Trójka e-pik - styczeń 2014. Podsumowanie grudnia


posted by Sardegna on ,

234 comments

Witajcie w Nowym Roku! Nie ma na co czekać, trzeba z zapałem i energią wejść w rok 2014 i poddać się czytelniczej fali. Zacznę od podsumowania grudniowej Trójki e-pik. W zabawie wzięło udział 31 osób.   Wyniki ułożyły się bardzo równo: 11 osób zrealizowało całe wyzwanie, 9 osób wywiązało się z 2/3, 11 przeczytało lektury z tylko jednej kategorii.
Na pierwszym miejscu, w tym miesiącu znalazła się Els81

Els81-Książkowe wyzwania Elki
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) -"Zamieć śnieżna i woń migdałów" - Camilla Läckberg
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) -"Grand jete, czyli wielki skok. Rozmowa z Witoldem Grucą" - Jan Stanisław Witkiewicz
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) -"Snowdrops" - A.D. Miller
Za nią uplasowały się:

Betka -Zaczytana Zagłębianka
Inviernita - nie prowadzi bloga
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) - "Zamieć" Ken Follet
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) - "Basia i taniec" Zofia Stanecka
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) -"Syberia" Jacek Pałkiewicz
Jenny - nie prowadzi bloga
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) -"Komputerowa miłość" Marian Woodruff
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) -"Zaczarowane baletki" Noel Streatfeild
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) -Borys Akunin "Gambit turecki"
iwona-w - nie prowadzi bloga
Plichcia -Czytelnia Kasi
Marjory - Notatnik Marjory
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) -"Stokrotki w śniegu" Evans Richard Paul
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) -"Dyskoteka przy Magnoliowej" Owens Sharon
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) -"Opowieści świętej pamięci Iwana Pietrowicza Biełkina" Puszkin Aleksander
Aine - Czytanie przy kominku
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) -Richard Paul Evans "Zimowe sny", "Stokrotki w śniegu", "Najcenniejszy dar"
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) -Henning Mankell "Powrót nauczyciela tańca"
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) -Boris Akunin "Lewiatan", Boris Akunin "Śmierć Achillesa"
anek7 - Lektury wiejskiej nauczycielki
StronaHanki
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) - "Królowa Śniegu"H. Ch. Andersena
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) - Sarah Rubin "Tańcząca"
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) - "Los człowieka" M. Szołochow
Bibliopatka - Fragmentownik
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) - "Jeśli zimową nocą podróżny" – Italo Calvino
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) - "Taniec szczęśliwych cieni" – Alice Munro
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) -"Gramatyka miłości i inne opowiadania" – Iwan Bunin
2/3 wyzwania zrealizowały:

ejotek - Ejotkowe postrzeganie świata
DominkaS - Dosiakowe królestwo
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) -"Podarunek" - Cecelia Ahern
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) -"Taniec z aniołem" Åke Edwardson
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) ---
Pani_Wu - Zapiski w wolnych chwilach
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) -"Noelka" Małgorzaty Musierowicz
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) -Mazurek Krzysztof, „Osiem kroków tanga”
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) ---
Viv - Krakowskie czytanie
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) - Ruta Sepetys "Szare śniegi Syberii"
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) ---
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) -"Gogol w czasach Google'a" Wacław Radziwinowicz
Wiki -Literaturomania
MelaniaK - Biblioteka Melanii
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) -"Tajemnica Sittaford" - Agata Christie
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) ---
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) -"Poker z rekinem" - Daria Doncowa
makomt -Książki wokół mnie...
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) - Nora Roberts "Portret anioła"
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) -"Niezapominajki" Ewelina Kłoda
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) ---
GosiaB -Cząstka mnie
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) -"Śmierć na śniegu"- Konrad Staszewski
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) -"Taniec z aniołem"- Åke Edwardson
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) ---
Paula - Mój świat - szelest kart
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) -Magdalena Bielska "Miłość w zimie"
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) -Karolina Monkiewicz-Święcicka "Taniec z przeszłością"
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) ---
Z jedną kategorią zmierzyli się:

Tomocerus
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) -"Jakuck" Michał Książek
pkela
  • książka zimowa (zima w tytule/akcja dzieje się zimą) -Alistair MacLean "Noc bez brzasku"
Moleslaw
magdalenardo
Incrusta
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) -"Ogród Letni" Paullina Simons
Dominika Anna
Agnesto
Ktrya
  • książka taneczna (w tytule/wątek tańca) -"Moulin Rouge" - Pierr la Mure, "Taniec furii" Michael S.Neiberg
Mafia
  • literatura rosyjska (pochodzenie autora/ miejsce akcji) -"Kontrola" Wiktor Suworow

Agnieszka Perzka
Dzieckowojny
 Na moje wyzwanie składały się:

Zaległości nadrobiły:

Marjory
Aine
Incrusta
  • kwiecień 2012 -współczesna literatura polska - "Dożywocie" M. Kisiel
Pani_Wu
Anne18
  • sierpień 2013 - powieść z wątkiem internetu - Magdalena Witkiewicz " Zamek z piasku"
Betka
Wiki
Els81
  •  listopad 2012 - pisarz pochodzący z kraju sąsiadującego z Polską - "Kapryśne lato" - Vladislav Vančura
  • lipiec 2012 - zbiór opowiadań- "Poirot prowadzi śledztwo" - Agatha Christie
  • styczeń 2013- powieść, której akcja dzieje się w polskim mieście - "Cukiernia pod Amorem. Zajezierscy" - Małgorzata Gutowska-Adamczyk
  • czerwiec 2012 - literatura iberoamerykańska- "Lituma w Andach" - Mario Vargas Llosa
Kolejny raz dziękuję wszystkim za udział i zapraszam do noworocznej, styczniowej Trójki e-pik

Przypomnienie zasad:
 
