspaniały świat" A. Huxley'a
      Powieść wydana przed 2000 rokiem: alternatywnie: "Marysieńska Sobieska" T. Boy-Żeleński, albo "Zalotnica niebieska" M. Samozwaniec albo "Noc w Lizbonie" Remarque'a, lub "Trzech panów w łódce nie licząc psa" J. K. Jerome'a - nawet nie pamiętałam, że tyle tych przykurzątek na półkach mam :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Coś nie mam szczęścia do tego "Więźnia nieba". Co zabieram się do czytania, coś mi przerywa. Myślałam, że wyzwanie zmobilizuje, no i właściwie zmobilizowało, ale nie do końca ;) Zgłoszenie przyjęte :)

        Usuń
      2. Mam pierwszy link - powieść wydana przed 2000 rokiem:
        http://krakowskieczytanie.blogspot.com/2012/11/trzech-gosci-na-ajbie-z-kundlem.html

        Usuń
    7. CUDOWNE kategorie! Przyznaj się, stworzyłaś je specjalnie dla mnie, prawda?... Będę wpisywać pewnie hurtowo, jak leci:-)))

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Jasne, że TAK! A mnogość linków jest jak najbardziej wskazana!

        Usuń
    8. Dołączam do wyzwania! :) Hm, od razu wpadły mi do głowy dwie książki pasujące do pierwszej i ostatniej kategorii, muszę się tylko zastanowić nad pisarzem-sąsiadem :D

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Witam Cię serdecznie po raz pierwszy w wyzwaniu :) Życzę miłej lektury i udanej zabawy :)

        Usuń
    9. Pierwsza i druga propozycja bardzo mi pasują, gorzej z trzecią... Ale się postaram :)

      OdpowiedzUsuń
    10. Hm, tym razem to będzie WYZWANIE, ale postaram się wszystko przeczytać :)

      OdpowiedzUsuń
    11. Ja jak zwykle nic nie obiecuję, ale będę się starać :)
      Chciałabym też uzupełnić wyzwanie październikowe o "Babunię" Frederique Deghelt, ale nie wiem czy się wyrobię.
      Wiesz przecież jak ślimaczo czytam :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Fajnie :) Czytaj sobie spokojnie, a uzupełnienia mile widziane :)

        Usuń
    12. Ha, ha, ha!!!

      Ależ masz wyczucie - "Lamparta" Lampedusy już czytam (wydany gruuubo przed 2000 rokiem) a na ostatnim spotkaniu biblionetkowym Oisaj pożyczył mi "Grę Endera" (sf jak się patrzy) oraz książkę Tatiany Polakowej, której tytułu teraz nie pomnę, ale autorka jako żywo zza naszej wschodniej granicy:)
      Miodzio:)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Tak się jakoś przyjemnie złożyło, że gatunki wszystkim pasują :) A ja się tylko z tego cieszę :)

        Usuń
      2. anek i jak ten Lampart? Bo ja go miałam czytać w zeszłym miesiącu jako pisarza z basenu Morza Śródziemnego, ale mi nie wyszło, a mam go na liście klasyki 100:)

        Usuń
    13. To wyzwanie powinnam ukończyć w 100%, a nie jak październikowe w 1/3 części -.-'
      Lektury podam później ;)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Och, no tak, oczywiście, już Cię dopisuję do listy osób, które przeczytały tylko 1 książkę. Sorry, gdzieś mi umknęłaś w ferworze komentarzy

        Usuń
      2. Nie szkodzi, nie gniewam się. W końcu udało mi się przeczytać tylko 1 pozycję. ;)

        Usuń
      3. Myślałam, że odpuszczę sobie s-f, ale tu trafiłaś idealnie. ;D
        Oto moje proponowane lektury:
        Powieść wydana przed rokiem 2000 - "Szósta klepka" Małgorzata Musierowicz
        Sąsiadujący pisarz - "Niewiedza" Milan Kundera
        Wątek s-f - "Robokalipsa" Daniel H. Wilson

        Usuń
      4. Pierwsza lektura już za mną!
        http://4marca.blogspot.com/2012/11/szosta-klepka-magorzata-musierowicz.html

        Usuń
      5. Dzięki, Musierowicz zapisana. Swoją droga, muszę kiedyś sprawdzić w czym tkwi fenomen tej autorki, bo Jeżycjady nie czytałam :)

        Usuń
      6. Ja też nie wiedziałam w czym. Te książki po prostu śmieszą! Ale pozytywnie, te zachowania bohaterów, teksty. ;) Poza tym, przekazują w pewien sposób ważne informacje. :)

        Usuń
      7. Zmieniam tytuł z "Robokalipsy" na "Sagę księżycową. Cinder"! ;) Ta mi lepiej pójdzie.

