"Zatoka huraganów" Heather Graham


posted by Sardegna on , , , , ,

14 comments

Wydawnictwo: Harlequin/Mira
Liczba stron: 384
Moja ocena : 4/6

"Zatoka Huraganów" to moja kolejna lektura, w ramach wyzwania Trójka e - pik. Przy okazji, połączyłam to z wyzwaniem Z półki, które idzie mi całkiem nieźle.

Powieść docelowo miała być thrillerem, jednak po lekturze skłaniam się do stwierdzenia, że był to raczej kryminał z wątkiem miłosnym. Nie żałuję lektury, gdyż taki gatunek też z chęcią czytam, jednak nastawiłam się na grozę, niesamowite emocje i strach czający się w każdej stronie książki. Takich przeżyć powieść mi nie dostarczyła, więc nieco się rozczarowałam...
Jednak, jeżeli ktoś podejdzie do "Zatoki...", jak do lekkiego kryminału i nie przeszkadza mu szczyptę romansu, książka będzie w sam raz.

Przechodząc jednak do treści: w okolicy grasuje seryjny morderca, nazwany "Krawaciarzem", gdyż dusi swoje ofiary krawatami (zaskoczenie?) i porzuca na niedostępnych bagnach. Wszystkie zaginione i zamordowane kobiety były prostytutkami albo tancerkami w klubach nocnych, co rzuca podejrzenia na pewną grupę bywalców takich lokalów.
Kiedy znika Sheila Warren, jej przyjaciółka Kelsey nie może pogodzić się z myślą, że również i ona mogła stać się ofiarą Krawaciarza. Kelsey dociera do pamiętnika Sheili, w którym odkrywa mroczne sekrety przyjaciółki. Kelsey, razem ze znajomymi i byłym chłopakiem, Danem, próbują dociec prawdy.
Rozwiązanie sprawy okaże się brzemienne w skutkach, zwłaszcza dla Kelsey, która w trakcie poszukiwań, obdarzyła zaufaniem, nieodpowiedniego mężczyznę.

Powieść czytało się szybko, ale bez większych emocji. Dużym plusem tej historii jest fakt, że właściwie do końca nie wiedziałam kim jest zabójca. A to, w moich oczach, dobrze świadczy o kryminale.
Poza tym "Zatoka Huraganów" jest pięknie wydana i należy do mojej ulubionej kolekcji Bestsellerów New York Timesa Miry, więc obowiązkowo musiała się znaleźć na mojej półce i doczekać się przeczytania.

Książkę przeczytałam w ramach wyzwania "Trójka e-pik", szczegóły znajdziecie TU
Sardegna

14 komentarzy:

  1. Brzmi całkiem relaksująco, chociaż rzadko czytam książki z tego wydawnictwa. Będę o "Zatoce huraganów" pamiętać i jak natrafi się sposobność to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię książki z tego wydawnictwa i z tej serii również, dlatego z miłą chęcią, jak tylko spotkam "Zatokę huraganów" to przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Również bardzo lubię książki z tej serii, jakoś nigdy mnie nie zawiodły:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba się uśmiechnę do Ciebie przed spotkaniem :) i poproszę o pożyczkę, Olimpia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ bardzo proszę :) Z Twoim tempem, przeczytasz ją w godzinę :)

      Usuń
  5. Ja lubię Heather Graham, nieżle się czyta mimo, że niektóre okładki są lekko harlequinowate, ale o ile się nie mylę w Mirze są one odgórnie z zagramanicy narzucone:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego nie wiem. Osobiście nie mam zastrzeżeń do okładek Miry. Bardzo podoba mi się forma wydania serii. Próbuję ją sobie uzbierać, ale tych powieści jest dość sporo, więc moja kolekcja na razie jest niewielkich rozmiarów :)

      Usuń
    2. Mnie tylko niektóre okładki średnio się podobają. Ale to chyba kwestia gustu.,A, ze odgórnie narzucone,to wywnioskowałam stąd, że nieraz zamieszczając recenzję na blogu szukam oryginalnego wydania danej ksiażki i w przypadku Miry o ile się nie mylę wszystkie, których szukałam dotychczas miały takie same okładki w wydaniu polskim i np. amerykańskim.
      A co do wyzwania Z półki, to gnasz jak burza:)

      Usuń
    3. O, nie wpadłam na to, żeby poszperać w poszukiwaniu oryginalnego wydania :)ciekawy pomysł.
      Co do wyzwania, to dziękuję :) jednak w moim wypadku wynika to z faktu, że nie dysponuję wieloma nowościami ani egzemplarzami recenzenckimi, które pochłaniałyby mój czas. Po prostu, z niewielkimi wyjątkami i pożyczkami, czytam to, co mam na półce :)

      Usuń
  6. Dosiak, Cyrysia, Pesymistka - ta seria wydawnicza oferuje różne gatunki. Jest romans, kryminał, thriller, powieść obyczajowa, powieść historyczna. Właściwie z każdego gatunku czytałam jakąś powieść, i rzeczywiście lektura bardzo umilała czas. Jeśli ktoś szuka takiej formy powieści, jak najbardziej polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Idziesz jak burza oboma wyzwaniami :) podziwiam, ja dalej drepczę miejscu. Kiedyś wpadł mi w ręce jeden z kryminałów tej autorki ale jakoś mi nie podszedł, ale może powinnam dać jej jeszcze jedną szansę. To co opisujesz wygląda ciekawie :).

    OdpowiedzUsuń
  8. A to ciekawe. Lubię książki z tego gatunku i nie przeszkadza mi nutka romansu. Prostytutki duszone krawatem? Trochę mi to przypomina "Pisarza, który nienawidził kobiet", bo tam panie lekkich obyczajów duszone były rajstopami. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pamiętam stary polski kryminał, gdzie ofiary były duszone kablem od suszarki fryzjerskiej, takiej co to się głowę do środka wtykało... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. dziś próbowałam ją czytać, nie daję rady; styl nie dla mnie.... a zapowiadała się tak interesująco

    OdpowiedzUsuń