Zasady:
*  wyzwanie trwa miesiąc kalendarzowy
*  w zabawie wziąć udział może każdy bloger oraz każda osoba nie posiadająca bloga, która ma ochotę przyłączyć się do zabawy. Przyłączyć się można w dowolnym momencie
*  wyzwanie będzie polegało na przeczytaniu trzech zaproponowanych przeze mnie gatunków powieści
dwa z tych gatunków zostaną zaproponowane przeze mnie, wybór trzeciego będzie zależał od Was
*  w pierwszym tygodniu miesiąca umieszczę post, pod którym będziecie mogli zaproponować dowolne gatunki czy kategorie lektur. Najlepiej, żeby nie powtarzały się z tymi, które już do tej pory były. Mogą być podobne, ale nie takie same.  
*  dziesięć pierwszych zaproponowanych kategorii będzie brane pod uwagę, na zasadzie, kto pierwszy ten lepszy. W ankiecie będziecie mogli wybrać interesujący Was gatunek
*  wybór książki, kwalifikującej się do podanego gatunku, jest zupełnie dowolny i zależeć będzie tylko od Was
* osoby posiadające bloga, po napisaniu opinii, na temat wybranej książki, proszone są o wpisanie informacji, że książka została przeczytana w ramach wyzwania "Trójka e-pik" i podanie linka do tego posta
*  w podsumowaniu, które nastąpi pod koniec miesiąca wystarczy, aby osoby które wzięły udział w wyzwaniu, w komentarzach pod postem tematycznym, podały trzy linki do swoich opinii.

***
Ankieta w tym miesiącu zgromadziła 88 uczestników. Wygrała kategoria, która zdobyła 24 % Waszych głosów.

Moje propozycje styczniowe są następujące:

Seryjny zabójca w roli głównej
 "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą
Książka pożyczona, którą wypada już oddać


Tradycyjnie ciekawa jestem, co myślicie o nowych kategoriach. Proszę o podmienienie banera na aktualny i zgłaszanie chęci udziału w komentarzach pod tym postem. Życzę miłej zabawy i przyjemnych, styczniowych lektur.
Sardegna

234 komentarze:

  1. "Książka pożyczona, którą wypada już oddać" w tej kategorii mam bardzo duży wybór. Powinnam zdążyć.;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domyślam się :) Biblionetkowicze nigdy nie narzekają z powodu braku pożyczek ;) Dziękuje za przyłączenie!

      Usuń
  2. Chyba z pożyczką nie będzie problemu :D Choć taką, którą najbardziej wypadało oddać przeczytałam ostatnio.

    A z resztą zobaczę, co w ręce wpadnie ;)
    Pozdrawiam noworocznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również pozdrawiam! A co do pożyczek, właśnie napisałam Mafii - BNetkowicze nie maja z tym problemu ;)

      Usuń
    2. "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą - Zaklinacz czasu - Mitch Albom, recenzja na pewno będzie, ale jeszcze nie wiem kiedy.

      Usuń
    3. Więc link do Zaklinacza czasu: http://moje-recenzje-ksiazek.blog.onet.pl/2014/01/08/zaklinacz-czasu-mitch-albom/

      Seryjny morderca, a raczej seryjni mordercy przez przypadek nimi stali się bohaterowie książki Magdy Bielickiej - Lista. Historia zbrodni niedoskonałych...

      A co do pożyczonych, wiem, że mam książki, które trzymam zdecydowanie dłużej niż miesiąc, ale uważam, że i te trzymane miesiąc też wypada oddać, a więc przeczytałam "CK kuchnia" - Robert Makłowicz.

      Więc mogę uznać wyzwanie za zrealizowane, linki do recenzji podeślę po napisaniu.
      Niebawem nadrobię zimową zaległość z grudnia.

      Pozdrawiam.

      Usuń
  3. Książka pożyczona, którą wypada już oddać - tu mam duży wybór. ;)
    Powinnam zdążyć. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyskoczył mi błąd, przepraszam za dubla. ;)

      Usuń
  4. Dwie na trzy już wiem, jakie przeczytam (niech tylko listonosz dotrze ;)). Z seryjnym mordercą jeszcze się zobaczy, ale i tak możesz na mnie liczyć :) Zeszły rok czytelniczo miałam rewelacyjny m.in. dzięki Trójce, więc w tym nie zamierzam z tego rezygnować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedna z książek wyruszy do Ciebie już jutro, Spory za opóźnienie z wysyłką, ale przez te święta nie umiałam wyrwać się z domu. Ależ mi miło, że dzięki Trójce tyle przeczytałaś !

      Usuń
    2. Ja nie wiem, co Ty masz z tym przepraszaniem. Dostałam od losu niespodziankę, cieszę się jak dziecko, a Ty przepraszasz, że przyjdzie tydzień później? No doprawdy ;))

      Usuń
    3. Taka uprzejma chciałam być... a tu ochrzan..chlip, chlip...;)

      Usuń
  5. Już wiem że na pewno w tym miesiącu nie będzie całej trójki, książka z motywem walki z chorobą odpada, specjalnie takich nie szukam. Ale książkę która wypada oddać już mam a nawet dwie :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapisuję Twój udział, a z deklaracjami lektur nie musisz się spieszyć. Wiesz jak jest :)

      Usuń
  6. Baner podoba mi się wyjątkowo! Z przyjemnością zaczynam Nowy Rok z Trójką :) Wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pochwały przekażę mężowi ;) Cieszę się bardzo z Twojego kolejnego udziału :) baw się dobrze!

      Usuń
    2. Przekaż, przekaż! :) Miło mi :)
      Chyba miała być jakaś mała niespodziewajka związana z Trójką, czy coś przegapiłam?? :)

      Usuń
    3. Nic nie przegapilaś, ale post niespodziewajkowy będzie osobny. Jeszcze nam nim pracuję ;)

      Usuń
  7. Ojejku, no nie mam żadnej książki pożyczonej, bo stosunkowo niedawno się przeprowadziłam, a tu gdzie mieszkam obecnie książek póki co nie pożyczam, bo też nowym językiem na tyle nie władam.... Szkoda, chyba będę musiała tą odsłonę sobie odpuścić :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, zawsze możesz wywiązać się z 2/3 wyzwania. Nie rezygnuj z powodu jednej kategorii! Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Przekonałaś mnie :). Banerek nowy w zakładce, pierwsza lektura już się czyta.