        Usuń
      8. Dzięki za ukończenie :) A ja właśnie przeglądam, komu co jeszcze zostało :) Super Ci poszło :)

        Usuń
    14. Wśród swoich zbiorów znalazłam wręcz kilka książek pasujących do każdej z kategorii, więc w tym miesiącu problem będę miała jedynie z wyborem :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Bardzo mi miło, że bawisz się z nami dalej :)

        Usuń
    15. Jestem, jestem:D
      Książka z krajów sąsiedzkich: Wyższa magia Kira Izmajłowa
      Wydana przed 2000 r.: Wodehouse "dewiza Woosterów"
      SF: Babel 17 Samuel R. Delany

      OdpowiedzUsuń
    16. Oczywiscie biorę udział! Z dużą ciekawością czekałam na kolejne kategorie (nie wiem jakim cudem nie skończyły ci się jeszcze pomysły). Wstępny plan czytania mam taki:

      powieść sprzed 2000 roku - "Ptasiek" Whartona
      pisarz pochodzący z kraju sąsiadującego z Polską - Inge Lohnig "Zaplatą będzie śmierć
      powieść z wątkiem science - fiction - tu mam wątpliwości, nie wiem czy mogą być: "Zoo city" Beukes albo "Nie licząc psa" Willis?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Hej :) pomysłów mam jeszcze sporo, także na przyszłe miesiące się coś znajdzie ;) "Ptasiek" u mnie też na półce stoi, ale w tym miesiącu chyba nie wypadnie jeszcze jego kolej. Zgłoszenie zapisane, dzięki :)

        Usuń
      2. Pierwsza książka już za mną:

        http://ksiazkiagaty.blogspot.com/2012/11/ptasiek-william-wharton.html

        Usuń
      3. Powieść z wątkiem science fiction

        http://ksiazkiagaty.blogspot.com/2012/11/zoo-city-lauren-beukes.html

        Usuń
      4. Powieść z wątkiem sf po raz drugi:

        http://ksiazkiagaty.blogspot.com/2012/11/nie-liczac-psa-connie-willis.html

        Usuń
      5. Pisarz z kraju sąsiedniego:

        http://ksiazkiagaty.blogspot.com/2012/11/zapata-bedzie-smierc-inge-lohnig.html

        Usuń
      6. Dzięki za wszystkie linki :) rezultat ukończenia wyzwania już zapisany :) pozdrawiam :)

        Usuń
    17. Tym razem wstępnie zakładam, że odpowiednio przeczytam:
      Wilhelma Huenermanna - "Ojca Damiana"
      Haliny Pawlowskiej - Zdesperowane kobiety postępują desperacko"
      Nevila Shute - "Ostatni brzeg"

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Zmotywowana i gotowa do działania, tak jak lubię :)

        Usuń
      2. W tym miesiącu wcześniej udało mi się rozpocząć realizację i wrzucam pierwszy link: http://natanna-mojezaczytanie.blogspot.com/2012/11/ostatni-brzeg-nevil-shute.html

        Usuń
      3. Dzięki :) Jak się zapatrujesz na trzecią lekturę?

        Usuń
    18. Ha, całkiem nieźle ten zestaw pasuje do moich prywatnych planów czytelniczych.
      drugie zadanie - "Boska trucizna" Anton Cziż (Rosja)
      powieść wyd. przed 2000 r. na pewno się znajdzie
      ale z wątkiem s-f będzie ciężko.
      Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Zatem bardzo dobrze. Poszukaj czegoś z s-f i będzie idealnie :)

        Usuń
      2. Znalazłam!
        "Wojna światów" H. G. Wells (klasyka i s-f jak się patrzy!)

        Usuń
    19. Ach, zapiszę się znów :D
      A czy jedna książka może być jednocześnie zaliczona do dwóch kategorii?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Cieszę się :) Szczerze powiem, że wolałabym jednak, aby były trzy lektury

        Usuń
    20. O rety. Obiecałam sobie, że tym razem się zgłoszę, ale już wyczuwam problem z punktem trzecim. No, ale gdyby było zbyt łatwo, to co było za wyzwanie? Spróbuję. :)

      OdpowiedzUsuń
    21. Przybyłam zmotywowana, by całe wyzwanie wypełnić i co widzę?
      powieść wydana przed rokiem 2000 - jest ok, "Portret Doriana Greya", "Trzech panów w łódce", "Kochanica Francuza" - mam z czego wybierać.
      pisarz pochodzący z kraju sąsiadującego z Polską - "Mistrz i Małgorzata", względnie za jakiegoś Harbala, czy kolejny kryminał Marininy się wezmę.
      Jednak powieść z wątkiem science - fiction??? Troszkę musiałam się nagłowić. Może "Atlas chmur"? Albo coś innego ładnie się łapiącego z Uczty Wyobraźni? No, względnie Lem. Zobaczymy.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Cieszę się, że jesteś zwarta, gotowa i zmotywowana. Tak ma być!

