Książkowe podsumowania Sardegny cz.2 - najlepsze książki roku 2022


posted by Sardegna on

1 comment

Dzień dobry. Zapraszam do drugiego podsumowania czytelniczego roku 2022 w Książkach Sardegny. W ostatnim poście prezentowałam najlepsze, według mnie, okładki książek, a w poniższym zestawieniu znajdziecie najlepsze powieści przeczytane w mijającym roku. Jest to oczywiście mój subiektywny ranking i po raz pierwszy od dłuższego czasu zawiera on więcej, niż 10 pozycji.

Dla zainteresowanych, zostawiam poniżej odnośniki do zestawień najlepszych książek przeczytanych w poprzednich latach: 
20212020, 20192018201720162015201420132012.

Przeglądając listę przeczytanych w 2022 roku książek, na pierwszy plan wysuwają się powieści Douglasa Prestona i Lincolna Childa. Choć znałam ten duet pisarski już od dłuższego czasu, dopiero w tym roku zainteresowałam się bardziej twórczością pisarzy i postanowiłam skompletować sobie serię o agencie Pendergaście, a także zebrać w biblioteczce wszystkie ich indywidualne powieści. Co ciekawe, większość z nich udało mi się przeczytać w mijającym roku. 9 części serii i 9 powieści indywidualnych Prestona i Childa zrobiło na mnie wielkie wrażenie, dlatego też one wysuwają się na prowadzenie, kiedy myślę o ulubionych książkach roku 2022.

"Laboratorium" Douglas Preston, Lincoln Child - 5
"Granica lodu" Douglas Preston, Lincoln Child - 5
"Nadciągająca burza" Douglas Preston, Lincoln Child - 6
"Stare kości" Douglas Preston, Lincoln Child - 5
"Zabójcza fala" Douglas Preston, Lincoln Child - 6
"Miecz Gideona" Douglas Preston, Lincoln Child - 6
"Trup Gideona" Douglas Preston, Lincoln Child - 4
"Zaginiona wyspa" Douglas Preston, Lincoln Child - 6
"Poza granicą lodu" Douglas Preston, Lincoln Child - 6

"Gabinet osobliwości" Douglas Preston, Lincoln Child - 6
"Martwa natura z krukami" Douglas Preston, Lincoln Child -5
"Siarka" Douglas Preston, Lincoln Child - 5
"Taniec śmierci" Douglas Preston, Lincoln Child - 5
"Księga umarłych" Douglas Preston, Lincoln Child - 5
"Granice szaleństwa" Douglas Preston, Lincoln Child - 5
"Bez litości" Douglas Preston, Lincoln Child - 5
"Krąg ciemności" Douglas Preston, Lincoln Child - 6 
"Miasto bezkresnej nocy" Douglas Preston, Lincoln Child - 5

Jeśli natomiast chodzi o mój czytelniczy numer 1 w roku 2022, to pierwsze miejsce zdecydowanie należy do "Demana" Artura Urbanowicza, czyli opasłej powieści, pierwszej części dłuższej serii, będącej mieszanką horroru, fantastyki, trochę komiksu, z domieszką kryminału i powieści obyczajowej. Uniwersum Demana jest bardzo rozbudowane, a historia przypomina trochę jajko niespodziankę. Ma wiele warstw, tajemnic, odnośników i nawiązań, ale też pozornie niepołączonych wątków, co więcej, nie wiadomo nawet do końca, kto jest głównym bohaterem tej powieści. Do tego, fabuła skłania odbiorcę do skupienia i wysiłku intelektualnego, ponieważ jest swoistą matrioszką, skrywającą w sobie coś więcej, niż to, co widać na pierwszy rzut oka. Właściwie po zakończeniu lektury trzeba byłoby zacząć czytać ją ponownie, żeby odkryć jeszcze raz wszystkie smaczki i pominięte wątki, zawarte gdzieś między stronnicami.


"Deman" Artur Urbanowicz - 6

A jaką książkę przeczytaną w 2022 Wy uważacie za najlepszą?

Sardegna

1 komentarz:

  1. Deman brzmi bardzo interesująco, na pewno warto się tą książką zainteresować:) Chyba nie mam ulubieńca tego roku, generalnie ciężko mi sobie przypomnieć co czytałam w tym, a co w tamtym roku, musiałabym zerknąć na tytuły na blogu xD

    OdpowiedzUsuń