"Kres i zaginiona" Agnieszka Turzyniecka


posted by Sardegna on , , , , ,

11 comments

Wydawnictwo: RW2010
Liczba stron: 122
Moja ocena : 4/6
e-book

Powyższy e - book wybrałam z bazy Wydawnictwa RW2010, z działu kryminały i thrillery. Zaciekawiła mnie debiutancka powieść Pani Agnieszki Turzynieckiej, której twórczość poznałam już przy okazji antologii opowiadań "31.10 Halloween po polsku" .
Wybierając tytuł e -booka miałam przekonanie, że na powieść składają się dwa opowiadania "Kres" i "Zaginiona". Dopiero w trakcie lektury okazało się, że Kres, to nazwisko głównego bohatera, policjanta działającego w Piotrkowie, borykającego się z różnymi sprawami kryminalnymi, które wydarzyły się w okolicy.

Właściwie tych zagadek do rozwiązania Kres będzie miał całkiem sporo. Najważniejszą z nich będzie odnalezienie zaginionej Basi. Dziewczyna ginie bez wieści, a została prawdopodobnie uprowadzona z własnego mieszkania. W trakcie śledztwa, okazuje się, że przetrzymywana jest przez seryjnego mordercę. Kres musi podjąć wyścig z czasem, aby zapobiec najgorszemu.

I kiedy czytelnikowi wydaje się, że powieść/opowiadanie zmierza już do finału, akcja gwałtownie zmienia bieg. Nie będę wyjawiać szczegółów, dotyczących losów Basi, jednak rozwiązanie zagadki jej zniknięcia nastąpi dosłownie w ostatnich stronach powieści.
W trakcie prowadzenia sprawy Basi, Kres będzie musiał zmierzyć się jeszcze z innymi problemami, zarówno osobistymi, jak i zawodowymi. Będzie zmagał się z chorobą nowotworową żony oraz starał się przekonać do nielubianego kandydata na męża, dla swej córki.
Do tego praca też nie da mu odpocząć. Trzeba będzie określić, czy śmierć młodej kobiety, w skutek wypadku samochodowego było dziełem przypadku, czy nastąpiło z udziałem osób trzecich, rozwiązać zagadkę zniknięcia młodego mężczyzny, który ostatnio widziany był w lesie oraz wyjaśnić przyczynę zbiorowych samobójstw wśród nastolatków.
Kres będzie miał pełne ręce roboty, ale mimo to, jego głowę będzie zaprzątać głównie zaginiona Basia.

"Kres i zaginiona" to, o ile się nie mylę, debiut Autorki. Ja nie mam żadnych zastrzeżeń do takiego debiutu. Powieść czytało mi się bardzo dobrze, a fabuła jest naprawdę wciągająca. Ponieważ czytałam e-booka na wydrukowanych kartkach, przelatywały mi one w ekspresowym tempie.
Powieść pozytywnie mnie zaskoczyła. Przede wszystkim sposobem narracji, który dotyczył różnych postaci, ale też pomysłem na prowadzenie śledztwa. Myślałam, że cała powieść poświęcona będzie szukaniu zaginionej, a tutaj w sprawę Basi zostało wplecionych wiele innych, równie ważnych i interesujących wątków.
Podsumowując, powieści daję mocną czwórkę, a nazwiska Autorki będę wypatrywać przy okazji innych projektów, czy zbiorczych antologii.
Sardegna

11 komentarzy:

  1. Widzę, że dużo pracy ma piotrkowska policja :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tego trochę :) ale Kres jest czujny i na wszystko znajdzie sposób :)

      Usuń
  2. Brzmi bardzo ciekawie, a ja ostatnio przekonałam się do polskich kryminałów, które potrafią być naprawdę Dobre. Muszę poszukać tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w ogóle lubię kryminały. No i warto poznać i wspierać twórczość rodzimych autorów :)

      Usuń
  3. Kryminał nie jest moim ulubionym gatunkiem. Jednak Twój blog bardzo mi się podoba i będę zaglądać tu częściej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ zaglądaj jak najczęściej :) będzie mi bardzo miło :)

      Usuń
  4. Kryminał i to polskiej autorki - jest za :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaczynam się coraz bardziej wciągać w polskie kryminały i taka tematyka mi bardzo odpowiada :) zapraszam na candy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też staram się czytać jak najwięcej polskich autorów :)

      Usuń
  6. witam i serdecznie dziękuję za taką miłą recenzję :)))
    zapraszam na bloga, na którym się udzielam:

    http://gryzipiorek.blogspot.com/

    całuski i ciasteczka :)

    A. Turzyniecka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie :) Bardzo dziękuję za sympatyczny wpis :) bloga śledzę od jakiegoś czasu, FB również :) pozdrawiam i zapraszam ponownie :)

      Usuń