        Usuń
      2. "Kochanica Francuza" zdecydowanie na nie, nie przebrnęłam, nie będzie.
        Jest za to rosyjski kryminał w ramach kraju sąsiadującego z Polską:
        http://kraina-andersena.blogspot.com/2012/11/na-gorszy-dzien.html

        Usuń
      3. Powieść wydana przed rokiem 2000:
        http://kraina-andersena.blogspot.com/2012/11/kolejny-sentymentalny-powrot.html

        Tak patrzę na kalendarz, "Atlas chmur" właśnie czytam, może się wyrobię...;)

        Usuń
      4. Dzięki :) Czekam zatem na "Atlas..." :) pozdrawiam

        Usuń
    22. Październikowa trójka kompletnie mi nie wyszła. Ze wstydem przyznaje, że nie udało mi się przeczytać żadnej książki, ale w listopadzie się zmobilizuję :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. No trudno, to w końcu tylko zabawa :) Ale fajnie, że postanowiłaś spróbować jeszcze raz w listopadzie :)

        Usuń
    23. O jest lepiej. Więc nie wiem jak to zrecenzuję, ale... I tak mam coś do powiedzenia o tych kontrowersyjnych publikacjach.
      Powieść wydana przez 2000 rokiem to Z genealogii moralności - Nietzsche
      Powieść z sąsiadującego kraju: Tako rzecze Zaratustra - F. Nietzsche
      Ta pierwsza jest moją lekturą, drugą czytam z własnej woli ;-)
      Oczywiście postaram się w miarę możliwości przeczytać beletrystykę do tego wyzwania, ale na wstępie mam to.
      A co do SF... jeszcze pomyślę. Może przeczytam dwa razy Lema, by przy okazji uzupełnić braki z poprzednich wyzwań.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To wszystko strasznie poważnie brzmi, ale oczywiście się kwalifikuje :) a Lem oczywiście mile widziany

        Usuń
      2. Na początku nadrabiam. Bodajże we wrześniu była powieść w XIX-wieczną Anglią, więc proszę link: http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2012/11/16/ulegla-i-posluszna-shirlee-busbee/

        A za pisanie o Niczym, tj. o Nietzschem muszę się w końcu wziąć. I chyba napiszę o tych dwóch dziełach jeden post, z naciskiem na Zaratustrę, co się zaliczy do powieści z sąsiadującym krajem. A do powieści wydanej przed 2000 rokiem to może będzie Freud, jak mi przypasuje...

        Usuń
    24. czekałam z niecierpliwością na nowe "zadanie domowe" :)
      kiepsko będzie tym razem - szczerze
      kategorie trudne, bo na półkach nie bardzo pasujące książki... pogrzebię jednak, no i jeszcze zaległa recenzja i wskoczyły mi dwie Włóczykijki... oj, kaszanka.... :)
      ale nie mówię "nie" na starcie

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. wstępny pomysł to Lolita Nabokova - pisarz rosyjski albo wydane przed 2000 rokiem, zależy co jeszcze znajdę...
        bo nie wiem czy "Pogoń" G. D. Skinner to jako powieść może być.
        gorzej z sf....

        Usuń
      2. Dobrze będzie :) a Lolitę tak czy owak, warto znać :)

        Usuń
    25. Oczywiście i tym miesiącu biorę udział. Już patrzę po półkach, po co mogę sięgnąć :)

      OdpowiedzUsuń
    26. Z przyjemnoscia wezme udzial i listopadowej "Trojce e-pik":)
      Najwiekszym wyzwaniem bedzie powieść z wątkiem science - fiction, nie gwarantuje, ze cos takiego znajde w swoich zbiorach;), bo ta kategoria jest mi dosyc daleka.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To moje propozycje:

        http://mysliczytelnika.blogspot.com/2012/11/listopadowa-trojka-e-pik-i-inne-wyzwania.html

        Usuń
      2. powieść wydana przez rokiem 2000:
        Czesław Miłosz: "Dolina Issy"

        http://mysliczytelnika.blogspot.com/2012/11/dolina-issy-czesaw-miosz.html

        Usuń
      3. Dziękuję za reklamę na blogu :) Miłosz zapisany, dzięki :)

        Usuń
      4. Sardegno, "Trojka e-pik" to moje ulubione wyzwanie i pisze o nim co miesiac:)

        Autor z kraju sasiadujacego:

        Petra Hulova "Czas Czerwonych Gór"

        http://www.mysliczytelnika.blogspot.com/2012/11/czas-czerwonych-gor-petra-hulova.html

        Pewnie przeczytam cos jeszcze z tej kategorii, jak i z pierwszej. Natomiast nie dam rady przeczytac niczego z watkiem s-f, to wykracza zupelnie poza obszar moich zainteresowan i w swojej biblioteczce nie znalazlam niczego pasujacego.