      Usuń
    3. No! takie sytuacje to ja lubię!

      Usuń
    4. Mogę pożyczyć Ci ebooka :)

      Usuń
    5. To ja bardzo chętnie !!!!!

      Usuń
  8. Czekałam z niecierpliwością na kolejne zaproszenie, ale chyba nie podejmę wyzwania w tym miesiącu. To dlatego, że kategorie okazały się nie dla mnie.

    - Książka, którą wypada oddać - nie mam takiej ani jednej. Staram się oddawać pożyczone książki w "przyzwoitym"terminie (nawet jeśli po czasie, to niezbyt długo)
    - książka z motywem walki z chorobą - ta tematyka odpada u mnie całkowicie i to chyba na bardzo długo. Mam zbyt dużą traumę po chorobie i śmierci mojej Mamy.
    - Seryjny zabójca w roli głównej - jednak wolę mniej drastyczne wątki.

    Ale banerek podmienię i mam zamiar uczestniczyć w wzywaniu z lekturami według wcześniejszych kategorii (o czym wcześniej Ci wspominałam). :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Oczywiście, jakby coś, kiedyś, zawsze możesz podesłać coś aktualnego, a jeśli nie, będzie mi bardzo miło, gdy nadrobisz poprzednie miesiące. Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Gratuluję wszystkim, którym udało się w grudniu. Mnie znowu się nie powiodło, ale cały czas wierzę, że w Nowym Roku będzie lepiej :)

    seryjny zabójca - pewnie będzie to "Londyn we krwi"
    "Kochane zdrowie..." - może uda się w końcu przeczytać "Gwiazd naszych wina"?
    książka pożyczona - zdecydowanie "Legion" Cherezińskiej"

    W tym miesiącu super kategorie ;)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapisuję Twójj udział i życzę przyjemnej lektury :)

      Usuń
  10. Oczywiście zapisuję się do wyzwania, ale z kategorią o zdrowiu będzie ciężko, bo unikam takich książek jak ognia. Może jednak się przełamię. Pozdrawiam noworocznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kategoria nie jest łatwa, to fakt. Może jednak dopasujesz do niej jakąś powieść, gdzie taki wątek będzie dobrze zarysowany?

      Usuń
    2. Postaram się :) szukam książki w której chodziłoby o walkę z chorobą psychiczną.

      Usuń
    3. "Nalewka zapomnienia" jest w sumie śmieszna, rozrywkowa, a motyw choroby jest :) Nic, a nic nie przytłacza, bo.... bo tak :) A ubaw po pachy, zwłaszcza z myszy :)

      Usuń
    4. O tak! Nalewkę czytałam i tam rzeczywiście wątek choroby został potraktowany bardzo naturalnie.

      Usuń
  11. Nie wiem czy w tym miesiącu wezmę udział w wyzwaniu, ale baner już zmieniam :)
    Pozdrawiam noworocznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, że możesz się przyłączyć w każdej chwili, więc nie ma problemu :)

      Usuń
    2. A jednak niechcący udało mi się przeczytać książkę z wątkiem: "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą:
      http://stronahanki.blogspot.com/2014/01/magorzata-gutowska-adamczyk-13.html

      Usuń
    3. Dziękuję za pierwszy link w tej odsłonie :)

      Usuń
  12. O, może i mnie się w końcu uda wrócić do wyzwania. Z pierwszym i ostatnim punktem nie powinnam mieć problemu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Stwierdzam, że jestem już uzależniona od Twojego wyzwania. Nie wiem czy w całości, ale na pewno coś przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Ale numer! Ciesze się :) Zapisuję Twój udział :)

      Usuń
  14. Powiem tak . Po pierwsze cudny banner , Po drugie mam ogromny zapał do Twojego wyzwania mam nadzieję, że uda mi się w tym roku nadrobić przynajmniej 50% zaległości . Banner już podmieniony udział zgłaszam oczywiście. Co do kategorii to może być ciężko zwłaszcza z tą chorobą bo właśnie przeczytałam taką książkę jako ostatnią w grudniu( jeszcze nie recenzowana), ale ja się tak łatwo nie poddam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za baner dziękuję :) A co do zapału, oby się utrzymał! Będę trzymać kciuki :)

      Usuń
  15. "Książka pożyczona, którą wypada już oddać" - nie dla mnie, na razie wzięłam urlop od biblioteki.
    O walce z chorobą też raczej sobie daruję, ale może przypadkowo będzie w jakiejś wybranej przeze mnie książce.
    Za to o seryjnym zabójcy właśnie czytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj ponownie, udział zapisuję i na tytuły po przeczytaniu czekam!

      Usuń
  16. Zobaczymy, bo niby mam odpowiednie książki, ale nie wiem, czy zdążę je przeczytać w styczniu.
    Z tymi pożyczonymi, to czy może być taka wypożyczona na bieżąco z biblioteki, tylko, że akurat termin oddania wypada na styczeń? Nie mam nic zaległego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, pożyczka biblioteczna tez może być! rozumiem, że się podejmujesz? pozdrawiam!

      Usuń
  17. Dwie kategorie zaliczę na pewno, natomiast co do tej z chorobą, to raczej nie dam rady. Już od dawna nie sięgam po takie książki, zbyt mnie dołują.
    Wszystkiego dobrego w nowym roku:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez raczej unikam, ale tak jak napisałam wyżej: do tej kategorii można zaliczyć powieść np.obyczajową, gdzie taki wątek jest zarysowany.

      Usuń
  18. Baner do wyzwania styczniowego jest piękny !! Zapisuję się z wielką przyjemnością:)) Kategorie nie są wygórowane, więc mam nadzieję, że podołam wyzwaniu:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Przyjemnej lektury Ci życzę i pozdrawiam !