        Usuń
      5. Powiesc wydana przed 2000 rokiem
        "Tajemnica Abigel" Magda Szabo"
        http://www.mysliczytelnika.blogspot.com/2012/11/tajemnica-abigel-magda-szabo_13.html

        Usuń
      6. Ksiazki z watkiem s-f nie dam rady przeczytac:)

        Usuń
      7. "Piłat" Magda Szabo - powieść wydana przez 2000 rokiem.
        http://mysliczytelnika.blogspot.com/2012/11/piat-magda-szabo.html

        Usuń
    27. Witam. Bardzo podoba mi się pomysł Twojego wyzwania i chciałabym spróbować zmierzyć się z listopadową trójką. Mam w planach "Zieloną milę" Kinga (sprawdziłam - pierwsze wydanie z 1996 r); autor z sąsiedniego kraju to może któryś z kryminałów Marininy; gorzej z wątkiem s-f. To nie moje klimaty, ale w ostateczności przeczytam coś Lema.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Witam Cię serdecznie :) niezmiernie mi miło, że postanowiłaś się przyłączyć :) miłej zabawy i przyjemnych lektur

        Usuń
      2. Bardzo dziękuję. Banerek zaraz wklejam.

        Usuń
    28. To i ja się dołączę...
      na pewno autor z kraju sąsiadujacego...to coś Kirsta
      pozostałe 2 zobaczę
      postaram się nadrobić braki z ostatnich 2 miesięcy..

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Świetnie :) nadrobienie braków mile widziane :)

        Usuń
      2. Pisarz z kraju sąsiadujacego z Polską- Białoruś

        www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2012/11/przezyem-sowieckie-agry-jozef.html

        Usuń
      3. Książka wydana przed rokiem 2000
        www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2012/11/bouvard-i-pecuchet-gustave-flaubert.html

        Usuń
      4. Kolejna ksiażka wydana przed 2000r.

        www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2012/11/klejnot-maria-rodziewiczowna.html

        Usuń
    29. Znów poległam :-) ale tym bardziej wspieram finiszujących uczestników wyzwania. Z deklaracją wstrzymam się na razie, może jakoś się u mnie przeluźni i wrócę do lektur. Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ale przecież 2/3 wyzwania to tez niezły wynik. Nie ma się co przejmować :) spokojnie poczekam na Twoje ewentualne zgłoszenie

        Usuń
    30. Witam, czy można dołączyć się do zabawy ?, a nawet zauważyłam że miałabym dwie pozycje z miesiąca października.
      a w tym to dwie pierwsze już mam na myśli, gorzej z wątkiem science - fiction :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Witam serdecznie Melanio :) Oczywiście, że można się przyłączyć :) Co do lektur z zeszłego miesiąca, prześlij je proszę, wpiszę Cię w podsumowaniu pod koniec miesiąca :) miłej zabawy

        Usuń
      2. Wrzuciłam październikowe książki pod październikowym postem. Na blogu umieściłam banerek, a w zakładce wyzwania opisówka.
        Pozdrawiam.

        Usuń
      3. Dziękuję, linki październikowe zanotowane

        Usuń
    31. To super! Już aktualizuję :)

      OdpowiedzUsuń
    32. Nie mogłam się już doczekać kolejnego wyzwania. Nie przepadam za science - fiction, ale mam nadziej, że dam radę. oto lektury:
      1. coś z A.Christie lecz jeszcze nie wiem co,
      2. Tomasz Mann "Buddenbrookowie"
      3. Trudi Canavan "Gildia magów"
      Mam nadzieję, że ta ostatnia się nadaje

      OdpowiedzUsuń
    33. Banerek zaraz zamieszczę (a i u Ciebie jeszcze nie podmieniony :).
      Powieść sprzed 2000 r. - Maurice Druon Królewska Trucizna (przeczytana, tylko trzeba recenzję skrobnąć)
      Powieść sąsiadów- coś Hrabala (mam dwie do wyboru, więc jeszcze się waham.
      S-F- to będzie wyzwanie- zobaczę, co dostanę w bibli0tece, bo w moich zasobach brak.
      Pozdrawiam

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Guciamal, Wellsa czytaj, klasyka ;-)
        Dla mnie też s-f to wyzwanie, nie mam w zbiorach raczej, ot zapałętał się ten Wells przygarnięty kiedyś z odrzutów z biblioteki.
        Czekaj, a Verne'a nie masz? Nie podeszło by coś pod s-f?