      Usuń
  19. Podobają mi się wszystkie kategorie, chociaż zapewne jak na złość styczniowe kryminały okażą się pozbawione seryjniaków ;) Z tym zdrowiem lektura może okazać się trochę na siłę wciśnięta w kategorię, ale może dam radę :)
    Ogólnie super :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fajnie! Z kryminałami to Ty jesteś dobrze obeznana, więc na pewno jakiegoś seryjnego wciśniesz w swoje lektury :)

      Usuń
    2. O dziwo, jak pierwszą mam przeczytaną książkę o walce z chorobą - w tym wypadku chorobą psychiczną, ale wątek jest bardzo ważny i przewija się przez całą powieść, więc nawet nie ma wciskania na siłę :D
      Ann Cleeves "Przynęta" http://krakowskieczytanie.blogspot.com/2014/01/kryminalna-historia-z-kobietami-w-roli.html

      Usuń
  20. To ja znów ze spóźnieniem poproszę o dorzucenie moich grudniowych książek z wyzwania:
    1. Jeśli zimową nocą podróżny – Italo Calvino (książka zimowa – zima w tytule/akcja dzieje się zimą);
    2. Taniec szczęśliwych cieni – Alice Munro (książka taneczna – w tytule/wątek tańca) - tu jest link:
    http://fragmentownik.blogspot.com/2013/12/miosc-od-pierwszego-opowiadania.html
    3. Gramatyka miłości i inne opowiadania – Iwan Bunin (literatura rosyjska – pochodzenie autora/ miejsce akcji).
    W styczniu postaram się zdążyć z podrzuceniem tytułów na czas ;) A do nowego wyzwania się przyłączam - za dobrze się bawiłam przy poprzednich dwóch, by nie wziąć udziału w trzecim. W końcu może zbiorę się do przeczytania książki, którą parę miesięcy temu pożyczyła mi inspicjentka...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Bibliopatko w Nowym Roku! Linki uzupełnione, udział zapisany. Miłej lektury Ci życzę i realizacji zamierzeń, zwłaszcza tych czytelniczych :)

      Usuń
    2. Dziękuję :)
      Pożyczoną książkę już mam wybraną, tę z seryjnym mordercą też, choć może nieco przewrotnie; tylko z kategorią zdrowotną będę łamać sobie głowę... Zobaczę, co mi się uda wymyślić.
      Szczęśliwego - czytelniczego i nie tylko - Nowego Roku! :)

      Usuń
  21. Piękny baner! :)
    Rezygnuję w tym roku z kilku wyzwań, ale Trójka zostaje :) Już możesz mnie wpisać - powiem tak - pożyczka to mój pomysł kategorii, więc wiesz :D
    Mam na półkach pasujące do wszystkich kategorii książki, fajne się te styczniowe, ale nie wiem jak z czasem będzie... Ile się uda to będzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super, bo już się bałam, że z mojego też zrezygnujesz ;)

      Usuń
  22. Kochana niestety muszę sprostować , "Przesilenie zimowe" miałam przeczytać ale tego nie zrobiłam. W styczniu się zgłaszam , może nadrobię też grudzień o ile zawirowania z mieszkaniem mi na to pozwolą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Wynik poprawiłam. Życzę powodzenia w kwestii mieszkania :)

      Usuń
  23. Ach, czuję się taka nieobecna w tym zestawieniu ;)

    Co do tego miesiąca to mogę już dzisiaj się zdeklarować (wyjątkowo)
    Na razie tylko 'Lepiej' Atula Gawande w kategorii zdrowie co się zowie, czy jak tam było.
    Pozdrawiam w nowym roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również pozdrawiam noworocznie. A udział zapisuję i życzę przyjemnej lektury!

      Usuń
  24. Dzięki za wyróżnienie. Zdążyłam jeszcze w grudniu przeczytać a dzisiaj dopiero podzielić się przemyśleniami nt. "Stokrotek w śniegu" R.P.Evansa
    http://www.granice.pl/ksiazka,stokrotki-w-sniegu,246714
    Pozdrawiam noworocznie!
    iwona-w

    W styczniu - pożyczone - tak. Reszta - zobaczymy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stokrotki dopisane :) Cieszę się, że w Nowym Roku tez będziesz się z nami bawić! pozdrawiam :)

      Usuń
  25. O, kategorie na styczeń fajne :)
    Mam już jedną na pewno, myślę, że coś uda się znaleźć. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Ta zabawa jest wciągająco-uzależniająca ;)
    Pierwsza kategoria już zrealizowana. Pewnie w niej pojawi się więcej niż jeden tytuł. Kategoria: Pożyczona - Anna i Krzysztof Kobusowie: Bali.
    http://www.granice.pl/ksiazka,bali,293631
    Pozdrawiam
    iwona-w

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko dziękuję :) woj udział to dla mnie nie lada wyróżnienie :)

      Usuń
  27. "Książka pożyczona, którą wypada już oddać
    - cudnie! Ta kategoria mogłaby być przez kilka miesięcy! Ciekawe jakiego szczęśliwca(któremu wkrótce zwrócę książkę) wylosuję :)

    Walka z chorobą....mam! "Lewa strona życia" czeka na półce :)

    Seryjny zabójca, hm....podpatrzę co czytają inni, bo niezbyt orientuję się w tym gatunku.

    OdpowiedzUsuń
  28. Widzę, że wiele osób obawia się książki z chorobą. Polecam "Nalewkę zapomnienia", bo wątek choroby jest, ale nic z tych rzeczy, żadne traumy. To lekka, babska, relaksująca książka :)

    Wątek choroby podany lajtowo jest też w "Tajemniczym ogrodzie", "Szaleństwach panny Ewy", "Senności" Kuczoka, "Czarodziejskiej Górze" Manna.

    Podpowiedzcie mi, proszę, tytuły z seryjnym zabójcą, bo tu jestem cienka. Ale proszę, bez mocnych scen. Żadnych horrorów, rzezi i takich tam gwałtów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję również za podpowiedzi, które serwujesz :) Może rzeczywiście sporo osób obawia się tej kategorii. Sama się psychicznie zmęczyłam przy "Ludziach na walizkach" Hołowni, którą właśnie przeczytałam. Co do seryjnych, przychodzą mi na myśl sami krwawi jednak. Może Camila Lacberg?