        Usuń
      2. Zaległość nadrobiona, ależ Ty jesteś czujna! lektury zapisane :)

        Usuń
      3. Pierwsza recenzja http://guciamal.blogspot.com/2012/11/trucizna-krolewska-maurice-druon.html

        Agnesto- a wiesz, że na to samo wpadłam i już sobie z netu ściągnęłam Wojnę Światów. Verne coś tam czytałam w młodości :)

        Usuń
      4. Recenzje nr 2 i 3 (sąsiedzi i s-f) hurtowo http://guciamal.blogspot.com/2012/11/wojna-swiatow-g-wella-oraz-obsugiwaem.html

        Usuń
    34. I ja chcę się podjąć listopadowego wyzwania. Muszę pomyśleć nad lekturami i zdeklaruję.

      Pozdrawiam.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. To mam:
        przed 2000: "Prawo do życia a powinność pracy", Wincentego Rzymowskiego, 1936 - pożyczone od znajomego i powinnam już oddać, więc nadaje się idealnie ;-)

        sąsiedzi: "Kochaj mnie mocniej... Czeskie Opowieści", praca zbiorowa

        powieść z s-f: "Eden" Stanisława Lema, bo mam na półce jedyne s-f i już od dłuższego czasu zbierałam się do niej.

        Usuń
      2. Witam Cię Patrycjo, po chwilowej nieobecności wyzwaniowej :)

        Usuń
    35. W tym miesiącu również się dołącze, zwłaszcza, że kategore mi podpasowały :)
      Powieści wydanych przed 2000 rokiem ma w domu wiele, więc tu jest tylko kwestia wyboru.
      Co do pisarza pochodzącego z kraju sąsiadującego z Polską, właśnie wypożyczyłam "Annę Kareninę", mam nadzieję, że się nada.
      Natomiast wątek s-f może wreszcie zmotywuje mnie do przezytania czegoś Lema, bo od dawna już się za to zabieram.
      Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Witam Cię w Książkach Sardegny :) miłej zabawy i udanych lektur :)

        Usuń
      2. Właśnie zauważyłam, że książka obecie przeze mnie czytana - "Całe zdanie nieboszczyka" Joanny Chmielewskiej została wydana w 1972 roku i mam pytanie, czy nie przeszkadza fakt, że czytam ją w ramach innego wyzwania?

        Usuń
      3. Oczywiście, ze nie. Wile osób łączy sobie wyzwania :)

        Usuń
    36. Przyłączam się także. Nad konkretnymi pozycjami muszę jeszcze pomyśleć - wkrótce je podam:)
      Pozdrawiam!

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Witam Cię ponownie Lemonetko :)

        Usuń
      2. Męczę i męczę "Pustelnię parmeńską" Stendhala - to do kategorii książki wydanej przed rokiem 2000 - ciężko idzie;)
        Poza tym przeczytam "Niezwyciężonego" Lema oraz - mam nadzieję, że znajdę w bibliotece - "Śmierć pięknych saren" Oty Pavel:)

        Pozdrawiam!

        Usuń
      3. Spokojnie, jeszcze jest trochę czasu, nie ma się co stresować :)

        Usuń
      4. Ja też męczyłam się z Pustelnią parmeńską :(

        Usuń
    37. Przeczytałam kolejną pasującą akurat do I kategorii (Idioci mają pierwszeństwo, Bernard Malamud) http://skrzatowisko.blogspot.com/2012/11/idioci-maja-pierwszenstwo.html

      Dzisiaj zaczynam tę z wątkiem s-f :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Świetnie zaczęłaś! Już dwie lektury za Tobą! Dzięki serdeczne

        Usuń
    38. W takim razie ja również przyłączam się do wyzwania! :D dwie pozycje już mam upatrzone, problem będzie z science fiction, ale zobaczymy :))

      OdpowiedzUsuń
    39. Zgłaszam się onownie mmo zawalenia pazdziernika.Informuję jednocześnie że wyzwane z X zostało uzupełnone o autora mego dzieciństwa podaję link do recenzji. siążkę przeczytałam w terminie tylo do pisania nie mogłam się zabrać.http://czytaniejakoddychanie.blogspot.com/2012/11/magorzata-musierowicz-mcdusia.html

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Lektura autora z dzieciństwa uzupełniona. A w listopadowym wyzwaniu witam Cię serdecznie :)

        Usuń
      2. http://czytaniejakoddychanie.blogspot.com/2012/11/obraz-posmiertny-aleksandra-marinina.html

        Autor pochodzący z kraju sąsiadującego z Polską.