      Usuń
    2. Witam w Nowym Roku i życzę wszystkiego dobrego a przede wszystkim ciekawych lektur.
      Oczywiście w tym miesiącu też wezmę udział. TRÓJKA E- PIK to chyba najlepsze uzależnienie. Zawsze z niecierpliwością czekam na Twoje hasła. Ten miesiąc bardzo mi przypadł - wszystkie kategorie ( nawet ta z chorobą). Ja już mam naszykowane książeczki.

      Moje propozycje z seryjnymi zabójcami:
      Prędkość – D. Koontz
      Intensywność – D. Koontz
      Otchłań zła – M. Chattam
      Drapieżnicy – M. Chattam
      W ciemności strachu – M. Chattam
      Ostatnie miejsce – L. Lippman
      Ptasznik – M. Hayder
      Kolekcjoner – A. Kava
      Kolekcjoner – J. Patterson
      Kolekcjoner kości – J. Deaver

      Usuń
    3. Witamy Betko, witamy Twój udział zapisuję, za podpowiedzi tez dziękuję. Ale lojalnie uprzedzam tych, którzy chcą skorzystać z podpowiedzi, większość dość krwawa. Zwłaszcza Chattam, Kava trochę mniej. nie wiem, jak Koontz.

      Usuń
  29. Książka, którą wypada już oddać-z biblioteki, dość długo trzymana, czekała na odpowiedni nastrój do tej trudnej lektury. Na szczęście w mojej bibliotece nie ma kolejek, więc nikt nie ucierpiał:)
    "To, co zostało"- Jodi Picoult
    http://gosia72.blogspot.com/2014/01/to-co-zostao-jodi-picoult.html

    OdpowiedzUsuń
  30. Mam pytanie dotyczące kategorii zdrowotnej, czy mogłoby być takie coś: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/80894/w-naszym-domu ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Zespół Aspergera, jak najbardziej się nadaje

      Usuń
  31. Ja pierwszy raz ;) Już parę razy czytałam na różnych blogach o braniu udziału w wyzwaniu i pomyślałam sobie - nowy rok, warto spróbować. A potem zobaczyłam "seryjnego zabójcę", pomyślałam - nie dam rady, przecież ja takich rzeczy nie czytam, a potem uświadomiłam sobie, że jest taka książka, która pasuje do opisu, i którą kiedyś rozważałam, bo polecały zaufane czytelniczki...

    A więc może spróbuję Dię Reeves, "Slice of Cherry" ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię w Książkach Sardegny! Oczywiście będzie mi miło, jeśli się przyłączysz do zabawy :) Kiedy przeczytasz lekturę, podeślij link, albo informację, że już przeczytana, pozdrawiam!

      Usuń
    2. http://leseparatistczyta.wordpress.com/2014/01/07/na-poczatek-nowego-roku-dia-reeves-slice-of-cherry/

      Jedna z głowy, dwie przede mną :)

      Usuń
    3. Dziękuję za pierwszy link :) mam tylko małą prośbę na przyszłość, razem z linkiem podaj proszę tytuł,autora i kategorię, to znacznie ułatwia mi potem tworzenie podsumowania. dziękuję i czekam na kolejne lektury

      Usuń
    4. I doczytałam! :)
      Szlachetne zdrowie: "Going Bovine", Libba Bray.
      Pożyczone: "Czarnobylska modlitwa. Kronika przyszłości" Swietłana Aleksijewicz.

      Link tutaj: http://leseparatistczyta.wordpress.com/2014/01/23/mialo-byc-lepiej-ale-moze-przynajmniej-nie-bedzie-zle/

      Usuń
  32. Oczywiście zgłaszam się do kolejne edycji :)

    seryjny zabójca w roli głównej:

    Pierre Lemaitre "Alex"
    http://literaturomania.blogspot.com/2014/01/alex-historia-kata-i-ofiary.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i zapisane!

      Usuń
    2. kwiecień 2012 - horror:

      Stephen King "Rok wilkołaka"
      http://literaturomania.blogspot.com/2014/01/rozpocza-sie-rok-wilkoaka.html

      Dean Koontz "Maska"
      http://literaturomania.blogspot.com/2014/01/maska-gdzie-czai-sie-zo.html

      literatura polska ( pierwsze spotkanie z autorem, którego wcześniej nie czytaliśmy):

      sierpień 2012 - literatura polska (pierwsze spotkanie z autorem)

      Robert Ziółkowski "Wściekły pies"
      http://literaturomania.blogspot.com/2014/01/wscieky-pies-czyli-policjant-w-opaach.html

      październik 2013 - książka z dwutorową akcją (teraźniejszość/przeszłość):

      Lidia Witek "Wybór Marty"
      http://literaturomania.blogspot.com/2014/01/wybor-marty-dobry-czy-zy.html

      Usuń
    3. lipiec 2012 - kryminał ze "starej szkoły"

      Edgar Allan Poe "Opowiadania" - tom I i II
      http://literaturomania.blogspot.com/2014/01/opowiadania-poego-prekursora-kryminau-i.html

      Usuń
    4. listopad 2013 - motyw królewski

      Krzysztof Kwaśniewski "Legendy Poznańskie"
      http://literaturomania.blogspot.com/2014/01/czy-znasz-legendy-poznanskie.html

      Usuń
    5. lipiec 2012 - kryminał ze "starej szkoły"

      Edgar Allan Poe "Wybór opowiadań"
      http://literaturomania.blogspot.com/2014/01/wybor-opowiadan-poego.html

      Usuń
    6. kwiecień 2012 - horror:

      Bram Stoker "Dracula"
      http://literaturomania.blogspot.com/2014/01/dracula-podstepny-wampir.html

      Usuń
  33. Pożyczone mam dwie, będzie okazja przeczytać. O seryjnym mordercy też pewnie się coś znajdzie wśród kryminałów na półce, z tym zdrowiem będzie gorzej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wierzę, że coś znajdziesz :) dzięki za kolejny udział :)

      Usuń
  34. A u mnie się okazuje że morderców mam sporo, ale seryjnych znaleźć nie mogę. Nie mam nic z polecanych, ale swoich jeszcze wszystkich nie przejrzałam... ech...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasu jeszcze sporo, mam nadzieję, że coś dopasujesz :)

      Usuń
    2. "Literat" Pruskiej - seryjny;
      "Zabić, zniknąć..."Skowrońskiego

      Agnesto

      Usuń
    3. To podpowiedzi, nie moje zgłoszenia!

      Usuń
  35. Mimo blogowych zaległości nie mogę sobie odmówić udziału w styczniowym wyzwaniu :)
    Książki już wybrane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie! Dziękuję :)

      Usuń
    2. Zadanie wykonane :)
      - "The Surgeon" ("Chirurg") - Tess Gerritsen - seryjny zabójca
      - "Chustka" - Joanna Sałyga - książka z motywem walki z chorobą
      - "The Kingmaker's Daughter" ("Córka Twórcy Królów") - Philippa Gregory - Książka pożyczona

      Usuń
  36. Seryjny zabójca w roli głównej:
    "Fałszywy trop" Henning Mankell

    OdpowiedzUsuń
  37. Dzięki za dobre słowo, to ja się czuję zaszczycona, ze mnie tu zaprosiłaś. Z zainteresowaniem czytam, co "inni czytają, czym się zachwycają" i niejednokrotnie znajduję inspirację dot. nie tylko nowości wydawniczych, czasem weryfikuję swoje przemyślenia z cudzymi i na nowo odkrywam...
    Dzisiaj dorzucam do kategorii seryjny morderca nietypową trochę propozycję, bo oprawca jest jedną z czołowych a nie główną postacią, poza tym jego ofiarami są koty.
    A.Fryczkowska: Starsza Pani wnika http://www.granice.pl/opinia,starsza-pani-wnika,253416,28222
    pozdrawiam
    iwona-w

    Lutowe propozycje znowu są tak kuszące, że trudno było mi wybrać. Decyzja podjęta zagłosowałam.
    Miłego wieczoru
    iwona-w

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo! Obyś czerpała jak najwięcej z tej naszej książkowej blogosfery, chociaż uprzedzam - wciąga strasznie!
      Link zapisany, dziękuję :)

      Usuń
  38. Spróbuję poczytać Camillę Lacberg, mam jedną jej książkę z finty.

    Nie wiem czy mi zaliczysz do literatury rosyjskiej "Białą gorączkę" Jacka Hugo-Badera, nie żeby nie odpowiadała kategorii, ale nie napisałam recenzji. Przeczytałam, oceniłam http://www.biblionetka.pl/user.aspx?id=54104, ale jest to tak różnorodny zbiór reportaży, tak bogaty, że trudno mi ulepić koncepcję recenzji. Ponadto czytałam kilka tak doskonałych recenzji tej książki, że moje nie dorastają im do pięt.

    W styczniowym wyzwaniu łyknęłam na jednym posiedzeniu "Lewą stronę życia" Lisy Genovy http://zapiskinaserwetkach.blogspot.com/2014/01/ostry-zakret-w-lewo.html
    Autorka w doskonałej formie, książka na miarę "Motyla".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Literaturę rosyjską oczywiście zaliczam. Nie trzeba pisać z każdej książki recenzji, wystarczy mi informacja, że książka jest przeczytana. Nowość zapisana do aktualnego wyzwania. Dziękuję i pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziękuję i pozdrawiam również :)

      Usuń
  39. seryjny zabójca w roli głównej - "Kolekcjoner" Alex Kava
    http://zaczytanazaglebianka.blog.pl/2014/01/06/kolekcjoner-alex-kava/kolekcjoner-alex-kava/
    zaległość - listopad 2012
    pisarz pochodzący z kraju sąsiadującego z Polską - "Dobranocki dla Cassiusa" Bogumil Hrabal

    OdpowiedzUsuń
  40. Zaległość z grudnia, literatura rosyjska
    Aleksandra Marinina "Cudza maska"
    http://mojswiat-szelestkart.blogspot.com/2014/01/aleksandra-marinina-cudza-maska.html

    OdpowiedzUsuń
  41. książka pożyczona, którą wypada oddać

    Magdalena Kordel - "Uroczysko"

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2014/01/magdalena-kordel-uroczysko.html

    OdpowiedzUsuń
  42. Autor: Jodi Picoult
    Tytuł: "Deszczowa noc"
    Styczniowa książka z motywem choroby
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2014/01/jodi-picoult-deszczowa-noc.html

    OdpowiedzUsuń
  43. Mam pytanie, czy seryjny zabójca może być potraktowany na wesoło? W "Szczęśliwym pechu" Iwony Banach jest bardzo żartobliwe podejście do tego tematu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne :) sama czytałam, wątek trochę z przymrużeniem oka, ale może być :)

      Usuń
    2. To dokładam link:
      Seryjny zabójca: Iwona Banach "Szczęśliwy pech"
      http://mojswiat-szelestkart.blogspot.com/2014/01/iwona-banach-szczesliwy-pech.html

      I jeszcze jedno mam pytanie, walka z chorobą to może być walka z alkoholizmem?

      Usuń
    3. Jeśli chodzi o mnie, to nie ma problemu. Śmiało podsyłaj link :)

      Usuń
    4. Super:)
      Książka z motywem walki z chorobą: Katarzyna Kołczewska "Kto, jak nie ja?"
      http://mojswiat-szelestkart.blogspot.com/2014/01/katarzyna-koczewska-kto-jak-nie-ja.html

      Usuń
  44. Choroba to jeden z wątków, przeważają wspomnienia z wcześniejszych okresów życia. Jednak dla mnie ta książka to przykład walki z chorobą, bohaterka zdążyła ją przeczytać w najtrudniejszym dla siebie okresie - rozwoju swojej choroby i walki o życie.
    http://www.granice.pl/ksiazka,duska,211482
    iwona-w

    OdpowiedzUsuń
  45. O, no właśnie, chyba skorzystam tym razem z trzeciej części wyzwania. Mam od chyba 2 lat Pamuka i jakoś nie potrafię go doczytać, a aż wstyd tak nie oddawać...

    OdpowiedzUsuń
  46. książka pożyczona, którą wypada już oddać Janusz L. Wiśniewski "Molekuły emocji"
    http://zaczytanazaglebianka.blog.pl/2014/01/09/molekuly-emocji-janusz-l-wisniewski/

    OdpowiedzUsuń
  47. "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą:
    "Hak pośrodku nieba" Giulia Gabrieli

    [jak widać książka doszła, dziękuję!]