        Usuń
    40. opublikowałam zaległą recenzję z X:
      http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2012/11/clive-cussler-afera-srodziemnomorska.html

      OdpowiedzUsuń
    41. No to pierwsza za mną, choć przypadkiem (nie miałam pojęcia, że ma wątek s-f)

      http://ogrodwkieszeni.blogspot.com/2012/11/tomasz-przewoznik-hikikomori.html

      OdpowiedzUsuń
    42. Pierwsza pozycja za mną: książka wydana przed 2000 rokiem - "Bramy Lipska" Dobraczyńskiego

      http://mojeksiazeczkidopoduszeczki.blogspot.com/2012/11/po-te-powiesc-dobraczynskiego-siegneam.html

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. I jeszcze jedna pozycja sprzed 2000 roku

        http://mojeksiazeczkidopoduszeczki.blogspot.com/2012/11/stephen-king-zielona-mila.html

        Usuń
    43. to i ja się na listopad deklaruję :) zobaczymy, czy podołam :)

      powieść wydana przed rokiem 2000 - "Szatańskie wersety"
      pisarz pochodzący z kraju sąsiadującego z Polską - może "Tula" J. Kuncinasa
      powieść z wątkiem science-fiction - (i tu zaczynają się schody...) "Solaris" mogę czytać raz po raz, ale już o tym pisałam. Pewnie dokładniej przyjrzę się Lemowemu "Powrotowi z gwiazd" lub powieści "Eden"

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Witam Cię serdecznie i jest mi bardzo miło, że postanowiłaś się przyłączyć :)

        Usuń
      2. póki co, zgodnie z planem: recenzja powieści wydanej przed 200 rokiem :)

        http://missfeather.wordpress.com/2012/11/18/salman-rushdie-szatanskie-wersety/

        Usuń
      3. mała poprawka: miało być oczywiście przed 2000 rokiem :)

        Usuń
      4. i fantastyka naukowa: "Wehikuł czasu"

        http://missfeather.wordpress.com/2012/11/20/herbert-george-wells-wehikul-czasu/

        Usuń
    44. Mam nadzieję, że tym razem się uda:

      1. Pies Baskervill'ów - Arthur Conan Doyle
      2. Bohatyr. Żelazny kostur - Juraj Cervenak
      3. Do SF mogą być "Igrzyska śmierci"?

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Hej :) witam Cię ponownie :) oczywiście Igrzyska mogą być :)

        Usuń
      2. Juraj Cervenak - Bohatyr. Żelazny kostur

        http://bibliotekamilosnikaksiazek.blogspot.com/2012/11/23-zelazny-kostur-juraj-cervenak.html

        Usuń
      3. Suzanne Collins - Igrzyska śmierci

        http://bibliotekamilosnikaksiazek.blogspot.com/2012/11/25-igrzyska-smierci-suzanne-collins.html

        Usuń
    45. No to mam pierwszą książkę, która pasuje do dwóch kategorii: Sci-fi oraz wydana przed rokiem 2000 :)
      http://kacikzksiazka.blogspot.com/2012/11/klaustropolis-zamkniete-miasto-istvan.html

      OdpowiedzUsuń
    46. Mam plan, co by tym razem zakończyć wyzwanie sukcesem, a nie tylko o nim pomyśleć.
      1. Powieść sprzed 2000 roku - "Diabelskie drzewo" Jerzego Kosińskiego
      2. jeszcze nie wiem
      3. W końcu znalazłam coś pasującego na moich półkach - "Toy Land" Robert J. Schmidt

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ciesze się :) Czy "tym razem" oznacza, że już wcześniej zaglądałaś na stronę wyzwania i nie przyłączyłaś się? ;)

        Usuń
      2. Zaglądałam bardzo często i za każdym razem obiecywałam sobie, że mi się uda, ale jakoś nie wychodziło. Dlatego tym bardziej mam nadzieję, że teraz podołam zadaniu! :) A oto pierwsza recenzja:
        http://makomt.blogspot.com/2012/11/diableskie-drzewo.html

        Usuń
    47. Literatura s-f
      http://agnestariusz.blogspot.com/2012/11/hej-hej-mars-napadawojna-swiatow-hg.html

      OdpowiedzUsuń
    48. Książka wydana przed rokiem 2000
      http://ksiazkijaipankot.blogspot.com/2012/11/rio-de-oro.html