    OdpowiedzUsuń
  48. książka pożyczona, którą wypada już oddać - Roma Ligocka "Wolna miłość"
    http://agnestariusz.blogspot.com/2014/01/wolna-miosc-roma-ligocka.html
    (wypożyczona z biblioteki, termin mija w styczniu, nie mam nic innego zaległego -pożyczonego);

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zapisane :) jeszcze tylko "kochane zdrowie..." i jest komplet :)

      Usuń
  49. Sardegno, mam pytanie o motyw zdrowia, w mojej interpretacji byłoby to bardziej pod "kochane zdrowie" niż walkę z chorobą - jedna z 2 głównych bohaterek doznaje kontuzji kolana co grzebie jej karierę tancerki, potem jest operacja, rehabilitacja i już do końca książki pojawiają się związane z tym problemy, już wprawdzie w tle wydarzeń, ale są. Zaliczysz?
    Jeśli tak to: "Wzgórze Dzikich Kwiatów" Kimberley Freeman - przeczytana, skończyłam wczoraj :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, wątek jak najbardziej pasuje do kategorii. Tytuł zapisany, dzięki :)

      Usuń
    2. Super :)
      Choć niewiadomie mam kolejną książkę do tej kategorii. Psychoza poporodowa. Właśnie przed chwilą skończyłam "Bezdomną" Katarzyny Michalak
      Linki będą jak się napiszą :)
      Najszybciej będą pożyczki opisane, więc napiszę tytuły jak będzie już link. Gorzej z tym seryjnym... Nawet na wczorajszym sporkaniu "meczyłam" Viv i ktryę gdzie go znajdę...

      Usuń
    3. P.S. Sardegno przepraszam za zamieszanie, ale pomyślałam i przecież "Wzgórze..." nie zaliczę do stycznia, tylko do grudnia - brakowało mi motywu tańca :) A do choroby będzie Bezdomna - sorki :)

      Usuń
    4. nie ma sprawy ;) poprawki wprowadzone. Czyli dotarłaś na spotkanie blogerów? To super! jest szansa, że się tam kiedyś spotkamy :)

      Usuń
    5. dzięki :)
      Tak, wreszcie córa była zdrowa, mąż nie w pracy i się udało :) Dziękuję za zakładkę śląską, nie wiem komu trzeba dziękować, więc na Twoje ręce :) Liczę na to :D

      Oto link do książek pożyczonych:
      http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2014/01/pozyczkowe-w-wielkim-skrocie.html
      1. "Nagrody Darwina" Wendy Northcutt
      2. "Terapia Otwartego Serca" Bob Mandel

      Usuń
    6. W imieniu śląskiej grupy pozdrawiam! dzięki za linki :)

      Usuń
  50. Książka pożyczona, którą wypada już oddać "Wymówkom precz!: Jak pozbyć się złych nawyków myślenia i osiągnąć pełne zadowolenie z życia" (Dyer Wayne W.) http://www.biblionetka.pl/user.aspx

    OdpowiedzUsuń
  51. "kochane zdrowie" książka z motywem walki z chorobą - "W dolinie cienia" Shelley Chapin
    http://zaczytanazaglebianka.blog.pl/2014/01/11/w-dolinie-cienia-shelley-chapin/

    OdpowiedzUsuń
  52. "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą - "Kiedy moja siostra śpi" Delinsky Barbara
    http://notatnik-marjory.blogspot.com/2014/01/podsumowanie-wyzwania-ksiazkowo.html

    OdpowiedzUsuń
  53. Ja na razie nadrobiłam grudniową trójkę powieść rosyjska Daria Doncowa "Zjawa w adidasach"
    http://makomt.blogspot.com/2014/01/zjawa-w-adidasach-daria-doncowa.html

    I przy okazji mam pytanie odnośnie nowej trójki. Czy można pójść na łatwiznę?;) Ponieważ właśnie czytam książkę, którą mogłabym podpiąć pod dwie kategorie styczniowej trójki. Tylko nie wiem czy to zgodne z zasadami, a nie znalazłam na ten temat informacji. :)

    A poza tym wszystkiego dobrego w nowym roku oraz wielu ciekawych lektur! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie! Samych radosnych chwil w tym Nowym roku dla całej Twojej Rodzinki! Co do łatwizny: niestety Kochana, tak się nie da ;) jedna książka = jedna kategoria. Ale wierzę, że dasz radę i coś wymyślisz :) pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Ha! Tak myślałam. :) W takim razie pierwsza książka to ta z seryjnym mordercą Jo Nesbø "Człowiek nietoperz"
      http://makomt.blogspot.com/2014/01/czowiek-nietoperz-jo-nesb.html

      Usuń
    3. Musiałam trochę pokombinować z tą pożyczoną, ale w końcu znalazłam :) Paulette Bourgeois "Franklin boi się burzy"
      http://makomt.blogspot.com/2014/01/biblioteczka-syneczka-franklin-boi-sie.html

      Usuń
    4. No! Pięknie dziękuję :)

      Usuń
    5. No i zakończyłam styczeń - książka z motywem walki z chorobą (alkoholizmem) Jerzy Pilch "Pod Mocnym Aniołem". Nie wiem jak mi wyjdzie z napisaniem opinii, jeżeli napiszę to podeślę link. :)

      Usuń
    6. Świetnie. Dzięki bardzo :)

      Usuń
  54. http://perzka.blogspot.com/2014/01/44-sebastian-fitzek-klinika.html
    Seryjny zabójca w roli głównej: Sebastian Fitzek "Klinika"

    OdpowiedzUsuń
  55. książka pożyczona którą wypada oddać

    Sezon na cuda - Magdalena Kordel

    http://bibliotekamelanii.blogspot.com/2014/01/magdalena-kordel-sezon-na-cuda.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że u Ciebie M. Kordel na tapecie :) dziękuję, linki zapisane :)

      Usuń
  56. Książka pożyczona
    Paweł Szlachetko "Ballada o kuternogach":
    http://mojswiat-szelestkart.blogspot.com/2014/01/pawe-szlachetko-ballada-o-kuternogach.html
    Zaliczone;) Strasznie się Cieszę, bo jak zobaczyłam kategorie, to myślałam, że będzie ciężko.

    OdpowiedzUsuń
  57. Ja chciałam zostawić link do wrześniowej trójki:)
    Lata 20-30-czas akcji
    "Córka kapitana"- Leah Fleming
    http://gosia72.blogspot.com/2014/01/corka-kapitana-leah-fleming.html

    OdpowiedzUsuń
  58. Link do grudniowego tańca: http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2014/01/kimberley-freeman-wzgorze-dzikich.html

    Seryjnego mam! Zapisz proszę "A.B.C." Agathy Christie - 100% hura :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Choć zadanie wykonane, to chęć zabawy nie mija, więc do kategorii pożyczone dołączam: http://www.granice.pl/ksiazka,alaska--Swiat-wedlug-reportera,294223
    Pozdrawiam
    iwona-w

    OdpowiedzUsuń
  60. Kolejna w kategorii poyzcyoneŁ http://www.granice.pl/recenzja.php?id=1066&search=Szko%B3a+dla+os%F3b+z+niepe%B3nosprawno%B6ci%B1%3A+wzory+-+codzienno%B6%E6+-+wyzwania+
    Poydrawiam
    iwona-w

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, oba linki zapisane. I bardzo się cieszę, ze chęć do zabawy nie mija!

      Usuń
  61. Książka z motywem walki z chorobą - Jodi Picoult "Bez mojej zgody"
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2014/01/jodi-picoult-bez-mojej-zgody.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. tym sposobem masz już dwie książki w kategorii "zdrowie"

      Usuń
  62. Seryjny zabójca - Niewidzialny strażnik
    www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2014/01/niewidzialny-straznik-dolores-redondo.html

    ksiązka z motywem walki z chorobą - Drugi dziennik
    www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2014/01/drugi-dziennik-jerzy-pilch.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, Twój udział zanotowany. Zaprzestaniesz na dwóch linkach, czy doślesz trzeci?

      Usuń
  63. A można zaległe.grudniowe...?
    Ksiązka z zimą
    Pierwszy śnieg Jo Nesbo, nada sie?
    www.pasje-fascynacje-mola-ksiazkowego.blogspot.com/2013/12/pierwszy-snieg-jo-nesbo.html

    OdpowiedzUsuń
  64. Hej! Seryjny styczniowy: Księżniczka z lodu (Läckberg Camilla) http://www.biblionetka.pl/user.aspx
    Nie piszę recenzji, bo mi się niezbyt podobała ta książka.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie przypadł Ci do gustu C.Lackberg? Szkoda, ja bardzo lubię :) informacja zapisana

      Usuń
  65. Motyw choroby
    "Spójrz na mnie"- Yrsa Sigurdardóttir
    http://gosia72.blogspot.com/2014/01/spojrz-na-mnie-yrsa-sigurdardottir.html

    OdpowiedzUsuń
  66. Skończyłam "Kontrolę" i podsyłam link, gdybyś chciała podlinkować w poście. :)
    http://czytelnicze-podroze.blogspot.com/2014/01/55-wiktor-suworow-kontrola.html

    OdpowiedzUsuń
  67. I już czytam "Mansfield Park" w w kategorii: Książka pożyczona, którą wypada już oddać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  68. "Kochane zdrowie..." książka z motywem walki z chorobą:
    Margaret Dilloway "Sztuka uprawiania róż z kolcami" (choroba nerek, oczekiwanie na przeszczep)
    http://agnestariusz.blogspot.com/2014/01/sztuka-uprawiania-roz-z-kolcami-m.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwielbiam tę książkę! :)

      Usuń
    2. Agnesto, dziękuję zapisałam. Swoja drogą, mam ja na półce, ale jeszcze nie przeczytałam. Wstyd

      Usuń
    3. To masz teraz motywację ;-) U mnie chyba z rok czekała ;-)

      Usuń
  69. Krzywiec A., Długa zima w N.
    http://czerwonetrampkiksiazki.blogspot.com/2014/01/niemoralne-poszukiwania-siebie.html#more
    Jako seryjnego zabójcę podaję listonosza Mariusza K., który mordował psy dodając trutki na szczury, potem dodatkowo zamordował starszą, samotną kobietę - przez przypadek.

    OdpowiedzUsuń
  70. Na razie tylko tytuły:
    - seryjny zabójca: Tomasz Konatkowski "Przystanek Śmierć"
    - pożyczona: Neil Gaiman "Nigdziebądź"
    - "Kochane zdrowie..": Monika Szwaja "Anioł w kapeluszu" (nerwica, stany depresyjne)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, wiesz że z linkami nie trzeba sie spieszyć :) dziękuję!

      Usuń
  71. Kolejny motyw choroby - nie wiem, ale jakoś mi się w tym miesiącu takie książki trafiają :)
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2014/01/agatha-christie-zerwane-zareczyny.html
    Ciotka głównej bohaterki Laura Welman jest sparaliżowana

    OdpowiedzUsuń
  72. obiecany link do choroby: http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2014/01/katarzyna-michalak-bezdomna.html

    OdpowiedzUsuń
  73. http://perzka.blogspot.com/2014/01/46-elizabeth-flock-krzyk-ciszy.html
    Elizabeth Flock "Krzyk ciszy" - motyw walki z chorobą

    OdpowiedzUsuń
  74. Harlan Coben "Bez skrupułów" - książka z motywem seryjnego mordercy - jeden z bohaterów "zlikwidował" 3 osoby, jak dla mnie to już podchodzi pod seryjnego :)
    http://kasiowaczytelnia.blogspot.de/2014/01/harlan-coben-bez-skrupuow.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, Coben jest jak najbardziej w porządku :)

      Usuń
  75. Witam Cię Elżbieto w wyzwaniowej zabawie :) dziękuję za pierwszy link i życzę przyjemnych lektur :)

    OdpowiedzUsuń