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dzięki za pierwszy link :)

        Usuń
      2. Wątek sf
        http://ksiazkijaipankot.blogspot.com/2012/11/wehiku-czasu-inaczej.html

        Pozdrawiam

        Usuń
    49. Skrzacie, w tym miesiącu jesteś pierwsza! Aż nie mogę się nadziwić, że tak szybko udało Ci się zaliczyć wyzwanie! Dzięki :)

      OdpowiedzUsuń
    50. Zgłaszam przeczytaną książkę wydaną przed 2000 r. - "Kapitanówna" M. Pruszkowska, Z. Krippendorf (Wydawnictwo Press86 -1995 rok)
      Opis pewnie kiedyś dołączę ;-)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Ok, zaznaczę przeczytana nie opisana :)

        Usuń
      2. Opisałam:
        http://agnestariusz.blogspot.com/2012/11/kapitanowna-m-pruszkowska-z-krippendorf.html

        Usuń
    51. Powieść wydana przed rokiem 2000: "Malowany ptak" Jerzego Kosińskiego - http://bezrobotna-pl.blogspot.com/2012/11/kazdy-nosi-w-sobie-swoja-prywatna-wojne.html

      Pozdrawiam :)

      OdpowiedzUsuń
    52. Czy i ja mogłabym przystąpić do wyzwania?:)
      Jeśli tak,to Pisarz pochodzący z kraju sąsiadującego z Polską.-"Sorry"- Zoran Drvenkar
      http://gosia72.blogspot.com/2012/11/sorry-zoran-drvenkar.html
      Pozdrawiam:)

      OdpowiedzUsuń
    53. Czy audiobook kwalifikuje się jako książka? :)

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. No to super, bo właśnie słucham powieści niemieckiej autorki i będzie jak znalazł :)

        Usuń
    54. Nie jestem :D Tak się złożyło, że przeczytałam dwie książki do I kategorii i jedną z III- pozostała mi książka naszego zagranicznego sąsiada i myślę, że zdecyduję się na coś czeskiego:)

      OdpowiedzUsuń
    55. Sardegno czy powieść wydana przed rokiem 2000 to może być książka napisana przed 2000 rokiem, ale wydanie późniejsze/wznowienie?
      Chodzi mi konkretnie o "Los utracony" Imre Kertesz

      OdpowiedzUsuń
    56. Podrzucam następny link:
      http://gosia72.blogspot.com/2012/11/christine-stephen-king.html
      Powieść wydana przed 2000r."Christine" Stephen King
      Pozdrawiam:)

      OdpowiedzUsuń
    57. Mam już niemiecką książkę :)
      http://kacikzksiazka.blogspot.com/2012/11/w-biaej-ciszy-inge-lohnig.html

      OdpowiedzUsuń
    58. Może mi się uda? Powieść sprzed 2000
      http://52tygodnie.blogspot.com/2012/11/kocie-opowiesci-james-herriot.html

      OdpowiedzUsuń
    59. póki co jest połowa miesiąca a ja jeszcze żadnego wyzwania nie zaczęłam :(
      przez Włóczykijkę... ale mam nadzieję że na pocieszenie choć tą mi do obyczajówki z lutego zaliczysz
      http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2012/11/magdalena-witkiewicz-panny-roztropne.html

      OdpowiedzUsuń
    60. Dorzucam za październik zaległą lekturę podróżniczą:
      http://52tygodnie.blogspot.com/2012/11/usa-swiat-wedug-reportera-piotr-krasko.html
      :-)) Lepiej późno niż wcale

      OdpowiedzUsuń
    61. Mam takie pytanie: czy do kategorii trzeciej zaliczysz mi "Czarownice z Eastwick" Updike'a?
      Link do kategorii drugiej:
      http://koczowniczkablog.blogspot.com/2012/11/203-czas-czerwonych-gor-petra-hulova.html

      OdpowiedzUsuń
    62. I ostatni link:
      http://gosia72.blogspot.com/2012/11/robokalipsa-daniel-h-wilson.html
      powieść z wątkiem science - fiction-"Robokalipsa"- Daniel H. Wilson

      OdpowiedzUsuń
    63. I dorzucam zaległe opisy do pażdziernikowych lektur:

      http://agnestariusz.blogspot.com/2012/11/francuski-warkocz-kobieta-w-lustrze.html

      http://agnestariusz.blogspot.com/2012/11/poezja-i-frytki-czyli-powrot-na-jezyce.html

      OdpowiedzUsuń
    64. http://na-deszczowe-dni.blogspot.com/2012/11/cae-zdanie-nieboszczyka-joanna.html

      Powieść wydana przed 2000 rokiem. Przeczytałam już dawno, ale zapomniałam Ci tu wkleić :)

      OdpowiedzUsuń
    65. http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2012/11/agatha-christie-godzina-zero.html

      powieść wydana przed 2000 rokiem

      OdpowiedzUsuń
    66. Jest i kolejna niemiecka książka:
      http://kacikzksiazka.blogspot.com/2012/11/grzech-anioow-charlotte-link.html
      W weekend jeszcze będzie książka sprzed 2000 r. i całośćjuż będzie ukończona :)

      OdpowiedzUsuń
    67. Zgłaszam, iż kolejna książka za mną
      pisarz z kraju sąsiadującego - Rosja - "Boska trucizna"Anton Cziż, notatka po niedzieli, ale już teraz polecam, bardzo fajny kryminał.

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Dołączam notkę:
        http://agnestariusz.blogspot.com/2012/11/boska-trucizna-anton-cziz.html

        Usuń
    68. Uporałam się z listopadowym wyzwaniem :)

      powieść wydana przed rokiem 2000 - "Miasteczko Salem" - Stephen King
      http://dosiakksiazkowo.blogspot.com/2012/11/miasteczko-salem-stephen-king.html

      pisarz pochodzący z kraju sąsiadującego z Polską - "Dom sióstr" - Charlotte Link
      http://dosiakksiazkowo.blogspot.com/2012/11/dom-siostr-charlotte-link.html

      powieść z wątkiem science - fiction - "Portal zdobiony posągami" - Marek S. Hubarath
      http://dosiakksiazkowo.blogspot.com/2012/11/portal-zdobiony-posagami-marek-s.html

      OdpowiedzUsuń
    69. Postanowiłam zacząć od powieści z wątkiem science - fiction, jako że z nią miałam największy problem. A o to i link do recenzji "Wehikułu czasu" Wellsa: http://soy-como-el-viento.blogspot.com/2012/11/w-swiecie-elojow-i-morlokow.html

      OdpowiedzUsuń
      Odpowiedzi
      1. Kurcze, nie doczytałam, że to sprzed 2000 roku to ma być powieść i teraz nie wiem czy "Srebrzynek i ja" się kwalifikuje, bo to nie jest zwarty tekst, ale podzielony na miniatury. :(
        Nic to, podaję link. Daj znać, czy się łapie:
        http://soy-como-el-viento.blogspot.com/2012/11/srebrzynku-ty-widzisz-nas-prawda.html

        Usuń
    70. No i powieść sprzed 2000 r.
      http://kacikzksiazka.blogspot.com/2012/11/sep-miklos-munkacsi.html
      Tym samym wyzwanie uważam za zaliczone i to z podwójnym s-f :)

      OdpowiedzUsuń
    71. powieść wydana przed rokiem 2000
      http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2012/11/mira-jaworczakowa-oto-jest-kasia.html

      http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2012/11/joanna-chmielewska-studnie-przodkow.html

      http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2012/11/maria-kownacka-kajtkowe-przygody.html

      pisarz pochodzący z kraju sąsiadującego z Polską
      http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2012/11/inge-lohnig-zapata-bedzie-smierc.html

      OdpowiedzUsuń
    72. O Nietzschem słów parę naskrobał, więc 1/3 wyzwania "udokumentowana", o Freudzie popiszę w przyszłym tygodniu.

      http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2012/11/24/o-dzielach-friedricha-nietzschego/

      OdpowiedzUsuń
    73. Jest! Udało się, pierwsza książka zrecenzowana:
      Powieść z wątkiem science-fiction:
      http://twoja-poczytajka.blogspot.com/2012/11/48-pod-kopua-stephen-king.html

      OdpowiedzUsuń
    74. Jeszcze jedna książka wydana przed 2000 rokiem.

      http://mojeksiazeczkidopoduszeczki.blogspot.com/2012/11/joan-lindsay-piknik-pod-wiszaca-skaa.html

      Czytam Bajki robotów - może zdążę napisać recenzję. Nie wiem czy uda mi się z trzecią książką.

      OdpowiedzUsuń
    75. http://koczowniczkablog.blogspot.com/2012/11/211-czarownice-z-eastwick-updike-john.html
      Jeśli można, proszę zaliczyć do kategorii s-f (choć to raczej fantasy, a nie s-f), jeśli nie, do powieści wydanych przed rokiem 2000 :)

      OdpowiedzUsuń
    76. http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2012/11/27/ksiaze-mgly-carlos-ruiz-zafon/ Nadrabiam zaległości za październik, autor z Morza Śródziemnego, więc 2/3 z tego miesiąca zrobione. ;]

      OdpowiedzUsuń